يكشنبه، 16 ارديبهشت، 1403 | Sunday 5th of May 2024
۱۹:۴۹
دولت - کد خبر : 11382
سه شنبه، ۱۲ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

رئیسی : به دنبال رفع تحریم ها هستیم اما معیشت مردم را شرطی نمی‌کنیم

مشکلات اقتصادی و فرهنگی، مسئله بیکاری و مسکن و دیگر مسائلی که امروز مردم نسبت به آن گله مند هستند، همه باید تغییر کند

رئیسی : به دنبال رفع تحریم ها هستیم اما معیشت مردم را شرطی نمی‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، حجت السلام سید ابراهیم رئیسی پس از دریافت حکم تنفیذ ریاست جمهوری از رهبر انقلاب طی سخنرانی اظهار داشت : شرط ادب و احترام در حکم تنفيذ از سوی رهبری انقلاب این بود که دست ایشان را می بوسیدم لكن با شرایط موجود این توفیق از من سلب شد.

بر خداوند متعال شاکرم و سر بر آستان ربوبی می‌سایم و شکر نعمت های بی شمارش به ویژه نعمت اعتماد مردم و نعمت رهبری را به جا می آورم. خورشید تابناک مردم سالاری دینی بیش از ۴۰ سال پیش در این سرزمین با هدایت، امام بزرگوار و عظیم الشان مان و با همت والای مردم بزرگ و وظیفه شناس طلوع کرد و مدل حکمرانی نوینی به عالم عرضه شد.

رئیس جمهور بیان کرد: در این مدل حکمرانی نو امر دین در کنار دنيا، امر علم در کنار اخلاق، أمر عدالت در کنار پیشرفت، امر عزت در کنار رفاه این مدل به عالم عرضه شد تا همگان پیوند معنویت با زندگی انسان معاصر را بدانند و بدانند که دین می تواند در متن زندگی انسان معاصر حکومت کرده و تمام شئون زندگی انسان را اداره کند و در یک کلام جمهوریت در کنار اسلاميت استقلال در کنار آزادی در هم آمیخت.

دولتمردان و مسوولان مردم عزیز در این ۴۰ سال بسیار تلاش کردند در جهت تحقق مردم سالاری در این ۴۰ ساله گام برداشتند، آنجا که به رهنموندهای رهبری توجه شد، حوزه پیشرفت ارتقا بود و آنجا که بی توجهی و کم توجهی به رهنمودهای رهبری و سیاست های نظام و اقتضای آنجا حوزه مشکلات و گله مندی بود، اينجاست نسبت به خدماتی که در این ۴۰ ساله انجام شده و کسانی که در پیشرفت کشور نقش داشتند صمیمانه سپاسگذاری کنم.

رئیسی با تاکید بر این که انتخابات ۲۸ خرداد جلوه ای از مردمسالاری دینی بود، تصریح کرد: در این انتخابات مردم علیرغم همه دشمنی های دشمنان و شرایط بهداشتی و وضعیت کرونایی و مشکلاتی که بود، حضوری باشکوه داشتند و حماسه ای بزرگ خلق کردند؛ حماسه ای که دشمنان را ناامید و دوستان را امیدوار کرد.

وی با بیان این که در حماسه ۲۸ خرداد همه مردم نقش داشتند، گفت: باید از همه اقشار ملت و گویشها و مذاهب و به ویژه از فرهیختگان و همه رهبر معظم انقلاب و کسانی که مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کردند تقدیر و تشکر کرد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: پیام مردم در ۲۸ خرداد پیام تحول خواهی، عدالتخواهی، مبارزه با فساد و فقر و تبعیض بود. پیام مردم در ۲۸ خرداد پیام اجرای سیاستهای اعلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود. پیام توجه به ارزش های والای انقلاب اسلامی و پاسداری و پاسداشته از خون مطهر شهیدان و وصای ارزشمند آنها بود.

پیام ۲۸ خرداد پیام ضرورت رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جامعه بود. اینها پیام هایی بود که مردم با رای خود از دولت برخاسته از مردم خواستند. از دولت جدید می خواهند که عدالت را تحقق بخشد. با فساد مبارزه کند و به روابط ناسالم اداری، رانت خواری و هرگونه ضد ارزشی که هیچ گونه تناسبی با اساس انقلاب و ارزش های این کشور ندارد، پایان دهد.

وی متذکر شد: در یک کلمه و جمله باید بگویم پیام مردم در ۲۸ خرداد پیام تغيير وضع موجود بود و از دولت خواستند شرایط و وضعیت اقتصادی و تورم بیش از ۴۴درصد و رشد نقدینگی ۶۸۰ درصدی را پایان دهد.

بدهی های دولت از سال ۹۴، سه برابر شده اند. علاوه بر این علاج کردن وضعیت کسری بودجه ۴۵۰ هزار میلیاردی از جمله مشکلاتی هستند که در زندگی مردم اثر گذاشته است و ما امروز وضعیت و شرایط اقتصادی مردم را هم به دلیل دشمنی دشمنان و هم به دلیل کاستی ها و مشکلاتی که در درون داشتیم، وضعیت مناسبی نمی بینیم.

مشکلات اقتصادی و فرهنگی، مسئله بیکاری و مسکن و دیگر مسائلی که امروز مردم نسبت به آن گله مند هستند، همه باید تغییر کند. آنچه که از همه بیشتر مشکل ایجاد کرده و علاوه بر اینکه آسیب دیدن سفره مردم و آسیب به کسب و کار مردم باید به آن اشاره کرد، آسیب دیدن اعتماد مردم است.

رئیسی در ادامه گفت: مردم دولتی خواستند که این آسیب را جبران کند و اعتماد را به مردم بازگرداند و فاصله میان ملت و دولت کاهش دهد چرا که رابطه بین ملت و دولت برای همیشه می تواند بسیار گره گشا باشد این رابطه تا کنون بوده و از این پس هم باید باشد تا مشکلات حل شود و در مقابل دشمنی دشمنان ایستادگی و مقاومت شود.

رئیس جمهور بیان کرد: آنچه مردم از دولت جدید خواسته اند، تحول است. این تحول برای کشور اجتناب ناپذیر است باید این تحول اتفاق بیفتد، برنامه دولت برنامه تحول است. این تحول مستند به سند بسیار ارزشمند بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است سند ماندگار بیانیه گام دوم مستند اقدامات دولت خواهد بود.

در این سند که رهبری فرزانه انقلاب اسلامی بسیار حکیمانه نوشته اند، هم وضع موجود و هم وضع مطلوب به خوبی ترسیم شده است. ما باید وضع موجود و مطلوب را دقیق ببینیم و فاصله وضع موجود با مطلوب را کمتر و کمتر کنیم و بتوانیم به وضعیتی برسیم که امروز مورد انتظار مردم يعني تحقق فرازهای بلند بیانیه گام دوم است.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت : در این تحول ضروری لازم است که همه فرهیختگان، اندیشمندان، مسئولان، دغدغه مندان و عزیزان نقش آفرینی کنند، همه مردم مشارکت کنند و به میدان بیایند و این کار شدنی است. ما حتما به دنبال رفع تحریم های ظالمانه خواهیم بود اما حتما سفره مردم به اقتصاد را شرطی نخواهیم کرد و به اراده بیگانگان گره نخواهیم زد، حتما مسائل پیش روی دولت را دنبال می کنیم.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز يكشنبه، 16 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!