جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۲۰:۰۲
دولت - کد خبر : 16658
چهارشنبه، ۰۴ آبان، ۱۴۰۱ - ۸:۰۰

رئیسی: ایجاد اشتغال باید در اولویت کاری همه دستگاه‌ها باشد

رئیس‌جمهور در جریان جلسه امروز شورای‌عالی اشتغال بر تلاش بیشتر برای ایجاد اشتغال، تأمین بودجه‌های لازم در این زمینه، توجه ویژه به اشتغال جوانان تحصیلکرده و همچنین زنان سرپرست خانوار تأکید کرد.

رئیسی: ایجاد اشتغال باید در اولویت کاری همه دستگاه‌ها باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، آیت‌الله  سید ابراهیم رئیسی عصر روز گذشته سه‌شنبه در هشتاد و سومین جلسه شورای‌عالی اشتغال با تشکر از تلاش‌های همه دستگاه‌های مسئول در اشتغال‌آفرینی، با بیان اینکه ایجاد اشتغال از ضروریات رشد اقتصادی و افزایش تولید است، بر تشکیل شورای اشتغال در استان‌ها تأکید و استانداران را مکلف کرد شخصاً امور مربوط به ایجاد اشتغال را پیگیری کنند.

رئیسی با بیان اینکه اشتغال یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های خانواده‌ها و بیکاری از اصلی‌ترین دلایل بروز آسیب‌های اجتماعی است، بر اولویت ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار و فارغ‌التحصیلان تأکید کرد.

رئیس جمهور هدایت صحیح تسهیلات به‌سوی ایجاد اشتغال واقعی و پایدار را نکته مهم بعدی دانست و تصریح کرد: اتصال سامانه‌های اطلاعاتی و خدماتی دستگاه‌ها از جمله سامانه بانک‌ها به سامانه سازمان تأمین اجتماعی، راهکاری مؤثر برای اطمینان‌بخشی از هدایت صحیح منابع و تسهیلات به‌سوی اشتغال‌آفرینی واقعی و پایدار است.

آیت الله رئیسی با اشاره به وجود زمینه‌های ایجاد اشتغال بدون تسهیلات و با آموزش مهارت و توانمند کردن افراد، اظهار داشت: سازمان فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌های زیر مجموعه آموزش و پرورش مسئولیت مهمی در این زمینه دارند.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش بر پرهیز از تعیین تکالیف مالی فراتر از توان بانک‌ها و یا تعیین تکالیف متزاحم برای آنها تأکید کرد و گفت: اگر تکلیفی برای بانک‌ها تعیین و از طریق رسانه‌ها اعلام شود که بانک‌ها نتوانند آنها را اجرا کنند، باعث ترسیم تصویری دوگانه از عملکرد مجموعه دولت و ایجاد حس ناامیدی و یأس در مردم می‌شود؛ باید به‌طور کامل از ایجاد یأس و ناامیدی برای مردم پرهیز کرد.

رئیسی همچنین خطاب به دستگاه‌های مسئول با تأکید بر اینکه زمینه نقش‌آفرینی بخش خصوصی و تعاونی در تصمیم‌سازی‌ها، اجرا و نظارت را بیش از پیش فراهم کنند، افزود: سمن‌ها، گروه‌های مردمی و به‌ویژه تشکل‌های جهادی ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه ایجاد اشتغال دارند که باید مورد توجه قرار گیرند.

آیت‌الله رئیسی ایجاد سالانه یک میلیون شغل را نیاز کشور، تکلیف قانونی و وعده دولت دانست و خاطرنشان کرد: برای جبران عقب‌ماندگی‌هایی که در این زمینه از قبل وجود دارد، ایجاد اشتغال باید در اولویت کاری همه دستگاه‌ها باشد.

پیش از سخنان رئیس جمهور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنانی با اشاره به آمارهای موجود نرخ بیکاری را کاهشی عنوان کرد و گفت: در 7ماهه ابتدایی امسال بالغ بر 650 هزار شغل ایجاد شده است، همچنین علاوه بر کاهش نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان، شمار بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی نیز افزایش یافته است.

در این جلسه 9 مصوبه به‌منظور تسریع و تسهیل ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در سال به تصویب اعضا رسید.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!