جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۱:۵۶
سیاست - کد خبر : 8943
جمعه، ۰۳ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

دولت در مورد مذاکرات وین شفاف سازی کند

با توجه به تداوم سیاست خصمانه آمریکا در به نتیجه نرساندن مذاکرات ایران و چهار کشور برجامی ادامه این روند مغایر با منافع ملی ما محسوب می شود.

دولت در مورد مذاکرات وین شفاف سازی کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، علی کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اطلاع رسانی دولت درخصوص نحوه پیشبرد مذاکرات وین ابهام دارد ، خواستار شفاف سازی بیشتر دولت درباره جزئیات مذاکرات وین شد.

ادامه مذاکرات با زورگویی آمریکا غیرضروری است

فیروزجایی با اشاره به انتشار اخبار نگران کننده از مذاکرات وین که بین ایران و چهار عضو برجام جریان دارد، گفت: مذاکرات وین برای رفع یکباره و بی چون و چاری تحریم های ضدانسانی آمریکا پذیرفته شد و تداوم آن در این شرایط بی معناست. عدم تمکین آمریکا به شرط عقلانی ایران برای لغو تمامی تحریم های ظالمانه ، ادامه مذاکرات را غیر ضروری جلوه می دهد. هیچ منطقی در برابر زورگویی آمریکا که خواهان بازگشت کشورمان به برجام بدون لغو تحریم هاست ، وجود ندارد.

وی ضمن انتقاد از عدم اطلاع رسانی شفاف دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره پیشرفت مذاکرات وین بیان داشت: جای تامل دارد در شرایطی که طرف های مذاکره کننده بر امتناع آمریکا از لغو تحریم ها تاکید دارند، دستگاه دیپلماسی و مسئولان ارشد دولتی ما در این مورد اظهار خوشبینی می کنند. اساسا خواسته منطقی ، معقول و شفاف ایران در مورد لغو تحریم ها نیاز به مذاکره ندارد.

نماینده مردم بابل در مجلس با تاکید بر بدعهدی آمریکا در مناسبات جهانی، خروج یکجانبه واشنگتن از توافقنامه برجام را نقض آشکار مقررات بین المللی دانست و افزود: آمریکا بدون مشورت با دیگر اعضای برجام از آن خارج شده و بازگشت دوباره آن کشور به میز برجام بدون تعهد و لغو تمامی تحریم ها امکان پذیر نیست.

فرقی بین تحریم های اوباما و ترامپ نیست

وی تقسیم بندی تحریم ها به دوران ترامپ و اوباما را حربه فریب آمریکا در مذاکرات وین توصیف و گفت: آمریکا در صدد است تا عمده تحریم های اثربخش را به بهانه اینکه در دوران اوباما اجرایی شد حفظ کند. اوباما پایه گذار تحریم ها علیه کشورمان بود، از نظر ما فرقی بین تحریم های ظالمانه اوباما و ترامپ وجود ندارد چراکه همه آنها غیر قانونی و فاقد مشروعیت هستند.

فیروزجایی در ادامه اظهار داشت: با توجه به تداوم سیاست خصمانه آمریکا در به نتیجه نرساندن مذاکرات ایران و چهار کشور برجامی ادامه این روند مغایر با منافع ملی ما محسوب می شود. ترک میز مذاکره وین در شرایط تداوم سیاست خصمانه آمریکا در دست بررسی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس با حمایت از غنی سازی 60 درصدی هسته ای از سوی کشورمان برای فعالیت های تحقیقاتی و اهداف صلح جویانه، گفت: براساس مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی حقوق هسته ای کشورهای عضو این سازمان محفوظ و قابل دسترسی است.  

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!