جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۱:۵۳
سیاست - کد خبر : 8189
پنجشنبه، ۰۵ فروردين، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

روحانی: نمی‌گذاریم که نامگذاری امسال در حد نامگذاری باقی بماند

حسن روحانی در آیین بهره برداری از طرح های ملی سازمان مناطق آزاد: امروز بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح می‌شود که منجر به اشتغال بیش از ۵ هزار نفر خواهد شد.

روحانی: نمی‌گذاریم که نامگذاری امسال در حد نامگذاری باقی بماند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، امروز پنجشنبه ۵ فروردین حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در آیین بهره برداری از طرح های ملی سازمان مناطق آزاد در اولین جلسه افتتاح پنجشنبه‌ها سال جدید با ابراز خشنودی از افتتاح این طرح‌های ملی بیان کرد:  بسیار خوشحالیم که  امروز بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح می‌شود که منجر به اشتغال بیش از ۵ هزار نفر خواهد شد. 

روحانی افزود: افتتاح این طرح ها، موجب آبادانی مناطق آزاد و ویژه کشور می شود که منجر به حرکت اقتصادی و تولید کشور می‌شود. ۵۸ برنامه افتتاح در سال ۹۹ داشتیم و امروز پنجاه و نهمین افتتاح پنجشنبه‌ها است ما تا آخرین لحظه این دولت یعنی پنجشنبه عید سعید غدیر خم  به این افتتاح‌ها ادامه خواهیم داد.

رئیس‌جمهور در ادامه به برخی از این افتتاح‌ها که توسط دولت صورت گرفته اشاره کرد و گفت: طرح‌های بسیار مهم و عظیمی در سال ۹۹ اعم از افتتاح پالایشگاه های مهم، پتروشیمی، طرح‌های آبی و خاکی و حدود ۵۲ سد در طول این دولت افتتاح شد که تا پایان دولت به ۵۷ خواهد رسید و در کنار آن تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب را افتتاح می کنیم.

صادرات نفت ایران از خلیج فارس و از دریای عمان

روحانی سپس به دو طرح  مهم صادرات نفت ایران از عمان و اخیای دریاچه ارومیه که برای ماه آینده برنامه‌ریزی شده‌اند اشاره کرد و خاطرنشان کرد: طرح لوله گوره جاسک که ۱۰۰۰ کیلومتر لوله گذاری است که بخش بزرگی از صادرات نفت ما از خلیج فارس به دریای عمان منتقل می‌شود. این افتتاح عظیم را در سال ۱۴۰۰ انجام می‌دهد و آن هم این که از امسال به بعد صادرات نفت ایران از خلیج فارس و از دریای عمان انجام می‌شود.

رییس جمهوری در خصوص میزان اهمیت طرح صادرات نفت ایران از دریای عمان گفت: آن دسته از افرادی که اهل سیاست و مسایل امنیت ملی هستند از میزان اهمیت این حرف آگاه هستند، از ابتدای دولت یکی از تاکیدات من به وزیر نفت این بود که چنین طرحی را به نتیجه برسانیم. در تحریم گرفتار مساله ای شدیم که لوله های ۴۲ اینچیی که برای این کار لازم بود به ما نمی دادند و درگیر مشکل شدیم که در آخر موفق شدیم که آن را در داخل تولید کنیم و این طرح در سال ۱۴۰۰ افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه به طرح دوم که احیای دریاچه ارومیه از طرح‌های بسیار مهم برای منطقه شمال غرب کشور است، نام برد.

نمی‌گذاریم که این نامگذاری در حد نامگذاری باقی بماند

روحانی با تاکید بر اشتغالزایی این افتتاح‌ها گفت: افتتاح چند پروژه مهم در مناطق آزاد و یک منطقه ویژه اقتصادی  بیش از ۵ هزار نفر را مشغول به کار می‌کند که نشان از اهمیت تولید و اشتغال برای ما است؛ بخصوص امسال که ادامه جهش تولید در پی پشتیبانی از تولید، رفع موانع است که این راه را ادامه می دهیم.

روحانی با تاکید بر اینکه ما نمی‌گذاریم که این نامگذاری در حد نامگذاری باقی بماند، اظهار کرد: در عمل در سراسر ایران نامگذاری امسال را مجسم خواهیم کرد و تا پایان این دولت به تلاش خود ادامه می‌ دهیم.

رییس جمهور با تاکید بر این که مناطق آزاد و اقتصادی از اهمیت بالای برخوردار است گفت: در این دولت برای توسعه و احیاء مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که در مناطق مرزی کشور قرار دارند، سرمایه گذاری بسیار خوبی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: این اقدامات در مجلس شورای اسلامی طولانی شد و بالاخره از مجلس عبور کرد و در شورای نگهبان هم هم دچار مشکلاتی است که امیدواریم این مسائل حل شود و مصوباتی که چندین سال است ما به دنبال آن هستیم، ان‌شاءالله ابلاغ و وعده‌ای که به مردم داده شده، در عمل محقق شود.

مناطق آزاد باید در وهله اول جاذبه تولید خود را حفظ کنند

رییس جمهوری با اشاره به اینکه مناطق آزاد از این لحاظ اهمیت دارند که همه در مناطق مرزی هستند، گفت: و دولت مصوباتی را برای رونق بهتر آنها دنبال می کند. این مناطق همیشه پیوسته با همسایگان در ارتباط است بنابراین می تواند از لحاظ تجارت و تولید بسیار مهم باشد. مناطق آزاد از امتیازات زیادی برای تولید، تجارت و سرمایه گذاری برخوردار هستند که می توانند پشتوانه‌ای برای کشور، خود منطقه و مردم بومی آن باشد. مردم جزیره کیش و قشم نیز از پیشرفت شهر خود استفاده می‌کنند.

رئیس‌جمهور با بیا اینکه مناطق آزاد باید در وهله اول جاذبه تولید خود را حفظ کنند، افزود: در مرحله دوم قدرت صادرات داشته باشند چرا که متاسفانه قبل از این دولت برخی مناطق آزاد وارد کننده بودند بنابراین باید از ظرفیت‌های این مناطق استفاده کرده و بتوانیم از کشورهای همسایه مواد اولیه را وارد کنیم.

یکی از اهداف مهم دولت توسعه گردشگری بود

وی در ادامه به مساله گردشگری اشاره کرد و گفت: گردشگری هم مساله مهمی است که باید به آن توجه شود به همین دلیل یکی از اهداف مهم دولت توسعه گردشگری بود که از روز اول آن را دنبال کرد. مردم ما می‌دانند که در این ۸ سال، گردشگر در ایران مخصوصاً گردشگران خارجی به دو برابر افزایش یافت.

رئیس جمهور تصریح کرد: البته این روند در پایان سال ۹۸ و سال ۹۹ متوقف شد و امسال هم بخش گردشگری ما قطعاً مشکل خواهد داشت تا ان شاءالله بتوانیم با تکثیر واکسن داخلی و خارجی به گونه‌ای با بیماری کرونا مقابله کنیم تا مردم بتوانند سفر و گردش خود را انجام دهند.

روحانی گفت: حتماً شرایط مناطق آزاد ما از اواسط امسال به بعد بهتر خواهد شد و در زمستان امسال و بهار سال آینده شرایط مناسبی خواهند داشت.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!