جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۷:۵۶
دوشنبه، ۱۷ بهمن، ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

رکوردشکنیChatGPT: سریع‌ترین رشد یک برنامه در تاریخ

چندین منبع از جمله رویترز براساس تجزیه و تحلیل جدید بانک سرمایه‌گذاری سوئیس، UBS، اعلام کرده‌اند که ChatGPT به سریع‌ترین برنامه در حال رشد در تاریخ تبدیل شده است.

رکوردشکنیChatGPT: سریع‌ترین رشد یک برنامه در تاریخ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ،  براساس داده‌های جمع‌آوری شده از Similarweb، در ژانویه و تنها دو ماه پس از راه‌اندازی عمومی برنامه، ChatGPT به 100 میلیون کاربر فعال ماهانه (MAU) دست پیدا کرده است. تا پایان ماه گذشته نیز، روزانه حدود 13 میلیون بازدیدکننده از این بات بازدید کردند.

هرچند رشد ChatGPT با توجه به محبوبیت بسیار زیاد آن، ممکن است تعجب‌برانگیز نباشد، اما آمار جدیدی که از سوی UBS ارائه شده، چیزی فراتر از محبوبیت ساده را نشان می‌دهد.

حدود ۶۰ روز از انتشار ChatGPT می‌گذرد، بیشتر شرکت‌های دنیا در حال سرمایه گذاری ر هوش مصنوعی هستند ، بالغ بر ۲۰۰-۳۰۰  سرویس AI برای راحتی زندگی مردم در همین یک ماهه شروع به کار کردند، مدل‌های بیزینسی و اقتصادی به سرعت در حال تغییر هستند.

 

این برنامه موبایل می‌تواند سکته مغزی کاربران را بدون نیاز به پزشک تشخیص دهد

یک اپلیکیشن جدید ممکن است به‌زودی بدون کمک پزشک قادر به تشخیص علائم سکته مغزی کاربران خود باشد. این اپلیکیشن که FAST‌.‌AI نام دارد، هنوز در حال توسعه است و در دسترس عموم قرار نگرفته، اما تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که می‌تواند با موفقیت عدم تقارن صورت و ضعف بازو، دو علامت رایج سکته را تشخیص دهد.

اپلیکیشن FAST‌.‌AI برای تشخیص این موارد از هوش مصنوعی با کمک دوربین و سنسورهای خود استفاده می‌کند. دانشمندان با انجام یک مطالعه در چهار مرکز بزرگ سکته ‌مغزی بلغارستان روی بیش از 270 بیمار که قبلاً توسط پزشکان تشخیص داده شده بود که از سکته مغزی رنج می‌برند، اثربخشی این اپلیکیشن را آزمایش کرده‌اند.

براساس چکیده این مطالعه، این برنامه می‌تواند در 97 درصد مواقع عدم تقارن صورت و در 72 درصد مواقع ضعف بازو را به درستی تشخیص دهد. این برنامه همچنین برای تشخیص گفتار نامفهوم طراحی شده است، اما دقت این ویژگی در مطالعه مورد آزمایش قرار نگرفته است.

 

 گوگل 19 بهمن‌ماه رویدادی درباره هوش مصنوعی برگزار می‌‌کند

گوگل هفته آینده با برگزاری یک رویداد اطلاعات بیشتری در مورد فعالیت‌های خود در زمینه هوش مصنوعی ارائه خواهد کرد. رویداد 40 دقیقه‌ای غول موتور جستجو در تاریخ 8 فوریه (19 بهمن) و ساعت 17 به وقت ایران از طریق یوتیوب پخش خواهد شد.

براساس دعوت‌نامه ارسال شده گوگل برای نشریه ورج، غول فناوری در رویداد خود «در مورد نحوه استفاده از قدرت هوش مصنوعی برای تجسم مجدد نحوه جستجو، کاوش و تعامل با اطلاعات» توضیح خواهد دارد.

گوگل همچنین اشاره می‌کند که قصد دارد با کمک این فناوری پیدا کردن نیازها برای کاربران به‌شیوه‌ای طبیعی‌تر و شهودی‌تر از همیشه انجام شود.

 

مایکروسافت از هوش مصنوعی OpenAI برای پاسخ دادن به ایمیل مشتریان استفاده می‌کند

 طبق گزارش بلومبرگ، برنامه Viva Sales که ابزارهای آفیس مایکروسافت و برنامه‌های کنفرانس ویدیویی را با نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان متصل می‌کند، طی این همکاری جدید قادر خواهد بود تا با کمک محصول OpenAI برای ایجاد متن، به ایمیل مشتریان پاسخ دهد.

 ابزارهای هوش مصنوعی OpenAI که شامل GPT 3.5، سیستمی که اساس چت‌بات ChatGPT است می‌شود، داده‌های موردنیاز خود را از سوابق مشتری و نرم‌افزار ایمیل آفیس جمع‌آوری می‌کند. سپس از این اطلاعات برای ایجاد ایمیل‌های حاوی متن شخصی، جزئیات قیمت و تبلیغات استفاده می‌شود.

 همچنین مایکروسافت قصد دارد از ChatGPT برای تقویت موتور جستجوی بینگ (Bing) خود استفاده کند و مدیران این شرکت تاکنون درباره طیف گسترده‌ای از کاربردهای مصرفی و تجاری همکاری با OpenAI صحبت کرده‌اند.

 

معرفی هوش مصنوعی perplexity

یک هوش مصنوعی جذاب که چیزی مابین ChatGPT و گوگل است هدفش جواب دادن به سوالات می باشد و در کنار آن به شما منابع هم معرفی میکند ، اطلاعات این هوش مصنوعی هم آپدیت هست و تا حدودی هم از فارسی پشتیبانی میکند

 بررسی‌های «جی ونگ» متخصص علوم کامپیوتر از دانشگاه ماساچوست می‌گوید نگرانی‌ در مورد سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و جایگزین شدن آنها به جای انسان‌ها در شرایط فعلی، تا حدی بی‌اساس است.

 وی معتقد است که هوش مصنوعی در قدرتمندترین شکل خود هنوز محدودیت‌های زیادی دارد. برخی مسایل از نظر تئوری قابل حل هستند ولی در عمل فراتر از توانایی‌های قوی‌ترین رایانه‌های امروز هستند. در واقع وقتی پای عمل به میان می‌آید سیستم‌های کامپیوتری ضعف‌ها و محدودیت‌هایی دارند که از نظر تئوری چنین مواردی معنی نداشتند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!