شنبه، 8 ارديبهشت، 1403 | Saturday 27th of April 2024
۰۴:۱۱
اروپا و آمریکا - کد خبر : 16576
پنجشنبه، ۰۷ مهر، ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

روسیه درصدد ضمیمه مناطق اشغالی؛ غرب تحریم های جدید اعمال می کند

پس از آنکه اوکراین و غرب رفراندوم را غیرقانونی و ساختگی خواندند، روسیه آمار رفراندوم را منتشر کرد و آماده شده است تا بخش‌هایی از اوکراین را ضمیمه کند.

روسیه درصدد ضمیمه مناطق اشغالی؛ غرب تحریم های جدید اعمال می کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، در میدان سرخ مسکو، بیلبوردهایی با مضامین "دونتسک، لوهانسک، زاپوریژیا، خرسون - روسیه" نصب شده است.

به نقل از رویترز، رئیس مجلس روسیه گفت که می‌توان در 4 اکتبر، سه روز قبل از هفتادمین سالگرد تولد ولادیمیر پوتین، الحاق چهار منطقه نیمه‌اشغالی را انجام دهند.

دولت های مستقر در چهار استان به طور رسمی از پوتین خواسته اند که آنها را در روسیه بگنجاند، که مقامات روسیه میگویند که یک امر فرمالیته است.

رودیون میروشنیک، سفیر مستقر جمهوری خودخوانده مردمی لوهانسک در مسکو، به خبرگزاری دولتی ریا گفت: «این امر باید ظرف یک هفته اتفاق بیفتد.»

وی افزود: «مهمترین امر قبلاً اتفاق افتاده است. همه پرسی انجام شده است. بنابراین قطار حرکت کرده است و نمیتوان آن را متوقف کرد.»

برای الحاق سرزمین‌هایی که حدود 15 درصد از اوکراین را تشکیل می‌دهند، باید نوعی معاهده منعقد و توسط پارلمان روسیه تصویب شود. سپس این مناطق به عنوان بخشی از روسیه در نظر گرفته می شود و چتر هسته ای روسیه به آنها گسترش می یابد.

پوتین هشدار داده است که از سلاح های هسته ای برای محافظت از خاک روسیه در برابر حمله استفاده خواهد کرد.

 

"هیچ کس رای نداد"

ساکنانی که در روزهای اخیر به مناطق تحت کنترل اوکراین گریخته اند، می گویند که مردم با زور اسلحه، مجبور به پر کردن برگه های رای در خیابان شده اند. فیلم‌های ضبط‌شده نشان می‌دهد که مقامات منطقه ای در حال بردن صندوق‌های رأی از خانه به خانه با همراهی محافظان هستند.

روسیه می گوید که رای گیری داوطلبانه و مطابق با قوانین بین المللی بوده و میزان مشارکت بالا بوده است. این رفراندوم و مفهوم الحاق در سراسر جهان رد شده است.

رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی در یک سری تماس با رهبران خارجی از جمله بریتانیا، کانادا، آلمان و ترکیه، به دنبال جلب حمایت بین المللی علیه ضمیمه این مناطق شد .

زلنسکی در یک سخنرانی ویدئویی گفت: "از همه شما برای حمایت واضح و صریح تان و درک موضع ما متشکرم."

ایالات متحده از بسته تسلیحاتی 1.1 میلیارد دلاری برای اوکراین رونمایی کرده است که شامل 18 سامانه موشکی توپخانه با تحرک بالا (HIMARS)، مهمات همراه، انواع مختلف سامانه های ضد پهپاد و سامانه های راداری است. این بسته کمک امنیتی ایالات متحده را در مجموع به 16.2 میلیارد دلار می رساند.

ایالات متحده همچنین گفته است که تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعمال خواهد کرد و اتحادیه اروپا نیز تحریم‌های بیشتری را پیشنهاد کرده است، اما 27 کشور عضو اتحادیه برای اجرای تحریم ها باید بر اختلافات خود غلبه کنند .

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت روسیه باید تا زمانی که کنترل تمام دونتسک را به دست بگیرد، به جنگ ادامه دهد. حدود 40 درصد دونتسک هنوز تحت کنترل اوکراین است.

روسیه اعلام کرده است که حدود 300000 نیروی ذخیره را برای تقویت نیروهای خود در اوکراین بسیج خواهد کرد. برنامه سربازی اجباری هزاران مرد روسی را به کشورهای دیگر فراری داده است.

بر روی زمین، نیروهای اوکراین و روسیه درگیر نبردهای شدیدی هستند، به ویژه در منطقه دونتسک، جایی که فرماندار گفت شش غیرنظامی در حملات روسیه در روز چهارشنبه کشته شدند.

ارتش اوکراین بامداد پنجشنبه اعلام کرد، روسیه در 24 ساعت گذشته سه حمله موشکی و 8 حمله هوایی انجام داده و بیش از 82 حمله راکتی به اهداف نظامی و غیرنظامی انجام داده است.

نیروی هوایی اوکراین روز چهارشنبه 16 حمله انجام داد که به تعدادی از مواضع روسیه آسیب رساند، در حالی که نیروهای زمینی دو مرکز فرماندهی روسیه را منهدم کردند.

والنتین رزنیچنکو، فرماندار منطقه دنیپروپتروفسک، گفت که سه نفر از جمله یک دختر 12 ساله در بمباران روسیه به دنیپرو، پایتخت این منطقه کشته شدند و بیش از 60 ساختمان آسیب دیدند.

رویترز نتوانست گزارش های میدان نبرد را تأیید کند.

 

انرژی اروپا

پس از انفجارهای مشکوک در خطوط لوله زیر دریا که توسط روسیه و شرکای اروپایی برای ارسال گاز طبیعی به اروپا ساخته شده بود، نشت گاز برای سومین روز در دریای بالتیک ادامه داشت.

خط لوله نورد استریم 1 که زمانی مسیر اصلی گاز روسیه به آلمان بود، قبلا بسته شده بود اما با حادثه اخیر زمان بازگشایی آن نامعلوم است.

ناتو و اتحادیه اروپا در مورد نیاز به حفاظت از زیرساخت های حیاتی در برابر آنچه "خرابکاری" نامیدند، هشدار دادند، اگرچه مقامات از مقصر خواندن روس ها خودداری کردند.

خبرگزاری اینترفاکس به نقل از دفتر دادستانی کل روسیه اعلام کرد که سرویس امنیتی FSB روسیه در حال بررسی آسیب به خطوط لوله در قالب "تروریسم بین المللی" است.

خطوط لوله نورد استریم نقطه عطفی در گسترش جنگ انرژی بین روسیه و کشورهای اروپایی بوده است که به اقتصادهای غربی آسیب رسانده و قیمت گاز را افزایش داده است.

 

منبع: رویترز

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 8 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!