جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۲۰:۲۷
سیاست - کد خبر : 7947
شنبه، ۲۳ اسفند، ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

روحانی: خطر موج چهارم کرونا منتفی نیست

حسن روحانی رئیس جمهور امروز شنبه ۲۳ اسفند ماه در جلسه ستاد مقابله با کرونا از تمام دست‌اندرکاران مقابله با کرونا قدردانی کرد و تاکید کرد که خطر موج چهارم هنوز وجود دارد.

روحانی: خطر موج چهارم کرونا منتفی نیست

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور امروز شنبه ۲۳ اسفند ماه در جلسه ستاد مقابله با کرونا ضمن قدردانی از تمامی اعضای این ستاد به خصوص وزیر بهداشت و همه کسانی که مسئولیت نظارت در بخش‌های مختلف را بر عهده داشتند، بیان کرد: از وزیر بهداشت که انصافا شبانه روز پای کار بودند و در روزهای سختی و خوشحالی به صحنه آمدند و با دلسوزی با مردم سخن گفتند به صورت ویژه تشکر می‌کنم. می‌دانم چه کار بسیار سختی در طول بیش از یک سال انجام شده است و این زحمات سال آینده هم پیش روی ما است‌.

رئیس‌جمهور افزود: همچنین از وزیر کشور مخصوصا از زمانی که مسئولیت قرارگاه را برعهده گرفتند که کار بسیار سنگین و سختی است، تشکر می‌کنم.

در ادامه آقای روحانی از تمامی کادر درمان که واقعا فداکاری کردند و  از مردم دفاع کردند و مدافعین خالصانه، مومنانه و ایثارگرانه بودند، تشکر کرد و تصریح کرد: دایره مدافعین سلامت وسیع است و از همه کادر درمان تشکر می‌کنیم و به روان پاک آنهایی که در این راه شهید شدند درود می‌فرستیم و از آنهایی که بیمار بودند و عاقبت یافتند تشکر می‌کنیم.

روحانی از تولیدگران و اصناف  نیز قدردانی کرد و و ضمن اشاره به سختی‌ها و مشکلات آن ها طی این یک سال اظهار داشت: تولید یک رو هم تعطیل نشد. کارخانه های بزرگ و کارگاه های کوچک که پروتکل‌ها را خوب مراعات کردند و تعداد مبتلایان به بیماری در میان آنها بسیار کم بود. اصناف ما در فشار بودند و روزهایی را تعطیل کردیم و در کل سال آنها هم مشکلات فراوانی را تحمل کردند، انصافا خوب همراهی و کمک کردند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه صدا و سیما کار بزرگی طی این مدت انجام داد، گفت: صدا و سیما هم از جاهایی است که از روز اول پای کار بود و به خوبی مصوبات را تبیین کردند و خطرات را گوشزد کردند و نکاتی که برای مردم مهم بود را بیان کردند. صدا و سیما کار بزرگی انجام داد و در طول این مدت شبانه روز تلاش بسیاری کرد.

شرایط استان‌های کشور در اوضاع کرونا

وی در ادامه در خصوص شرایط استان‌های کشور در اوضاع کرونا، گفت: استان خوزستان در سختی و گرفتاری است و باقی استان‌ها شرایط نسبتا خوب و معمولی دارند.‌ یکی دو استان نام برده شد مانند البرز، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد که باید مراقبت های بیشتری داشته باشند اما همه استان ها شرایط خوبی دارند که باید این شرایط خوب را نگه داریم.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه خطر موج چهارم منتفی نیست و وجود دارد، خاطرنشان کرد: خیلی باید مراقبت کنیم مخصوصا در ایام نوروز. همه می‌دانیم در ایام عید چه در داخل خانه چه بیرون و چه کوی و برزن و دید و بازدیدها و صله رحم یا در مسافرت ها تحرک مردم بیشتر می شود. بنابراین به همان نسبت باید مراقبت ها بالا برود. مسئولین و صدا و سیما باید به مردم بگویند عید دیدنی با ماسک، بدون روبوسی و دست دادن انجام شود.

شرایط واکسیناسیون در کشور

روحانی گفت: ما هنوز به نقطه اطمینان‌بخش و پایداری نرسیدیم. اگر چند ماه دیگر باشد و واکسن ها تزریق شود و مشخص شود واکسن ها موثر است. از همه آنهایی که پایش و نظارت را برعهده دارند مخصوصا نیروی انتظامی، مراعات بیشتری داشته باشند.

رئیس جمهور در خصوص شروع واکسیناسیون در هفته جاری تاکید کرد: طی هفته جاری با واکسیناسیون بیشتر و گسترده تری مواجه خواهیم بود که می تواند برای مردم اطمینان بخش باشد. دیروز گزارشی داشتیم که در ستاد ملی ۴۸۱ مصوبه داشتیم که ۹۹ درصد این مصوبات دقیقا اجرا شده و یک درصد هم در حال اجرا است. این خیلی خوشحال کننده است و یعنی یک ستادی که مسئول شده و بار را بر دوش گرفته موفق عمل کرده است.

روحانی در ادامه سخنان خود افزود: نمی‌دانیم واکسن روی گونه‌های جهش یافته چگونه عمل می‌کند زیرا گونه‌ها مداوم تغییر می‌کند. ان شاءالله همه اینها به گونه‌ای باشد که مردم ما با مشکلات کمتری مواجه شوند.

وجود یک مرجعیت واحد

وی قبول یک مرجعیت واحد را حائز اهمیت دانست، افزود: همه کشور و مردم ما از آغاز این اپیدمی، یک مرجعیت واحد را قبول کردند یعنی وزارت بهداشت و درمان، متخصصین و پزشکان صاحب نظر مرجع شدند. اگر مرجعیت تغییر می‌کرد و هرکسی یک چیز می‌گفت ما گرفتار می‌شدیم.

وی با بیان اینکه در این راستا مقام معظم رهبری خیلی یاری کردند و فرمودند اگر ستاد چیزی را ممنوع کرد مردم گوش کنند، بیان کرد: خود ایشان هم دقیق پروتکل ها را مراعات می کردند و همیشه توصیه می کردند. این همراهی بسیار اهمیت داشت و در کشور موثر بود.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه اگر این ستون مهم نبود، این ساختمان بنیان گذاری نمی شد، تصریح کرد: علما، اندیشمندان، حوزه و مراجع و فرهیختگان ما نگذاشتند دوقطبی علم و دین ایجاد شود. علم چیزی نیست که از دین جدا باشد. ریشه دین وحی خداست و علم و دانش قانون و سنت های خدا است و ما در علم، قانون خدا را کشف می کنیم و این دو نمی‌تواند از هم جدا باشد.

وی ادامه داد: الحمدلله حوزه های علمیه، مراجع تقلید، سخنوران همه یکصدا بودند و این خیلی ارزشمند است. اگر در ماه رمضان، ماه محرم دو صدایی ایجاد می شد با مشکل مواجه می‌شدیم که الحمدلله این همراهی و هماهنگی علم و دین خیلی به ما کمک کرد. 

حضور فعال شرکت های دانش بنیان

رئیس‌جمهور درباره فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در این مدت گفت: الحمدلله از روز اول شرکت های دانش بنیان ما خیلی خوب به صحنه آمدند،  در بخش اکسیژن سازها دچار مشکل نشدیم و اگر هم شدیم سریع توانستیم حل کنیم.

وی ادامه داد: دیدیم در خوزستان در هفته های اخیر یکباره تحول بزرگی برای تخت معمولی و آی سی یو رخ داد که نشان داد بخش دانش بنیان کار بسیار بزرگی را انجام دادند. به مردم گفتند این داروها درمان این ویروس نیست و بلافاصله این داروها را در داخل ساختند و کار بسیار بزرگی بود که انجام گرفت.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: خود کادر درمان هم با شهامت، شجاعت و توانمندی وارد میدان شد و هم مهارت و هم فداکاری خود را نشان داد. در زمینه تحقیقات دانشمندان ما مقالات بسیار خوب و ارزشمند به دنیا ارسال کردند.

همراهی و هماهنگی همه قوا و نیروها در سراسر کشور

روحانی اضافه کرد: مسأله دیگر مسأله انسجام و همراهی و هماهنگی همه قوا و نیروها در سراسر کشور بود. اگر بنا بود قوه اجراییه یک چیز بگوید و قوه مقننه و قضاییه یک چیز، نمی‌شد و واقعا همه همدیگر را یاری کردند. مصوبه شورای عالی امنیت ملی را همه به دلیل اینکه تایید و امضای مقام معظم رهبری پای آن بود یاری کردند. روزی که لازم بود، سپاه و ارتش تمام توان خود را پای کار آوردند و تمام ارکان کشور کنار هم ایستادند و فداکاری کردند. مخصوصا باید از مردم ایران تشکر کرد که با فرهنگ، یاری و کمک های مومنانه خود به صحنه آمدند و همدیگر را کمک کردند.

وی گفت: در همین طرح شهید سلیمانی که در محلات فعال بود خیلی خوب کار شده است. همیشه یاد این بزرگسالان و مراکز سالمندان می افتم، در بحث مراقبت خیلی تحسین برانگیز است. در بسیاری از کشورها اینها را رها کردند و می گفتند اینها مردند که مردند به سراغ جوان ها برویم.

روحانی در پایان از بخش حمل و نقل کشور و از بندر و گمرک نیز تشکر کرد و اظهار کرد: ان شاءالله باید از تجربیات خود برای سال آینده استفاده کرده و کاری کنیم که در سال آینده با یک شرایط بهتری، مردم با خطرات کمتری سال را بگذرانند تا روزی که به طور کامل از این ویروس در امان بمانیم و یک ایمنی جمعی مطمئنی در سراسر کشور به وجود بیاید. پیشاپیش سال جدید را به همه تبریک می گوییم.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!