جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۸:۲۵
سیاست - کد خبر : 1780
پنجشنبه، ۲۶ دي، ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

روحانی: بین جنگ و صلح یک گلوله فاصله است

به عنوان مسئول شورایعالی امنیت ملی روزانه مراقبت می‌کنم؛ همه چیز‌ را نمی‌توانم بگویم ولی اگر مراقبت روزانه صورت نگیرد بین جنگ و صلح یک گلوله فاصله است

روحانی: بین جنگ و صلح یک گلوله فاصله است

به عنوان مسئول شورایعالی امنیت ملی روزانه مراقبت می‌کنم؛ همه چیز‌ را نمی‌توانم بگویم ولی اگر مراقبت روزانه صورت نگیرد بین جنگ و صلح یک گلوله فاصله است؛ البته اختیارات در قانون اساسی توزیع شده، است. ما در چارچوب قانون اساسی باید حرکت کنیم. با تمام توان و قدرتمان مراقبیم.

رئیس جمهور: لحن و رفتار آمریکا بعد از حمله موشکی ایران به پایگاه آنها عوض شد و مجبور به عقب نشینی شدند.

در آغاز دولت یازدهم با مشکل سیاسی رو به رو بودیم. وقتی من آمدم در رقابت های انتخاباتی، معلوم بود وضع تورم و رکود چگونه است.رئیس جمهور فرانسه به من گفت ما 6 کشور تصمیم گرفته بودیم برای حمله نظامی به ایران و مصمم بودیم در سال 2013 این جمله انجام بگیرد اما بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال 2013 منصرف شدیم.

از همان آغاز دولت یازدهم در افکار عمومی جامعه تغییر را به طور کلی احساس کردید.من در گزارش صد روز اول، وقتی گفتم تورم را تک رقمی می کنیم به من ایراد گرفتند و اقتصاد دان‌های ما باورشان نمی‌شد

ما میدانستیم اقتصاد ما وصل به سیاست و سیاست خارجی است. تلاش دولت این است که جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام می دهد.من به عنوان مسئول شورای عالی امنیت ملی روزانه مراقبت میکنم.اگر مراقبت مداوم صورت نگیرد، بین جنگ و صلح یک گلوله فاصله است.

رئیس جمهور: اقتصاد با امنیت و سیاست خارجی ممزوج است و جدا نیست

ما میگفتیم که می توانیم با تدبیر میتوانیم مشکلاتمان را با آژانس اتمی حل کنیم.با دنیا کار کردن سخت و مشکل است. می گویند طرف شما آدم هایی هستند که نمی شود به آنها اعتماد کنید.

ما وقتی در میدان جنگ زخمی می شویم به ما میگویند زره تان کج بود. بلد نبودید.در دنیای سیاست ممکن است فردی بیاید غیر قابل پیش بینی باشد.

اطرافیان ترامپ می گفتند ما نمیدانیم در یک ساعت آینده ترامپ چه کاری میخواهد انجام دهد و چه تصمیمی می گیرد.وقتی ترامپ از برجام خارج شد، اگر ما خارج می شدیم تحریم بین المللی شده بودیم.

از برجام خارج نشدیم، کار درستی کردیم و کاری کردیم تمام دنیا ترامپ را محکوم کنند.

رئیس جمهور: برخی دستگاه های تبلیغاتی ، کارهای خوب دولت را نمی گویند

دولت مظلوم است و چاره ای نیست و باید در جلسات به مردم گفته شود. دولت مظلوم است و چاره ای نیست و باید در جلسات به مردم گفته شود.

در دنیای سیاست ما باید در جهان کار کینم. گاهی ضربه می بینیم و گاهی ضربه میزنیم. روزی نبوده که ما در دولت به فکر سیاست خارجی نباشیم.

تصمیم گرفتیم در تعهداتمان ( در برجام ) روز به روز کاهش دهیم. امروز در انرژی اتمی هیچ محدودیتی نداریم. غنی سازی ما بیش از زمانی است که برجام را امضا کنیم.

ما سال 92 را کاهش تورم را شروع کردیم و در سال 93 رشد اقتصادی آغاز شد. در این شرایط بسیار سختی که هستیم و در شدید ترین فشار تاریخ، ما برنامه ریزی کردیم.

حسن روحانی : دولت مظلوم است

رئیس جمهور حسن روحانی : دولت مظلوم است. موفقیت‌های دولت را دستگاه‌های تبلیغاتی منعکس نمی‌کنند.

رئیس جمهور حسن روحانی: از برجام خارج نشدیم، کار درستی کردیم

روحانی: بعضیا گفتن ترامپ که خارج شد شما هم خارج شوید اگر این کار را کرده بودیم چه می شد ؟

وقتی ترامپ از برجام خارج شد، اگر ما خارج می شدیم تحریم بین المللی شده بودیم.از برجام خارج نشدیم، کار درستی کردیم و کاری کردیم تمام دنیا ترامپ را محکوم کنند

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!