جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۲۲:۱۶
نظامی بین الملل - کد خبر : 16602
دوشنبه، ۱۸ مهر، ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

رهبر کره شمالی: نیازی به مذاکره نمی بینیم

کره شمالی گفته است که رگبار موشک‌های اخیر این کشور، تمرین‌های هسته‌ای تاکتیکی است که شخصاً توسط رهبر این کشور کیم جونگ اون نظارت می‌شود و پاسخی به تمرین‌های دریایی مشترک ایالات متحده و کره جنوبی است.

رهبر کره شمالی: نیازی به مذاکره نمی بینیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، کره شمالی هفتمین پرتاب خود را در دو هفته گذشته با شلیک دو موشک بالستیک بامداد یکشنبه انجام داد.

به نقل از الجزیره، با نشان دادن اولین تصاویر از پرتاب ها، شبکه دولتی KCNA گزارش داد که کیم جونگ اون تمرینات را هدایت می کند که شامل موشک های بالستیک با ماکت کلاهک های هسته ای می شد و توسط "یگان های عملیات هسته ای تاکتیکی" هدایت می شد.

این شبکه افزود، آزمایش‌های مختلف هدف قرار دادن تأسیسات فرماندهی نظامی، حمله به بنادر اصلی و فرودگاه‌های جنوب را شبیه‌سازی کردند.

در این گزارش آمده است: «اثربخشی و قابلیت رزمی عملی نیروی رزمی هسته‌ای ما به‌طور کامل نشان داده شد. این نیرو کاملاً آماده است تا اهداف را در هر زمان و هر مکانی هدف قرار دهد و منهدم کند.»

شبکه دولتی به نقل از کیم گفت: «اگرچه دشمن به گفت‌وگو درباره مذاکره ادامه می‌دهد، ما نه چیزی برای گفت‌وگو داریم و نه احساس نیاز به انجام آن می‌کنیم.»

کیم مدت‌هاست که می‌خواهد تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی تولید کند و آن را در اجلاس حزب در ژانویه 2021 در اولویت قرار داد .

این کشور ماه گذشته قوانین هسته ای خود را بازنگری کرد و سناریوهای گسترده ای را پیش بینی کرد که در آن می تواند از چنین سلاح هایی استفاده کند و کیم کره شمالی را یک قدرت هسته ای "غیرقابل بازگشت" اعلام کرد.

از آن زمان سئول، توکیو و واشنگتن تمرین‌های دریایی ترکیبی، از جمله استقرار ناو هواپیمابر هسته‌ای یو اس اس رونالد ریگان را دو بار در این منطقه برگزار کرده‌اند که خشم پیونگ یانگ را برانگیخته است، زیرا این رزمایش‌ها را تمرینی برای تهاجم می‌داند.

KCNA گزارش داد، در پاسخ، کره شمالی «تصمیم گرفت تمرین‌های نظامی را تحت شبیه‌سازی یک جنگ واقعی، به منظور بررسی و ارزیابی قابلیت بازدارندگی جنگ و ضدحمله هسته‌ای این کشور برگزار کند.»

 

موشک های جدید

کره شمالی عکس‌های متعددی از پرتاب‌ها، آزمایش‌ها و تمرین‌های موشکی اخیر منتشر کرد که نشان می‌دهد کیم جونگ اون با ژاکت سفید و کلاه حصیری، موشک‌هایی را که از مکان‌های مختلف بلند می‌شوند را تماشا می‌کند. او همچنین در حال ملاقات با سربازان و در کنار همسرش در حالی که ایستاده و دستانش را روی گوش هایش قرار داده است، نشان داده شد.

به‌طور غیرمعمول، رسانه‌های دولتی آزمایش‌ها را طبق معمول روز بعد از انجام آن‌ها گزارش نکردند. تحلیلگران گفتند که انتشار آنها در حال حاضر یک تیتر "وطن پرستانه" برای تعطیلات روز دوشنبه خواهد بود که به نشانه تاسیس حزب حاکم و هشداری برای رقبای آن است.

لیف-اریک ایزلی، استاد دانشگاه اوها، گفت: «پیونگ یانگ نگران مانورهای نظامی ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن بوده است، بنابراین برای تقویت بازدارندگی خودخوانده خود، تهدید هسته‌ای پشت پرتاب‌های موشکی اخیر خود را آشکار می‌کند.»

او اشاره کرد که گزارش KCNA همچنین ممکن است منادی آزمایش هسته‌ای آتی برای نوعی کلاهک تاکتیکی باشد.

موشک‌های موجود در عکس‌ها شامل موشک‌های بالستیک کوتاه برد که شامل انواع KN-25 و KN-23 و همچنین یکی با محموله سنگین 2.5 تنی بود و همچنین یک سیستم موشک پرتاب 300 میلی‌متری KN-09 بود.

تحلیلگران گفتند که این تصاویر همچنین به نظر توسعه یک موشک بالستیک میان برد جدید (IRBM) را نشان داد.

در پرتاب های دو هفته اخیر، کره شمالی یک موشک IRBM را برای اولین بار در نزدیک به پنج سال گذشته بر فراز ژاپن و به اقیانوس آرام فرستاد که دورترین موشکی بود که تا به حال ارسال کرده بود.

کره جنوبی گفته است که پیونگ یانگ می تواند اولین آزمایش هسته ای خود از سال 2017 را در همین ماه انجام دهد.

کره شمالی همچنین اعلام کرد که "یک تمرین حمله هوایی ترکیبی در مقیاس بزرگ" را که کیم بر آن نظارت دارد، انجام داده است و در آن گفت "بیش از 150 هواپیمای جنگنده با مأموریت های مختلف برای اولین بار در تاریخ به طور همزمان به پرواز درآمدند".

ارتش سئول اعلام کرد روز پنجشنبه پس از آن که 12 هواپیمای جنگی کره شمالی یک "پرواز تشکیلاتی نادر در شمال مرز هوایی بین دو کره انجام دادند".

سو کیم، تحلیلگر شرکت رند، به خبرگزاری فرانسه گفت: «کیم احتمالاً می خواهد به ایالات متحده و کره جنوبی بگوید که هرگونه نمایش همبستگی و اتحاد بیهوده خواهد بود.»

وی افزود: «ما احتمالاً به این زودی شاهد عقب نشینی کره شمالی نخواهیم بود و به نظر می رسد که متحدان این بار نیز به راحتی کنار نخواهند آمد.»

آمریکا و کره جنوبی روز جمعه پس از استقرار ناو هواپیمابر در پی آزمایش IRBM بر فراز ژاپن، رزمایش دریایی مشترکی را با حضور ناو یو اس اس رونالد ریگان برگزار کردند.

دو کره از نظر فنی در جنگ هستند زیرا جنگ 1950-1953 کره به جای یک معاهده صلح، با یک آتش بس پایان یافت.

 

منبع: الجزیره

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!