شنبه، 8 ارديبهشت، 1403 | Saturday 27th of April 2024
۰۳:۵۴
مجلس - کد خبر : 9919
چهارشنبه، ۱۲ خرداد، ۱۴۰۰ - ۸:۰۰

رئیس جمهور به دنبال شوک دادن به انتخابات و اقتصاد است

دولتمردان به جای فکر کردن به تشکیل دولت سوم روحانی، باید به فکر منافع مردم در مذاکرات باشند و مذاکرات را محلی برای بازی های حزبی، جناحی و انتخاباتی خود نکنند

رئیس جمهور به دنبال شوک دادن به انتخابات و اقتصاد است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روحانی این روزها مدام ادعا می کند که تحریم ها ترک برداشته است افزود رئیس جمهور به دنبال شوک دادن به انتخابات و اقتصاد است.

ابراهیم رضایی در مورد وضعیت مذاکرات وین اظهار داشت: درحال حاضر اختلاف های بسیاری جدی بین نظرات آمریکایی ها با راهبردهای جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. آمریکایی ها در مذاکرات تحریم ها را به سه دسته تقسیم کرده اند و می گویند فقط بخشی از تحریم ها را می توانند لغو کنند.

بخشی از تحریم های ایران که مدنظر آمریکاست تا برداشته شود، دقیقا تحریم هایی است که کاملا غیر موثر در وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم است و برداشتن آن هیچ کمکی به اقتصاد ایران نخواهد کرد.

رضایی افزود: در این حوزه زیاده خواهی های بسیاری از ظرف آمریکایی ها وجود دارد که شامل مدت و پروسه راستی آزمایی، کاهش سطح غنی سازی ایران، عدم تضمین مبنی بر برگشت مجدد تحریم ها و عدم پذیرش لغو تحریم هایی مانند "کاتسا" و "یوترن" است.

غربی ها در یک وضعیت دوگانه قرار گرفته اند، آنان از یک سو می خواهند جریان غربگرا در انتخابات ریاست جمهوری ایران پیروز شوند، از سوی دیگر نمی خواهند که هیچ امتیازی به ایران دهند که این یک موضوع کاملا متناقض است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از طرفی می بینیم که رئیس جمهوری این روز ها مدام ادعا می کند که تحریم ها ترک برداشته، از بین رفته و یا درحال ترک برداشتن است. این عبارات عجیب و غریب نشان می دهد که روحانی به دنبال شوک دادن به اقتصاد و انتخابات است.

برخی از دولتمردان تمایل دارند تا به واسطه یک توافق هرچند توافق بدی باشد، به انتخابات شوک بدهند و به نوعی فضا را برای شکل گیری دولت سوم روحانی آماده کنند.

وی در پایان تاکید کرد: لذا دولتمردان به جای فکر کردن به تشکیل دولت سوم روحانی، باید به فکر منافع مردم در مذاکرات باشند و مذاکرات را محلی برای بازی های حزبی، جناحی و انتخاباتی خود نکنند.  

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 8 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!