جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۲۰:۵۸
نظامی بین الملل - کد خبر : 13003
دوشنبه، ۱۲ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

روسیه از قاتل ناو هواپیمابر رونمایی کرد

وزارت دفاع روسیه امروز ((دوشنبه)) از آزمایش موفقیت آمیز موشک مافوق صوت<< تسیرکُن>> توسط نیروی دریایی این کشور که برای نخستین بار را از یک زیردریایی اتمی پرتاب شد، خبر داد

روسیه از قاتل ناو هواپیمابر رونمایی کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، وزارت دفاع روسیه امروز ((دوشنبه))  از آزمایش موفقیت آمیز موشک مافوق صوت<< تسیرکُن>> توسط نیروی دریایی این کشور که برای نخستین بار را از یک زیردریایی اتمی پرتاب شد، خبر داد.

براساس این گزارش ،  درآزمایش صورت گرفته ،موشک از زیردریایی اتمی سورودوینسک پرتاب به هدف تعیین شده در دریای بارنتز اصابت کرد.

همچنین وزارت دفاع روسیه اذعان نمود، بر اساس داده های راداری، پرواز موشک با پارامترهای تعیین شده برای آن مطابقت می کرد، و آزمایش موشک تسیرکُن را موفق خواند.

علاوه بر این آخرین آزمایش موشک جدید تسیرکُن روز ۲۹ تیر ماه انجام گرفته بود و یک فروند از این نوع موشک بالدار،از ناو «آدمیرال گورشکوف» در دریای سفید (در شمال روسیه) پرتاب و به هدفی زمینی در ساحل دریای بارنتز اصابت کرد.

این در حالیست که براساس گزارش رسانه های روسی، موشک مافوق صوت تسیرکُن با سوخت جامد و رادار گریز، می تواند اهداف را در فاصله حدود ۵۰۰ کیلومتری نابود کند که تا ۸۰۰ کیلومتر نیز می تواند افزایش یابد.

از سوی دیگر،اطلاعات مربوط به تسیرکُن که به مراتب قوی تر از موشک های بالدار کالیبر استفاده شده در عملیات علیه گروه های تروریستی ضدسوری بشمار می رود، هنوز انتشار نیافته است.

موشک تسیرکُن در حالی برای تحویل به نیروی دریایی روسیه آماده شده است که رویارویی دریایی روسیه و غرب در دریاها بویژه در دریای سیاه وارد مرحله جدید شده است.

خاطر نشان میگردد، روسیه در تابستان گذشته با پرتاب موشک و آتشباری در مسیر حرکت یک ناو انگلیسی آن را مجبور به خروح از آبهای سرزمینی خود در سواحل کریمه کرد و هواپیماهای روسی با پرواز از ارتفاع پایین یک ناو هلندی را نیز مجبور به نغییر مسیر کردند.

روسیه در حالی آزمایشهای تسلیحات راهبردی  خود را از شدت بخشیده است، که  ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور اخیرا ضمن هشدار به اقدامات کشورهای غربی خاطرنشان کرد که حتی درصورت غرق کردن ناو انگلیسی دیفندر در دریای سیاه توسط واحدهای روسیه، جهان در آستانه یک جنگ جهانی جدید قرار نمی گرفت.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!