جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۴:۱۰
بین الملل - کد خبر : 3104
پنجشنبه، ۱۴ فروردين، ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

رزم ناو ترکیه مواضع ارتش ملی لیبی را هدف قرار داد

یک رزم‌ناو ترکیه‌ای مواضع نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» را در شهر «العجیلات» (غرب طرابلس) هدف قرار داده است.

رزم ناو ترکیه مواضع ارتش ملی لیبی را هدف قرار داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، سرلشکر «احمد المسماری» سخنگوی نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی»، امروز (چهارشنبه)، در یک کنفرانس مطبوعاتی، اعلام کرد که یک رزم‌ناو ترکیه‌ای مواضع نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» را در شهر «العجیلات» (غرب طرابلس) هدف قرار داده است.

سخنگوی نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی گفت: «دخالت نیروهای دریایی ترکیه همچنان ادامه دارد؛ پیشتر رزم‌ناو‌های ترکیه‌ای کشتی‌های باری را همراهی می‌کردند که با خود سلاح، تجهیزات نظامی، تروریست و مزدوران سوری حمل می‌کردند.»

المسماری ادامه داد که این حمله تلفات جانی به دنبال نداشته است.

برخی منابع لیبیایی در این خصوص گزارش دادند که موشک‌ها در منطقه زراعی «الظهیره» در اطراف طرابلس به زمین برخورد کرده است. این منابع احتمال می‌دهند که نیروهای ترکیه‌ای قصد داشتند پایگاه هوایی «الوطیه» در جنوب طرابلس را هدف قرار دهند اما موشک‌های آنها به اشتباه در اطراف طرابلس به زمین برخورد کرده است.

در همین ارتباط،‌ سخنگوی نیروهای دولت وفاق ملی از سرنگون کردن یک پهپاد اماراتی در غرب لیبی خبر داده بود.

دولت وفاق ملی و دولت طُبرق لیبی بر سر تصاحب قدرت در این کشور در حال نزاع و جنگ هستند و همین امر باعث ایجاد صف‌بندی‌های بین‌المللی و منطقه‌‌ای شده است. به رغم اینکه دولت وفاق لیبی به ریاست فایز السراج مورد حمایت اروپا -بویژه ترکیه-، آمریکا و سازمان ملل است، ولی مصر، عربستان سعودی، امارات و یونان، از دولت موازی مستقر در بنغازی حمایت سیاسی و نظامی می‌کنند.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
نظرات کاربران
  1. واضح است دول غرب و روسیه به دلیل منافع خود در سوریه و لیبی مداخله کرده و نتیجه آن تشدید تفرقه میان کشورهای مسلمان یعنی ایران و ترکیه و عربستان و مصر و امارات وتاثیر گداری بر شکل گیری و توسعه تقابل های منطقه ای است.به نظر می رسد اگر کشورهای اسلامی در مواردذیل انعطاف بخرج دهند نتیجه بهتری می گیرند.الف)ایران و عربستان و ترکیه در مورد تمرکز بیشتر بر منافع گروه های خاص در عراق و سوریه و عربستان در مورد نگرانی پیرامون گروه های شیعی و اخوانی مورد حمایت ایران و ترکیه و ترکیه نیز در مورد ایجاد تفاهم بیشتر میان گروه های اخوانی با وهابی و شیعی تا حدود زیادی با ذهنیت حل معادله وارد عمل شوند و در قالب سازمان کنفرانس اسلامی باشفاف سازی و رفع نگرانی ها از تشدید اختلافات کشورهای اسلامی پیشگیری نمایند.حتی در فاز دیگر در مورد تنش زدایی با غرب و ایجاد رویه مشترک برای تفاهم سیاسی بین المللی با روسیه و چین و غرب بر اساس کمیته های تخصصی در کنفرانس اسلامی و پیگیری جدی در وزارت امورخارجه اقدام نمایند.....بنی ادم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند...

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!