شنبه، 29 ارديبهشت، 1403 | Saturday 18th of May 2024
۱۲:۰۷
اروپا و آمریکا - کد خبر : 18471
سه شنبه، ۱۴ آذر، ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

روسیه: ۴۱ پهپاد اوکراینی بر فراز دریای آزوف و کریمه خنثی شدند

مقامات وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) گفتند، نیروهای اوکراینی به چندین هدف حمله پهپادی انجام داده که ۲۲ پهپاد توسط پدافند هوایی روسیه و ۱۳ پهپاد دیگر بر فراز دریای آزوف و کریمه رهگیری شدند.

روسیه: ۴۱ پهپاد اوکراینی بر فراز دریای آزوف و کریمه خنثی شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شب گذشته تلاش کی‌یف برای انجام یک حمله «تروریستی» با استفاده از پهپاد به اهدافی در خاک روسیه خنثی شد.

 
در این بیانیه آمده‌است: سامانه‌های پدافند هوایی ۲۲ پهپاد اوکراینی را منهدم و ۱۳ پهپاد دیگر را بر فراز آب‌های دریای آزوف و قلمرو جمهوری کریمه رهگیری کردند.
 
رفت‌وآمد روی پل اصلی که روسیه را به شبه جزیره کریمه متصل می‌کند، به حالت تعلیق درآمد. همچنین از رانندگان خواسته شده تا خونسردی خود را حفظ کرده و دستورالعمل‌های مربوطه را دنبال کنند.
 
طبق گزارش راشا تودی، مقامات دلیل این تعلیق را اعلام نکرده‌اند.
 
وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که حدود ساعت شش صبح امروز چهار فروند پهپاد دشمن بر فراز دریای آزوف منهدم و دو پهپاد دیگر رهگیری شدند.
 
در پایان ماه گذشته، دفاع روسیه گزارش داد که ۱۳ پهپاد اوکراینی را که سعی در هدف قرار دادن مواضعی در شبه جزیره کریمه داشتند، سرنگون کرد.
 
کی‌یف در ماه‌های اخیر حملات موشکی و پهپادی خود را به کریمه افزایش داده‌است.
 
ارتش روسیه اعلام کرد، در ماه اکتبر ده‌ها پهپاد اوکراینی بر فراز دریای سیاه و بخش شمال‌غربی شبه جزیره کریمه مشاهده و منهدم شدند.
 
به گفته ارتش روسیه، اوکراین در ۱۳ سپتامبر به یک کارخانه کشتی‌سازی در سواستوپل با موشک‌های کروز حمله کرد و به دو کشتی نیروی دریایی آسیب رساند. ۹ روز بعد، یک موشک به مقر ناوگان دریای سیاه در سواستوپل اصابت کرد.
 
اوکراین همچنین چندین بار از شهپادها برای حمله به زیرساخت‌های بندری روسیه در سواستوپل استفاده کرده‌است. این شهپادها (پهپادهای دریایی) زیرساخت‌های حمل و نقل کلیدی از جمله پل ۱۹ کیلومتری کریمه را هدف قرار دادند که در حمله ماه ژوئیه به شدت آسیب دید، اما در ماه اکتبر تعمیر و به طور کامل بازگشایی شد.
 
مناطق مرزی روسیه شامل کورسک، بریانسک و بلگورود و همچنین کریمه و مسکو، از زمانی که روسیه عملیات نظامی خود را در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ آغاز کرد، بارها هدف هواپیماهای بدون سرنشین اوکراینی قرار گرفته‌اند. مقامات روسیه همچنین کی‌یف را به طراحی «اقدامات خرابکارانه» از طریق هدف قرار دادن سایت‌های زیرساختی اصلی، از جمله نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور متهم کرده‌اند.
 
براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کی‌یف در ماه‌های اخیر حملات خود را به خاک روسیه افزایش داده‌است و در همین حال ضدحمله اوکراین که در اوایل ژوئن آغاز شد، نتوانسته هیچ پیروزی قابل توجهی را به همراه داشته باشد؛ اما این درحالی‌ است که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین گفته که این کشور برنامه‌ای برای ادامه ضدحملاتش دارد تا در برابر روسیه به پیروزی دست یابد.
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 29 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!