جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۴:۴۰
بین الملل - کد خبر : 4466
دوشنبه، ۲۶ خرداد، ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰

روند رو به رشد انتشار ویروس کرونا در آسیا و آمریکا

شمار موارد ابتلا و درگذشت ناشی از همه‌گیری ویروس کرونای جدید و بیماری کووید-۱۹ در برخی کشورهای آسیایی و قاره آمریکا به‌طور محسوسی افزایش یافته‌است.

روند رو به رشد انتشار ویروس کرونا در آسیا و آمریکا

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،شمار موارد ابتلا و درگذشت ناشی از همه‌گیری ویروس کرونای جدید و بیماری کووید-۱۹ در برخی کشورهای آسیایی و قاره آمریکا به‌طور محسوسی افزایش یافته‌است. همزمان بسیاری از کشورهای اروپایی رفته‌رفته در حال بازگشایی مرزها هستند.

چین بالاترین شمار رسمی مبتلایان را طی دو ماه گذشته گزارش داد. وضعیت انتشار ویروس در چین بار دیگر به محدودیت‌ها به‌ویژه در پکن افزوده است. دولت این کشور از تمامی شرکت‌ها خواسته کارمندانی که اخیرا به بازار شین‌فادی در پایتخت رفته‌اند و یا با کسانی در این بازار تماس داشتند را ۱۴ روز در قرنطینه خانگی قرار دهند. این بازار به گلوگاه موج تازه‌ای از شیوع ویروس تبدیل شده است.

روز یک‌شنبه هند بالاترین رقم موارد روزانه کووید-۱۹ را از زمان آغاز همه‌گیری اعلام کرد. طی یک روز ۱۲ هزار بیمار جدید به مبتلایان افزوده شده و رقم کل موارد در دومین کشور پرجمعیت جهان به ۳۲۰ هزار نفر رسیده است.

دولت فدرال هند اعلام کرده ۵۰۰ واگن راه‌آهن را در دهلی، پایتخت، به بیمارستان‌های موقتی تبدیل خواهد کرد. روند فزاینده موارد ابتلا در هند به کاهش محسوس تخت‌های بیمارستانی انجامیده است.

در توکیو، پایتخت ژاپن، دولت ۴۷ مورد تازه از ابتلا را تائید کرده که طی ۴۰ روز گذشته رقمی بی‌سابقه است.

سئول پایتخت کره جنوبی نیز همچنان پس از یک دوره کاهش قابل توجه، با افزایش بیماران روبه‌رو است.

حتی در سنگاپور نیز برای نخستین بار طی یک ماه اخیر یک مورد ابتلای غیرمحلی (وارد شده) تائید شده‌است. این کشور کوچک در جنوب شرق آسیا مدتی‌ست که با موجی از موارد ابتلا در میان کارگران خارجی ساکن در خوابگاه‌های دست‌جمعی روبه‌رو است.

در ایالات متحده نیز به شمار ایالت‌هایی که با موج تازه‌ای از شیوع ویروس و بیماری روبه‌رو شده‌اند، افزوده شده‌است.

بنا بر گزارش‌ها از آمریکا ایالت‌های فلوریدا، آلاباما و کارولینای جنوبی برای سومین روز پیاپی بالاترین شمار ابتلا را تائید کرده‌اند. در لوئیزیانا، یکی از مراکز اولیه شیوع بیماری، نیز موارد ابتلا رو به فزونی گذاشته است.

ایالات متحده در حال حاضر با بیش از دو میلیون بیمار تائیدشده و بیش از ۱۱۵ هزار درگذشت، در صدر کشورهایی‌ست که با بحران ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ روبه‌رو شده‌اند.

برزیل در قاره آمریکا دومین کشور بحران‌زده کنونی‌ست و تا کنون ۸۵۰ هزار نفر به ویروس مبتلا شده و ۴۳ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در مجموع شمار موارد ابتلا در سطح جهان از ۷.۸ میلیون نفر و شمار درگذشت‌ها از ۴۳۰ هزار تن فراتر رفته است.

در مورد آمار رسمی و موارد تائید شده در برخی کشورها، چه به‌دلیل میزان و نحوه تست‌گیری، یا کیفیت آزمایش‌ها، شفافیت در اطلاع‌رسانی و مسائل دیگر، قطعیتی وجود ندارد.

در اروپا اما مرزها در حال بازگشایی‌ست؛ آلمان، بلژیک، یونان، فرانسه و جمهوری چک مرزهای را گشوده‌اند و اتریش نیز قرار است روز سه‌شنبه به صف آن‌ها بپیوندد.

البته آزادی رفت‌وآمد بیشتر شمال شهروندان اروپا و کسانی می‌شود که در منطقه موسوم به شنگن ساکن هستند. با این حال شماری از کشورها تسهیلاتی را در مورد برخی کشورهای خارج از قاره اروپا نیز در نظر گرفته‌اند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!