جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۹:۳۱
سیاست - کد خبر : 9247
پنجشنبه، ۱۶ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

روحانی : پیشرفت های بزرگی در زمینه نوآوری و علم داشتیم

در این 8 سال برخی از مسائل به دلیل فضاهای سیاسی بزرگتر معرفی شده است و کمتر این موفقیت ها مورد توجه قرر گرفته است

روحانی : پیشرفت های بزرگی در زمینه نوآوری و علم داشتیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، رئیس جمهور حسن روحانی امروز (پنجشنبه 16 اردیبهشت) در آئین افتتاح چند طرح بزرگ وزارتخانه های علوم تحقیقات و فناوری ، و آموزش و پرورش حضور پیدا کرد.

روحانی در این مراسم اظهار داشت: بسیار خوشحام که شصت و ششمین هفته افتتاح ها امروز در زمینه بهره برداری از طرح های وزارت علوم و آموزش و پرورش انجام شد. گزارش هایی که مسئولان ذیربط در بخش های مختلف کشور در این باره ارائه کردند بسیار امیدبخش بود و نشان داد که کشور ما در طول این 8 سال حرکت و پیشرفت بسیار خوبی در زمینه علوم و دانش داشته است.

به رتبه 15 در عرصه علمی رسیدیم

رئیس جمهور افزود: ما توانستیم از رتبه 21 به رتبه 15 در عرصه علمی برسیم و به این معناست که دانشگاه ها ، دانشجویان ، فضاهای تحقیقاتی و پارک های علم و فناوری فعال بودند، هدف دولت از روز اول این بود که دانشگاه های را به مراکز تولیدی و به ویژه مراکز صنعتی متصل کند. همچنین دانشگاه ها به طور مداوم با مراکز تحقیقاتی و پردیس ها در ارتباط مستقیم باشند و امروز شاهدیم که اطراف دانشگاه ها ، مراکز علمی ، فناوری و نوآوری شکل گرفته است.

وی بیان کرد: همه آمار و ارقام نشان می دهد در زمینه نوآوری ، شرکت های دانش بنیان ، علم و دانش شاهد تحول بسیار بزرگی هستیم. منتها در این 8 سال برخی از مسائل به دلیل فضاهای سیاسی بزرگتر معرفی شده است و کمتر این موفقیت ها مورد توجه قرر گرفته است. به این معنا که کمتر گفته می شود در این دولت، مسئولان برای علم و دانش، تحقیقات و فناوری توجه ویژه ای قائل بوده اند. ما می بینیم در استان های مختلف در طول یک سال هزار کلاس درس و مراکز آموزشی و خدماتی افتتاح شده است.

روحانی گفت: همچنین در این جلسه گزارش داده شد مبنی بر اینکه در زمینه بحث های مربوط به آزمایشگاه هایی که به دانشگاه های ما مربوط می شوند، اتفاقات بسیار خوبی افتاده است و این مسئله اهمیت بسیار زیادی برای ما دارد. البته برخی از دانشگاه ها بدون آزمایشگاه هستند که در این صورت دانشجو نمی تواند پیشرفت کند.

در این دولت و در روزهای سخت و به ویژه سال های 98 و 99 تلاش ویزه ای برای بازسازی، نوسازی و ایجاد فضاهای آزمایشگاهی جدید صورت گرفته است و به این معناست که تحولی که ما امروز در علم و دانش شاهد هستیم بسیار اهمیت دارد.

میلیون ها یورو برای ساخت آزمایشگاه در دانشگاه ها هزینه شد

رئیس دولت تدبیر و امید عنوان کرد: دولت در شرایط سخت ارزی و مالی طی سال های گذشته توانست ده ها میلیون یورو برای ساخت آزمایشگاه در دانشگاه اختصاص دهد. همچنین بیش از 2 هزار میلیارد تومان قرارداد بین  دانشگاه ها و بخش صنعت منعقد شده است که نشان می دهد ارتباط بین دانشگاه و بخش صنعت و تولید ارتقا یافته و کار بسیار بزرگی است.

بی توجهی جامعه جهانی به فلسطین جای تاسف دارد

وی با اشاره با سالروز گرامیداشت قدس اظهار داشت: فردا روز قدس است و مردم فلسطین بیش از 70 سال است که از خانه و کاشانه خود آواره شدند و در بیابان ها و کشورهای مختلف و در شرایط بسیار سختی زندگی می کنند. جای تاسف دارد که جامعه جهانی به مردم فلسطین توجه ندارد و غاصبان همچنان به غصب خود ادامه می دهند، امام بزرگوار ما آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس تعیین فرمودند تا حقوق ملت فلسطین و بازپس گیری قدس شریف به دست مسلمانان قهرمان مورد توجه قرار گیرد که البته همواره مورد توجه بوده است.

روحانی در پایان گفت: ان شاءالله مردم فلسطین در این جهادشان به پیروزی خواهند رسید و مسلمانان هم به آرزوی دیرینه خود در این زمینه می رسند، ما این روز را پاس می داریم و البته به دلیل شرایط کرونایی، راهپیمایی نداریم اما برای آزادی روز قدس دعا می کنیم و فردا از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی همگی استفاده خواهیم کرد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!