شنبه، 8 ارديبهشت، 1403 | Saturday 27th of April 2024
۰۶:۱۰
سیاست - کد خبر : 9116
شنبه، ۱۱ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

روحانی به دنبال استفاده انتخاباتی از برجام است

از بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم ها استقبال می کنیم اما عجله ای در این باره نداریم و باید راستی آزمایی جواب دهد.

روحانی به دنبال استفاده انتخاباتی از برجام است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازگشت آمریکا برای ما امتیاز محسوب نمی شود افزود تحریم ها باید یکجا لغو و با دقت راستی آزمایی شود.

وحید جلال زاده در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهوری مبنی بر اینکه راستی آزمایی لغو تحریم ها فرآیند پیچیده و زمانبری نیست، اظهار داشت: کاملا طبیعی است که رئیس جمهور اعلام کند فرآیند راستی آزمایی بسیار ساده و در کوتاه مدت شدنی است چراکه وی به دنبال آن است تا از این مذاکرات ، برداشت انتخاباتی کند.

جلال زاده با بیان اینکه دولتمردان به دنبال این هستند که مذاکرات برجامی را به انتخابات 1400 ربط دهند، گفت: حقوق و منافع ملت ایران در برجام ضایع و میلیاردها دلار خسارت به منافع ملت ما وارد شد، ما نباید اینبار در مذاکرات فریب بخوریم و مسلمان نباید از یک سوراخ دوبار گزیده شود.

بازگشت آمریکا به برجام برای ما امتیاز نیست

وی با اشاره به گزارش مرکز پژوهش ها مبنی بر اینکه راستی آزمایی لغو تحریم ها 3 تا 6 ماه زمان می برد، افزود: بنده این گزارش مرکز پژوهش های مجلس را مطالعه کردم و باید بگویم فرآیند راستی آزمایی باید طی شود و ما ببینیم که آیا آمریکا 1600 تحریمی را که علیه ایران اعمال کرده است، در عمل لغو می کند یا خیر. ما در این مورد عجله ای نداریم، آمریکا همه گزینه های خود برای تحریم ایران را روی میز گذشات و مردم تصور نکنند که بازگشت آمریکا به برجام برای ما یک امتیاز محسوب نمی شود بلکه باید بدانند که بایدن هم مثل ترامپ متوجه شد که تحریم ایران به بن بست رسیده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: به شما قول می دهم اگر ترامپ هم پیروز انتخابات آمریکا شده بود بحث بازگشت به برجام را پیش می کشید. چراگه آنان به دنبال این بودند با تحریم ها ایران را ساقط کنند اما زمانی متوجه شدند ملت ایران تحت هر شرایطی ایستادگی می کنند و فهمیدند که ایستادگی ملت در برابر تحریم ها جواب داده است، به تدریج به این نتیجه رسیدند که از این حربه خود عقب نشینی کرده و به برجام بازگردند.

جلال زاده با تاکید بر اینکه حقوق مردم ایران شوخی بردار نیست، عنوان کرد: به علت عدم اجرای تعهدات برجام از سوی آمریکا و اروپایی ها، ضرر هنگفتی به اقتصاد ما تحمیل شد و بنابراین نباید اجازه دهیم که بیش از این، این ضرر ادامه پیدا کند و باید همه تحریم های ایران یکجا برداشته شود. ضمن اینکه از بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم ها استقبال می کنیم اما عجله ای در این باره نداریم و باید راستی آزمایی جواب دهد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 8 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!