جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۲:۳۲
سیاست - کد خبر : 7966
يكشنبه، ۲۴ اسفند، ۱۳۹۹ - ۸:۰۰

روحانی: طرح انتقال آب خلیج فارس یک تحول بسیار بزرگ برای شرق کشور

رئیس‌جمهور: این طرح یک تحول بسیار بزرگ برای شرق کشور و تحول بزرگی برای تولیدات صنعتی به خصوص در تولید مس پدید می‌آورد که کشور، استان و مردم رفسنجان از این تحول بهره‌مند می‌شوند.

روحانی: طرح انتقال آب خلیج فارس یک تحول بسیار بزرگ برای شرق کشور

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، امروز یکشنبه ۲۴ اسفندماه حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به طرح انتقال آب خلیج‌فارس به رفسنجان بیان کرد: فاز دوم خط اول انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان، طرح بزرگی است که اولین فاز آن در آبان ماه افتتاح شد و ادامه دارد و ان شاءالله در سال‌های آینده هم خطوط دیگر آن افتتاح شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه این طرح تحول بزرگی برای شرق کشور به ارمغان می‌آورد اضافه کرد: این طرح یک تحول بسیار بزرگ برای شرق کشور و تحول بزرگی برای تولیدات صنعتی به خصوص در تولید مس پدید می‌آورد که کشور، استان و مردم رفسنجان از این تحول بهره‌مند می‌شوند.

روحانی در سخنان خود به اینکه این موضوع خواسته مرحوم رفسنجانی نیز بوده است اشاره کرد و گفت: در انتقال آب از جنوب به شمال که البته مرحوم رفسنجانی بسیار امید داشت که طرح بزرگتری باشد تا خلیج فارس را به دریای عمان متصل کند، اما به یک شکل دیگری در این دولت اجرایی و عملیاتی شد.

وی با یادآوری اینکه از سال ۹۴ تا امروز کار بزرگی انجام گرفت و امروز شاهد هستیم آب دریای خلیج فارس و عمان از استان کرمان به یزد می رسد، تصریح کرد: آبی که به آنجا منتقل می شود مقداری هم بیشتر است و می تواند به مصرف های مورد نیاز دیگر کمک کند. البته اساس این آب برای تحول صنعتی و با سرمایه گذاری شرکت های بزرگ معدنی صورت می‌گیرد. ما امید داریم که این خط انتقال آب باعث ایجاد تحولی عظیم در تاریخ شرق ایران باشد.

رئیس جمهور کشورمان در خصوص با اشاره به اینکه این طرح بزرگی است و ۴ یا پنج سال زمان می‌برد تا به افتتاح برسد، بیان کرد: امروز کار بزرگی برای انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به شهر اصفهان و خراسان جنوبی و خراسان رضوی صورت گرفت، تقریبا ۳۰ درصد این خط از پیش شروع شده بود اما طرحی است که باید در طول ۴ تا پنج سال با تلاش به افتتاح برسد؛ ان‌شاءالله در دولت سیزدهم به افتتاح برسد.

وی در ادامه به این موضوع اشاره کرد که این طرحی است که آرزوی سال‌های قبل مردم خراسان و اصفهان بود که آب پایداری برای توسعه صنایع آنها در اختیارشان قرار گیرد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!