جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۸:۰۷
دولت - کد خبر : 11065
دوشنبه، ۲۸ تير، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

روحانی : لحظه ای نبوده که دولت به فکر مردم نباشد

به مردم می گوییم که با همه توان در خدمت آنها هستیم و برای ما فرقی نمی کند که هفته های آخر و یا هفته های اول دولت هستیم

روحانی : لحظه ای نبوده که دولت به فکر مردم نباشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، رئیس جمهور حسن روحانی در آئین افتتاح طرح های ملی وزارت جهاد کشاورزی در سراسر کشور در هشتاد و دومین برنامه پویش تدبیر و امید برای جهش تولید اظهار داشت : امیدوارم در کار بسیار مهم کشاورزی همه مسوولین بتوانند گامهای بیشتری در دولت بعد بردارند. کارنامه این دولت کارنامه قابل قبولی است که امروز به مردم ارائه می شود.

روحانی با اشاره به آمار ارائه شده از سوی وزیر جهاد کشاورزی گفت: آمار و ارقامی که وزیر اعلام کردند نشان می دهد کشاورزان و مسئولین کشاورزی و مهندسان و همه تلاشگران در بخش کشاورزی و آبه ، وزارت نیرو در مجموع کار عظیم و بزرگی را به انجام رسانند که محصول آن را مردم در زندگی خود و در خودکفایی و خوداتکایی مشاهده می کنند.

در برنج، شکر و روغن و نباتاتی که روغن از آن می گیریم و هم در گندم و آبزیان محصولات ما قابل ملاحظه است و امروز می توانیم این محصولات را با ۸ سال گذشته مقایسه کنیم و این نشان تلاش همه کشاورزان برای امنیت غذایی کشور است.

رئیس جمهور با اشاره به طرح هایی که امروز به بهره برداری رسید، ادامه داد: ها۲ هزار هکتار طرح جامع در استان های مختلف و ۴۱ هزار سامانه آبیاری نوین که همه این طرح ها می تواند باعث تحول مثبت در زمینه کشاورزی باشد.

روحانی در ادامه با تبریک عید بزرگ قربان و غدیر و روز عرقه گفت: مردم در سایه این روزهای نورانی مخصوصا دعای امام حسین در روز عرفه بتوانند روح و جان خود را در این ایام متبرک آلایش کنند و خودمان را برای خدمت بیشتر به مردم آماده کنیم.

افتتاح امروز که هشتاد و دومین افتتاح بود با سرمایه گذاری بیش از 11 هزار میلیارد تومان در استان های مختلف در زمينه تحول در آب و خاک و زمينه آبزيان بود.

وی با تاکید بر این که مساله آب و خاک برای ما بسیار مهم است، گفت: مردم فکر می کنند فقط آب خیلی مهم است البته آب منشاء حیات است و جایگاه خود را دارد اما در بحث کشاورزی خاک هم جایگاه بسیار مهمی دارد. خاک نعمت و سرمایه بزرگی است که در طول میلیون ها سال به این صورت آماده شده است بنابراین حفظ خاک برای ما مهم است.

رئیس دولت تدبیر و امید افزود: وقتی به بحث مسکن میرسیم نباید خاک کشاورزی را از بین ببریم و باید مسکن را در جایی بسازیم که مناسب است. مراتع و جنگل ها باید حراسته شود و خاک از بین نرود چرا که آنها ضمن این که برای هوا بسیار مهم است، برای حفظ خاک هم بسیار حائز اهميت است که تلاش های خوبی در این دولت در زمينه جنگل کاری و زراعت چوب صورت گرفته است.

روحانی خاطر نشان کرد: مردم هرچه ناراحت باشند حق دارند و وقتی دام آب و غذا ندارد و یا درخت در حال خشک شدن است و محصول از بین می رود، این فقط خسارت مالی نیست بلکه مانند از دست رفتن جان برای دامدار و یا کشاورز سخت است.

دولت لحظه ای نیست که به فکر مردم نباشد و جایی اگر خشکسالی مردم را آزار می دهد و یا سیل و زلزله ای رخ داده، ما همه توان را به کار می گیریم و البته گاهی اوقات توان مان به اندازه خسارات مردم نیست و گاهی با تاخیر هم مواجه است و به مردم می گوییم که با همه توان در خدمت آنها هستیم و برای ما فرقی نمی کند که هفته های آخر و یا هفته های اول دولت هستیم، ما تا ساعت آخر مسئولیم و بار را بر دوش داریم و باید تلاش کنیم.

رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: برای صنعتی شدن کشاورزی کار عظیمی در این دولت انجام گرفته و پر دارایی های کشاورزان افزوده شده و قیمت زمینی که کانال کشی شده 10 برابر شده و ثروت و محصولات مردم افزایش یافته و در آب صرفه جویی نیز می شود.

برای مردم ما مهم است که از نظر کشاورزی حتی الامکان در خودکفایی باشند و این مهم را در دوران کرونا حس کردیم و ارزش محصولات کشاورزی بیشتر حس شد و قیمت محصولات کشاورزی در دنيا 60 درصد افزایش یافت و کاری که امروز در بخش کشاورزی انجام می گیرد، اهمیت دارد و ان شاء الله همین روند در دولت سیزدهم نیز ادامه خواهد یافت تا مردم ثمره خودکفایی در کشاورزی را شاهد باشند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به گلایه مصرف کنندگان از قیمت بالای مواد غذایی و محصولات بسته بندی شده، اشاره کرد و گفت: امروز مصرف کنندگان از هزینه بالای بسته بندی گلايه دارند، اگر بتوانیم با کمک و همکاری دستگاه های مربوطه و بخش خصوصی کار کنیم که بسته بندی مواد غذایی با قیمت ارزان تری در اختیار مردم قرار گیرد ارزشمند است.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!