چهارشنبه، 19 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 8th of May 2024
۰۰:۵۷
احزاب و تشکل ها - کد خبر : 11642
جمعه، ۲۲ مرداد، ۱۴۰۰ - ۹:۰۰

رویکرد رئیس جمهور به احزاب منفی نیست

یکی از بحث های جدی که در زمینه رشد و توسعه احزاب وجود دارد تصحیح قانون انتخابات است

رویکرد رئیس جمهور به احزاب منفی نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، بیژن مقدم فعال سیاسی اصولگرا در مورد تمایل رئیسی برای همکاری با احزاب اظهار داشت : درست است که آقای رئیسی را در چارچوب حزبی نمی توانیم تعریف کنیم، اما آن چیزی که از روش و منش ایشان بر می آید این است که او نگاه مثبت و خوبی به جریان های سیاسی دارد. رویکردشان به جریانات، احزاب و گروهها منفی نیست.

مقدم افزود : اما رابطه میان احزاب و دولت سیزدهم بیش از آنچیزی که به دولت وی ربط داشته باشد، به احزاب مربوط است. آقای رئیسی نشان داد که مایل به همکاری با احزاب است، اما باید دید احزاب توانایی همکاری را دارند یا خیر.

احزاب از دو جهت مظلوم واقع شدند، یکی از نظر جایگاه قانونی و فرایندهای که نمی توانند در آن نقش آفرینی کنند که می دانیم جایگاه محکمی نیست و دوم آنکه در درون خودشان توجه جدی برای اداره کشور وجود ندارد، به همین دلیل به احزاب فصلی تبدیل شده اند.

وی در ادامه گفت: در ایران کار حزبی به معنای واقعی صورت نمی گیرد، نهایت احزاب شب انتخابات لیست انتخاباتی می دهند رابطه مردم با احزاب قطع است، این در حالی است که در جوامع دیگر احزاب از طریق حمایت مردم رشد می کنند و رابطه آن ها به نوعی هواداری بدل می شود.

احزاب نمی توانند بگویند مردم به خاطر آن ها کاری می کنند این در حالی است که در کشورهای امروزی احزاب با کمک مردم رئیس جمهور انتخاب می کنند.

این فعال سیاسی یادآور شد: یکی از بحث های جدی که در زمینه رشد و توسعه احزاب وجود دارد تصحیح قانون انتخابات است. بسیاری از اتفاقات در سیاست ما به دلیل وجود نداشتن یک نظام حزبی رخ می دهد. اگر نظام انتخاباتی تمام حزبی بود به جای ۶ هزار نفر فقط ۴۰ نفر کاندیدای حزبی در انتخابات ثبت نام می کردند.

مقدم با اشاره به محاسن نظام انتخاباتی حزبی تاکید کرد: اگر بخواهیم به سمت انتخابات حزبی برویم نیازمند قوانین انتخاباتی حزبی هستیم. قبل از آن هم احزاب باید در این امر جدی باشند، اگر احزاب دقیق و علمی رفتار کنند قانون گذار و مردم هم آنها را جدی می گیرند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار احزاب و تشکل ها
پربیننده‌ترین اخبار احزاب و تشکل ها
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 19 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!