شنبه، 8 ارديبهشت، 1403 | Saturday 27th of April 2024
۰۶:۱۱
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 10303
سه شنبه، ۲۵ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

ریزش 9.9 درصدی و 3 درصدی اقتصاد کویت و عربستان

سقوط شدید قیمت نفت در سال گذشته میلادی باعث کاهش ۹.۹ درصدی تولید ناخالص داخلی کویت در ۲۰۲۰ شده است.
اقتصاد عربستان تحت فشار دوگانه از سوی سقوط تاریخی قیمت نفت و همه‌گیری ویروس کرونا، ۳ درصد در سه ماهه اول سال جاری میلادی کوچک شده است.

ریزش 9.9 درصدی و 3 درصدی اقتصاد کویت و عربستان
 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از عرب نیوز، تولید ناخالص داخلی کویت 9.9 درصد در 2020 کاهش یافت، در حالی که 0.4 درصد در 2019 رشد کرده بود. سقوط شدید قیمت نفت در سال گذشته میلادی مقصر این رکود در کویت بوده است.
 
 منابع مالی کویت که بیش از نیمی از درآمد آن از نفت به دست می‌آید، به خاطر سقوط قیمت نفت و همه‌گیری ویروس کرونا شدیدا کاهش یافته است. پیش‌نویس قانونی که اجازه افزایش بدهی‌های بین المللی کویت را می‌داد هم به خاطر اختلاف نظر بین اعضای کابینه متوقف شده است. صندوق بین المللی پول در ماه آوریل تخمین زد تولید ناخالص داخلی کویت 8 درصد 2020 کوچک شده باشد.
 
 طبق گفته رئیس بانک مرکزی کویت، آمار نشان می‌دهد نرخ تورم تا حدود 2.1 درصد در 2020 نسبت به 1.1 درصد 2019 افزایش یافته است.
 
 جمعیت کویت که بیشتر آن را کارگران مهاجر و خانواده‌هایشان تشکیل می‌دهند، 2.2 درصد در 2020 کاهش یافته است در حالی که 3.3 درصد در 2019 رشد داشت.
 
 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین  به نقل از رویترز، سقوط شدید بخش نفت و ضربه آن به اقتصاد عربستان باعث رشد تولید ناخالص داخلی این کشور 3 درصد در سه ماهه اول سال جاری میلادی کوچک شود. این رقم در سال گذشته میلادی برابر با 1 درصد بود.
 
 اقتصاد عربستان تحت فشار دوگانه از سوی سقوط تاریخی قیمت نفت و همه‌گیری ویروس کرونا قرار داشته است.
 
 اداره آمار عربستان اعلام کرد بخش غیر نفتی این کشور 2.9 درصد رشد کرده در حالی که رقم رشد آن در سال گذشته میلادی برابر با 1.6 درصد بوده است. اما بخش نفتی 11.7 درصد سقوط کرده که بسیار بالاتر از 4.6 درصد ثبت شده در 2020 است.
 
 بخش غیرنفتی و خصوصی عربستان در مرکز طرح محمد بن سلمان ولیعهد این کشور با عنوان دورنمای 2030 برای دور شدن اقتصاد عربستان از نفت قرار دارد.
 
 تولید ناخالص داخلی واقعی عربستان 4.1 درصد در سال گذشته میلادی کوچک شد. صندوق بین المللی پول انتظار دارد اقتصاد این کشور 2.1 درصد در سال جاری رشد کند.
 
 تولید ناخالص داخلی عربستان 0.5 درصد نسبت به سه ماهه قبل یعنی پاییز 20200 کاهش یافته که نتیجه سقوط 8.7 درصدی بخش نفت بوده است.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 8 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!