جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۸:۳۹
دولت - کد خبر : 13283
شنبه، ۲۴ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

رئیسی : عادی انگاری پس از واکسیناسیون طبعات خطرناکی خواهد داشت

سیاست ما در این مورد اقناعی است نه اجباری و بر این باور هستیم که با تبیین و روشنگری می توان اعتماد مردم را جلب و آنان را همراه کرد

رئیسی : عادی انگاری پس از واکسیناسیون طبعات خطرناکی خواهد داشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی امروز ( 24 مهر ) در جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا حضور پیدا کرد.

رئیس جمهور در این جلسه با اشاره به دستاوردهای مهم در تولید و واردات واكسن کرونا اظهار داشت : وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید از واکسن تولید شرکت های داخلی حمایت کند تا محصولات آنان با کیفیت لازم به بازار عرضه شود.

رئیسی با قدردانی از کشورهایی که در ارسال واکسن به ایران همکاری می کنند، گفت: از همه کشورهایی که واکسن ارسال کرده اند به ویژه از کشور چین صمیمانه قدردانی می کنم و معتقدم اینگونه همکاری های انسان دوستانه همواره باید بین کشورهای دوست و منطقه ادامه پیدا کند.

ادامه راه مقابله با بیماری کرونا نیازمند تدوین نقشه راه جامع است، در این نقشه راه باید همه موارد بهداشتي، اجتماعی، اقتصادی و درمانی به طور دقیق لحاظ شود تا با روشن کردن وضع آینده، ما را از اقدامات انفعالی در برابر شیوع بیماری خارج کند.

وی واکسیناسیون را از راه های پیشگیری دانست که البته کافی نیست و افزود: عادی انگاری می تواند تبعات خطرناکی داشته باشد بنابراین از مردم تقاضا می کنم در کنار واکسیناسیون، شیوه نامه های بهداشتی را هم با دقت رعایت کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت اقناع افکار عمومی و اطلاع رسانی به موقع و دقیق در زمینه بیماری کرونا، گفت: سیاست ما در این مورد اقناعی است نه اجباری و بر این باور هستیم که با تبیین و روشنگری می توان اعتماد مردم را جلب و آنان را همراه کرد.

رئیسی با تاکید مجدد بر کنترل دقیق ورود و خروج در مرزها و فرودگاه های بین المللی کشور، گفت: استانداران استان های مرزی و مسئولان مربوطه باید ورود و خروج از کشور را به دقت کنترل کنند و ورود به کشور حتما با واکسيناسيون همراه باشد.

رئیس دولت سیزدهم با اشاره به اینکه کاهش محدودیت های کرونایی باید با ضوابط همراه باشد، بیان کرد: سیر نزولی بیماری با اجرای طرح شهید سلیمانی، آموزش عمومی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی از شرایط کاهش محدودیت ها است که باید به آنها توجه شود.

توجه به آموزش عمومی در کنار اطلاع رسانی دقیق و مستمر ضروری است و دانشگاهیان و صاحبان تریبون نقش مهمی در این زمینه دارند و در زمينه اثربخشی واکسن، لازم است مراکز علمی و دانشگاهی به طور مستمر رصد علمی و پژوهشی کنند، چرا که اقدامات آینده منوط به نتایج این پژوهش ها است.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!