جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۳:۴۱
مجلس - کد خبر : 11254
چهارشنبه، ۰۶ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

رئیس مجلس در سوریه : باید با الگوی حاج قاسم تولید قدرت اقتصادی کنیم

ضرورت دارد اکنون که قدرت نظامی را اینجا به دشمن تحمیل کرده ایم، همین جا برای استفاده از ظرفیت های اقتصادی بی نظیری که وجود دارد نیز برنامه ریزی جدی انجام شود

رئیس مجلس در سوریه : باید با الگوی حاج قاسم تولید قدرت اقتصادی کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز ( 6 مرداد ماه ) برای دیدار با مقامات سوریه به دمشق سفر کرده است.

محمدباقر قالیباف در ابتدای دیدار با اعضای سفارت جمهوری اسلامی در دمشق با بیان اینکه حین عبور از سالن ها و اتاق های سفارت، خاطرات 3 دهه از حضور تعداد زیادی از مجاهدان و رزمندگان برای من زنده شد اظهار داشت : ما وارث مجاهدت های عظیم و با اخلاصی در مجموعه جمهوری اسلامی و توسط افراد مختلف هستیم که شرایط امروز و قدرت امروز نظام را در حوزه امنیتی و نظامی رقم زده است.

وی با تاکید بر این که آنچه در این 3 دهه گذشته در منطقه رخ داده نشان دهنده آن است که سنت های الهی پابرجا هستند و اگر ما به آن باور داشته باشیم و با خدا بمانیم، خداوند در لحظه ای که همه امیدها کم شده و شکست نزدیک است پیروزی را رقم می زند، درست مانند آنچه در سوریه رقم خورد.

شرایط کشور به نحوی است که برای تحولات آینده و حل مشکلات و معضلاتی که مردم با آن مواجه هستند، به تدبیر، تلاش و عقلانیت انقلابی و نیز حرکت مبتنی بر نتیجه محوری نیاز داریم.

رئیس مجلس با اشاره به قدرت موتر نظامی و امنیتی و نفوذ پرقدرت کشورمان در شعاع 2 هزار کیلومتری از مرزهای ایران تاکید کرد: این قدرت نظامی و امنیتی که حاصل رشادت ها و مجاهدت های انسان های شایسته است 2 هزار کیلومتر دورتر از مرزها گفتمان، اسلام و انقلاب اسلامی را جلو برده است اما متاسفانه در همین شرایط شاهد هستیم که در حوزه | اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی حتی به اندازه یک خمپاره 60 اثر نداريم.

وی در تحلیلی درباره تحولات نظامی، امنیتی، سیاسی و اجتماعی در منطقه غرب آسيا تصریح کرد: این تحولات به خوبی نشان می دهد که رویه جنگ ها به سمت جنگ هایی با هزینه کمتر اما اثرگذاری بیشتر تغییر کرده است.

قالیباف اضافه کرد: براساس این تحولات می توان گفت که تراز جنگ ها تغییر کرده و به جنگ های نامتقارن در عرصه های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده و این تراز و عرصة، میدان و فرصت اثرگذاری ما به عنوان گفتمان انقلاب اسلامی است.

امروز عرصه رویارویی دشمن، عرصه های اقتصادی و اجتماعی است و لذا ضرورت دارد اکنون که قدرت نظامی را اینجا به دشمن تحمیل کرده ایم، همین جا برای استفاده از ظرفیت های اقتصادی بی نظیری که وجود دارد نیز برنامه ریزی جدی انجام شود و با دخالت دادن مردم و سپردن کار به بخش خصوصی برای تولید ثروت و ایجاد قدرت اقتصادی و نیز ارتباط گرفتن با مردم و ایجاد قدرت اجتماعی و فرهنگی اقدامات اساسی مانند آنچه در حوزه نظامی و امنیتی انجام شد، صورت گیرد.

رئيس مجلس در همین زمینه با اشاره به رشادت های سردار سلیمانی در منطقه و تولید قدرت برای ایران گفت: هنر حاج قاسم این بود که با مردم ارتباط می گرفت، بین مردم بود و مردم را از قشرهای مختلف گرد گفتمان مقاومت جمع می کرد و این همان استراتژی و الگوی امام خمینی (ره) بود؛ همین الگو اکنون باید در تراز جدید جنگ ها که اقتصادی و اجتماعی است به کار گرفته شود تا بتوانیم همیای قدرت نظامی و امنیتی، قدرت اقتصادی و اجتماعی نیز ایجاد و در عرصه های جدید با دشمن مقابله کنیم.

قالیباف با بیان این که برای رسیدن به این هدف نباید فراموش کنیم که در حوزه اجتماعی و فرهنگی با انسان ها سروکار داریم نه با پول گفت: در این بخش ها حتی اگر اقتصاد را سروسامان می دهیم و از مسائل اقتصادی حرف می زنیم یادمان باشد که باید خروجی آن این باشد که مطابق گفتمان متعالی اسلام، انسان ها ساخته شوند.

وی در پایان سخنان خود نیز تاکید کرد: آنچه باید به آن توجه کنیم این است که تولید ثروت، قدرت، معرفت و منزلت باید با هم اتفاق بیفتد و نباید به نحوی امور جلو برود که به ثروت یا قدرت توجه شود اما به معرفت و منزلت انسان ها بی توجه باشیم.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!