جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۲۲:۴۹
خاورمیانه - کد خبر : 14407
دوشنبه، ۲۲ آذر، ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

دیدار بنت و ولیعهد ابوظبی در جریان اولین حضور او در امارات

شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی، روز دوشنبه میزبان نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، در اولین نشست علنی بین حاکم امارات متحده عربی و نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود.

دیدار بنت و ولیعهد ابوظبی در جریان اولین حضور او در امارات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، سفیر اسرائیل در ابوظبی گفت که موضوع ایران در دستور کار مذاکرات آن ها است. مذاکراتی که به دنبال رسمی شدن روابط اسرائیل و امارات در سال گذشته تحت یک ابتکار منطقه ای به رهبری ایالات متحده برگزار شده است.

به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی مشترک در مورد فعالیت ایران یکی از دلایل این اقدام دیپلماتیک بود، امارات همچنین در تلاش برای بهبود روابط با تهران بوده است.

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی با انتشار عکس هایی از بنت و شیخ محمد در حال لبخند زدن و دست دادن، این دیدار را "تاریخی" توصیف کرد.

در بیانیه ای در خبرگزاری دولتی "WAM" آمده است که شیخ محمد برای "ثبات در خاورمیانه" ابراز امیدواری کرد و اشاره کرد، دیدار بنت "همکاری را به سمت گام های مثبت تر در جهت منافع مردم دو ملت و منطقه ارتقا خواهد داد".

فلسطینی ها که دیپلماسی آن ها با اسرائیل از سال 2014 متوقف شده است، از نزدیکی اسرائیل و امارات ابراز تأسف کرده اند.

امیر هایک، سفیر اسرائیل از توضیح بیشتر درباره ایران خودداری کرد، اما به رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «نخست وزیر تنها برای رسیدگی به موضوع ایران به اینجا نیامده است.»

در شرایطی که قدرت های جهانی اکنون در تلاش برای احیای توافق هسته ای ایران هستند، ابوظبی هفته گذشته نماینده ای را به تهران فرستاد. یک هیئت آمریکایی قرار است این هفته به امارات متحده عربی سفر کند تا به بانک های اماراتی نسبت به عدم پایبندی به تحریم های ایران هشدار دهد.

ایران دشمن سرسخت اسرائیل است؛ اما بنت از روز یکشنبه که سفر خود را به امارات آغاز کرد، به این مسئله اشاره نکرده است. 

روزنامه اسرائیل هیوم به نقل از مقامات ناشناس گفت که انتظار می رود بنت به شیخ محمد اطلاعاتی در مورد شبه نظامیان منطقه و پهپادهای ایرانی، ارائه دهد.

اسراییل ماه گذشته با کشورهای عربی خلیج فارس به ایجاد دفاع مشترک علیه ایران پرداخت. هایک گفت که فروش نظامی به امارات در حال انجام است. هرچند منابع صنعتی اسرائیلی می گویند هنوز سامانه های دفاع هوایی پیشرفته اسرائیل، به این کشور ارائه نشده است.

هایک اظهار کرد: «اسرائیل در حال همکاری با یک دوست و شریک جدید در دراز مدت می باشد. ملاحظات ما هم در جنبه نظامی و هم در جنبه همکاری با یک کشور بسیار دوستانه، می باشد.»

تجارت دوجانبه اسرائیل و امارات تنها در سال 2021 به 500 میلیون دلار رسیده است. این رقم 125 میلیون دلار در سال 2020 بوده است.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!