جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۲۲:۴۸
اقتصاد - کد خبر : 6485
دوشنبه، ۲۹ دي، ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰

رشد ۴۰.۷درصدی سپرده‌ها..

بانک‌مرکزی در گزارشی به بررسی وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری تا پایان مهرماه سال ۹۹ پرداخته است

رشد ۴۰.۷درصدی سپرده‌ها..

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، بانک‌مرکزی در گزارشی به بررسی وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری تا پایان مهرماه سال ۹۹ پرداخته است.

بر این اساس مانده کل سپرده‌ها در پایان مهرماه امسال بالغ بر ۳۳۳۸ هزار میلیارد تومان بوده‌است است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۹۶۵.۵ هزارمیلیارد تومان (۴۰.۷ درصد) و نسبت به پایان سال قبل معادل ۶۲۱.۷ هزارمیلیارد تومان (۲۲.۹ درصد) افزایش نشان می‌دهد.

 همچنین بیشترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۱۸۱۳۴ هزار میلیارد تومان و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۸.۲۴ هزار میلیارد تومان است.‌

 مانده کل تسهیلات بالغ بر ۲۴۱۹.۶ هزار میلیارد تومان است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۷۲۴.۹ هزار میلیارد تومان( ۴۲.۸درصد) و نسبت به پایان سال قبل ۴۸۴ هزارمیلیارد تومان (۲۵درصد) افزایش داشته است.

بیشترین مبلغ تسهیلات مربوط به استان تهران با مانده  ۱۵۵۷.۵ هزار میلیارد تومان و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیوله و بویراحمد معادل ۸.۲۹ هزار میلیارد تومان است.

شایان ذکر است نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی ۷۹.۸درصد است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال قبل به ترتیب ۰.۲ و ۰.۴ واحد درصد افزاش نشان می‌دهد. نسبت مذکور در استان تهران ۹۳.۴درصد و استان کهگیولیه و بویراحمد ۱۱۲.۴ درصد است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!