جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۲:۴۶
تغذیه - کد خبر : 17405
سه شنبه، ۲۳ اسفند، ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

رشد چشمگیر اضافه وزن در جمعیت جهان

تا سال 2035 ، بیش از 50 درصد جمعیت جهان دارای اضافه وزن خواهند بود.

رشد چشمگیر اضافه وزن در جمعیت جهان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، براساس گزارشی که به‌تازگی منتشر شده است، اگر اقدامات قابل‌توجهی انجام نشود، نیمی از جمعیت جهان تا سال 2035 چاق خواهند بود یا اضافه وزن خواهند داشت.

 38 درصد از جمعیت جهان (تقریباً 2.6 میلیارد نفر) دارای اضافه وزن یا چاق هستند. براساس گزارش‌های جدیدی که توسط فدراسیون جهانی چاقی منتشر شده است، اگر شرایط در آینده تغییر نکند، انتظار می‌رود این میزان در مدت دوازده سال به 51 درصد افزایش پیدا کند.

 علاوه‌براین، در ادامه گزارش آمده است که نرخ چاقی به‌ویژه در میان کودکان و کشورهای با نرخ درآمد پایین رو به افزایش است.

 «لوئیس باور»، رئیس فدراسیون جهانی چاقی، با اعلام این داده‌های هشدارآمیز توضیح داد که برای جلوگیری از بدترشدن وضعیت، سیاست‌گذاران موظفند تا هم‌اکنون کارهایی را انجام دهند.

محققان دانشگاه استنفورد در پروژه‌ای تازه توانسته‌اند به شیوه‌ای جدید به سلول‌های T یاد دهند که گستره وسیع‌تری از آنتی‌ژن‌ها را شناسایی کنند و شانس مقابله موفق سیستم ایمنی با سرطان را افزایش دهند. 

این شیوه جدید از طریق تبدیل سلول‌های سرطانی به ماکروفاژها انجام می‌شود. ماکروفاژها نوعی سلول عرضه‌کننده آنتی‌ژن (APC) هستند که به سلول‌های T نشان می‌دهند باید در بدن به‌دنبال چه چیزی بگردند.

محقق ارشد این پژوهش می‌گوید: «فرض ما این بود که اگر سلول‌های سرطانی دوباره برنامه‌ریزی و به سلول‌های ماکروفاژ تبدیل شوند، می‌توان سلول‌های T را تحریک کرد؛ چرا که APCها حاوی تمام آنتی‌ژن‌های سلول‌های سرطانی منشأ خود هستند.»

براساس مطالعه گسترده‌ای که اخیراً  درباره آلودگی هوا منتشر شده، 99 درصد از جمعیت جهان (عملاً تمام افراد کل جهان) در معرض آلاینده‌های مضر هوا به نام PM 2.5 هستند.

تنها 0.001 درصد از جمعیت جهان در مناطقی زندگی می‌کنند که دارای سطوح توصیه شده توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) از PM 2.5 است که کمتر از 0.18 درصد از کره زمین را تشکیل می‌دهد.

ذرات ریز  PM 2.5  موجود در هوا که بیشتر از 30 برابر کوچک‌تر از یک دانه شن هستند و به‌راحتی می‌توانند وارد ریه‌ها و جریان خون ما شوند. سرطان ریه یکی از ترس‌های آشکار مربوط به این ذرات ریز است، اما پتانسیل PM 2.5 برای ایجاد و تشدید بیماری‌های قلبی را نیز نباید نادیده گرفت.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار تغذیه
پربیننده‌ترین اخبار تغذیه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!