چهارشنبه، 19 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 8th of May 2024
۰۴:۱۰
دفاعی - کد خبر : 8475
دوشنبه، ۱۶ فروردين، ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

دیدار فرمانده ناوگروه نیروی دریایی پاکستان با فرماندهی منطقه یکم نیروی دریایی ارتش

ادمیرال خان محمود آصف با حضور در ستاد فرماندهی منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندر عباس با امیر دریادار دوم جعفر تذکر فرمانده این منطقه دیدار و گفتگو کرد

دیدار  فرمانده ناوگروه نیروی دریایی پاکستان با فرماندهی منطقه یکم نیروی دریایی ارتش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، در دومین روز از حضور  در بندرعباس ادمیرال خان محمود آصف فرمانده ناوگروه اعزامی با هیئت همراه با حضور در ستاد فرماندهی منطقه یکم نیروی دریایی ارتش با امیر دریادار دوم جعفر تذکر دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دریادار دوم تذکر ضمن خوشامدگویی به فرماندهان و کارکنان ناوگروه پاکستانی هدف از این تعاملات بین دو نیروی دریایی ارتش ایران و پاکستان را تقویت مناسبات نظامی و دستیابی به یک روش مورد پذیرش طرفین جهت طراحی و اجرای تمرین مرکب دریایی عنوان کرد و گفت:این هم افزایی دریایی در سطوح مختلف بین دو کشور باعث تحقق اهداف مشترک دریایی خواهد شد و در نتیجه باعث نمایش عزم و اراده نیروهای دریایی دو کشور در برقراری امنیت حمل و نقل و تجارت دریایی در مناطق تحت حاکمیت می شود.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش دستیابی به یک فرهنگ و زبان مشترک تاکتیکی برای اجرای عملیات دریایی را از دیگر مزیت های این بازدیدها دانست و افزود: تمرین و برگزاری جلسه های مشترک به منظور تبادل اطلاعات و دانش دریایی حامل این پیام است که امنیت و صلح در منطقه راهبردی تنگه هرمز و شمال اقیانوس هند تنها با کمک کشورهای منطقه قابل تأمین است.

دریادار دوم تذکر تصریح کرد: این ملاقات‌ها و سفرهای دریایی بین دو کشور ایران و پاکستان باعث نزدیکی بیشتر فرهنگ دو کشور که اشتراکات دینی و ملی زیادی هم دارند، می شود.

ادمیرال خان محمود آصف نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه سفرهای دریانوردی به ایران باعث تعمیق روابط دوستانه بین دو کشور می‌شود، گفت: اینگونه سفرها علاوه بر انتقال تجربیات تخصصی؛ باعث افزایش توانمندی‌ها و انتقال تجارب بین دو کشور می‌شود.

فرمانده ناوگروه نیروی دریایی پاکستان تقویت روابط بین نیروی دریایی دو کشور و اجرای تمرینات مشترک را دو هدف عمده حضوری ناوگروه در بندرعباس اعلام کرد .

ادمیرال محمودخان آصف در پایان با بیان اینکه برقراری امنیت در خلیج فارس که مهمترین شاهراه بین المللی در سطوح جهان محسوب می‌شود را برای دو کشور ایران و پاکستان مهم ارزیابی و اضافه کرد: برقراری روابط با ایران برای پاکستان بسیار حائز اهمیت است.

همچنین در ادامه فرمانده ناوگروه نیروی دریایی ارتش پاکستان  با  استاندار هرمزگان نیز  دیدار و گفت‌وگو کرد.در این دیدار همتی استاندار هرمزگان، ایران و پاکستان را دو کشور با سابقه تاریخی طولانی همکاری در منطقه برشمرد و گفت: ایران و پاکستان از گذشته علاقه مند به ارتباط به یکدیگر هستند و همانطور که موفقیت ایران در منطقه و صحنه بین المللی برای ما حائز اهمیت است، موفقیت پاکستان نیز برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

وی با اشاره به تأثیرگذاری دو کشور ایران و پاکستان در برقراری امنیت و تأکید بر ضرورت افزایش همکاری های منطقه‌ای، گفت: کشورهای مسلمان باید ید واحده باشند و اگر این اتحاد عمیق بین دیگر کشورهای اسلامی روز به روز تقویت شود، محلی برای حضور بیگانگان در منطقه باقی نمی ماند.

استاندار هرمزگان افزود: بیگانگان در پنهان مخالف اسلام و پیشرفت کشورهای اسلامی هستند و به‌طور دائم به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند چرا که به شدت از اتحاد آنان واهمه و ترس دارند و می دانند اگر با هم متحد شوند، منافع‌شان به خطر می افتد.

 همتی افزود:در کنار ملت ها، نیروهای مسلح کشورهای اسلامی نیز باید نسبت به اهداف دشمنان اسلام و بیگانگان آگاه باشند.

وی همگرایی و ارتباط حسنه موجود بین دو کشور ایران و پاکستان را یک سرمایه ارزشمند برای منطقه برشمرد و گفت: ما علاقه مند هستیم تجارب بین دو کشور در راستای افزایش قدرت نظامی و تجاری تبادل شود که این بازدیدهای دوره ای می تواند به تحقق این هدف کمک کند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: ما هر آنچه برای ایران بزرگ می خواهیم برای پاکستان هم می خواهیم و باید با شناخت موجود از همکاری های مطلوب گذشته، راه های بهتری برای تقویت مناسبات بین دو کشور در آینده پیدا کنیم.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 19 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!