جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۷:۲۸
دولت - کد خبر : 12950
شنبه، ۱۰ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

رئیسی : شیوه نامه های بهداشتی پس از واکسیناسیون هم باید رعایت شود

اینکه عده ای تصور کنند با تزریق واکسن از خطرات ویروس کرونا در امان هستند، نادرست است

رئیسی : شیوه نامه های بهداشتی پس از واکسیناسیون هم باید رعایت شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی امروز ( 10 مهر ) در جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا حضور پیدا کرد.

رئیسی در این جلسه هماهنگی وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش را در واکسیناسیون دانش آموزان بالای دوازده سال ضروری دانست و اظهار داشت : برای سرعت گرفت این کار، وزارت آموزش و پرورش مساعدت کند مدارسی که شرایط مناسبی برای واکسینه کردن دانش آموزان دارند، در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد.

با توجه به اینکه برای واکسیناسیون دوازده سال به پایین، نظرات علمی مختلفی وجود دارد لذا تا زمانی که به قطعيت علمی ترسیم، نباید اقدامی در این زمینه انجام شود.

رئیس جمهور در ادامه، عادی انگاری و کم توجهی به رعایت اصول بهداشتی در مبارزه با ویروس کرونا را بسیار خطرناک دانست و گفت: اینکه عده ای تصور کنند با تزریق واکسن از خطرات ویروس کرونا در امان هستند، نادرست است و با توجه به نظرات علمی همچنان باید شیوه نامه ها بین عموم مردم و گروه ها و مراکز مختلف، با جدیت رعایت شود.

وی همچنین هرگونه ورود و خروج از کشور را نیازمند تزریق واکسن کرونا دانست و بیان کرد: حساسیت به این اقدام در حقيقت صیانت از سلامت مسافران و زائران عزیز است و به مقطع خاصی هم مربوط نمی شود.

رئیسی با بیان اینکه مسئولیت اطلاع رسانی درباره واکسيناسيون، زمان تزریق و مسائل حوزه بهداشت و درمان، با وزارت بهداشت است، گفت: در این زمینه باید مراکز و دستگاههای دیگر اخبار و اطلاعات خود را با وزارت بهداشت هماهنگ کنند.

رئیس دولت مردمی از مدیران وزارت بهداشت و کارشناسان حوزه بهداشت و سلامت خواست بلافاصله به ابهامات و سوالات طرح شده در فضای عمومی جامعه درباره ویروس کرونا واکنش سریع و پاسخ علمی ارائه کنند تا مردم دچار نگرانی و یاس نشوند.

وی با اشاره به اینکه برای مقابله با ویروس کرونا محدودیت های هوشمند به مرور جای تعطیلی مراکز را می گیرد، افزود: در شرایط کنونی مراکز علمی و پژوهشی باید برای جبران عقب ماندگی های ناشی از شیوع کرونا، در مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی، نسخه ها و راهکارهای مناسب تدوین و ارائه کنند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!