يكشنبه، 16 ارديبهشت، 1403 | Sunday 5th of May 2024
۰۸:۲۸
سیاست - کد خبر : 9453
شنبه، ۲۵ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

روحانی : در دولت کسی خارج از نوبت واکسن نزده است

با صداقت به مردم عرض می کنم بنده هم که رئیس جمهور هستم هنوز واکسن نزدم، ما هم در دولت عین خود مردم بر اساس سن واکسن تزریق می کنیم

روحانی : در دولت کسی خارج از نوبت واکسن نزده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، رئیس جمهور حسن روحانی امروز (25 اردیبهشت) در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه یکی از تکلیف های ما حفظ جان مردم است افزود باید اجرای پروتکل های بهداشتی را به عنوان وظیفه دینی خود بدانیم.

روحانی با بیان اینکه در همه استان ها روند نزولی فوتی ها و ابتلا به ویروس کرونا آغاز شده است، اظهار داشت: این به خاطر رعایت پروتکل های بهداشتی بوده است، ما از پیک و موج چهارم قطعا عبور کرده ایم و در شرایط نزولی هستیم، شیب این کاهش را باید تند کنیم. تا پایان سال باید پروتکل ها را رعایت کنیم، راه حل برای عبور از شرایط فعلی رعایت پروتکل ها می باشد البته خوشبختانه در مدت زمان کوتاه واکسن وارد بازار شد.

وی با اشاره به این مسئله که مبارزه با کرونا دو بال ملت و دولت دارد، گفت: در بال ملت ، مردم با ملاحظات شان و با رعایت دستورالعمل ها جلوی تجمعات را گرفته و نمی روند. سفرها را محدود می کنند، همه پروتکل ها را اجرا می کنند، بال دولت از بهداشت و درمان شروع می شود که در خط مقدم هستند و کسانی که باید بر اجرای پروتکل ها نظارت کنند، باید با هم حرکت کنند تا به نقطه مطلوب برسیم.

نیاز به واکسن با تعداد واکسنی که در دنیا وجود دارد یکی نیست، میلیون در مقابل میلیارد است. پنج الی شش کشور هستند که فقط توانستند میزان خوبی از جمعیتشان را واکسینه کنند.

رئیس جمهور در پاسخ به ادعای برخی که گفتند مسئولین واکسن تزریق کرده اند، گفت: من با صداقت به مردم عرض می کنم بنده هم که رئیس جمهور هستم هنوز واکسن نزدم. ما هم در دولت عین خود مردم بر اساس سن واکسن تزریق می کنیم، من مسئول سطح بالایی را نمی شناسم که خارج از سند واکسیناسیون واکسن زده باشد.

این ویروس خیلی طولانی تر از آنچه که در روزهای اولیه به ذهن می آمد بود، وقتی در سال 98 ویروس آمد ، کمتر فکر می شد در سال 99 از آن عبور نکنیم اما اکنون هم درگیر آن هستیم و پیش بینی ها نشان می دهد تا آخر سال باید مراعات کنیم.

تعداد واکسن در کشور محدود است

روحانی در مورد توزیع واکسن در کشور بیان کرد: در کشور ما شرایط به گونه ای نیست که واکسن برای همه به اندازه کافی در اختیار باشد، اگر امروز برای 60 میلیون نفر ، 120 میلیون دز در اختیار داشتیم، شرایط بهتر بود و روزانه می توانستیم 400 تا 500 هزار نفر را واکسینه کنیم و زنجیره قطع شود اما تعداد واکسن محدود است و به همین خاطر مجبور شدیم به سراغ افرادی برویم که بیشتر در خطر هستند.

اینکه در فضای مجازی می گویند برای افرادی که عمرشان رو به پایان است، واکسن می زنید و به جوانان واکسن نمی زنید اشتباه است. ما باید به کسی که بیشتر در خطر است ، کسانی که سن شان بالا است و بیماری زمینه ای دارند اولویت بدهیم.

اگر واکسن به گروه های پرخطر تا مرداد ماه یعنی پایان دولت واکسن زده شود، کار بزرگی کردیم و مرگ و میر به صورت محسوسی افت می کند. برای سایر افراد هم باید واکسن بخریم و هم در داخل تولید کنید. همه توان ما این است که این زنجیره هرچه زودتر قطع شود و مردم از مشکلات خلاص شوند.

انتخابات باید با سلامت کامل مردم برگزار شود

رئیس جمهور در مورد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما برای انتخابات همه تلاش مان را انجام خواهیم داد که این انتخابات به خوبی و به سلامت ، البته اینبار به معنای سلامت جان مردم وگرنه انتخابات که سالم هست، انجام شود. برای روز انتخابات پیش بینی لازم انجام گرفته که مردم بتوانند به خوبی و راحتی و با تائید همه پروتکل ها انتخابات را انجام دهند. برای دوره تبلیغات هم قرارگاه ما این هفته همه پیش بینی ها را انجام می دهد و هفته آینده تصویب می کنیم.

مردم از برنامه نامزدها کاملا مطلع شوند، البته این موضوع را که عنوان می کنم بیشتر برای انتخابات ریاست جمهوری است و بقیه انتخابات مانند شورای شهر و میان دوره ای هم مردم باید مطلع شوند و عمدتا از فضای صداوسیما و فضای مجازی استفاده شود که بتوانیم انتخابات را پرشور و بانشاط و با سلامت کامل مردم انجام دهیم.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز يكشنبه، 16 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!