جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۷:۴۵
اروپا و آمریکا - کد خبر : 17080
سه شنبه، ۲۷ دي، ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

دلیل تاسیس ناتو توسط آمریکا از زبان نماینده پارلمان اروپا

یکی از اعضای پارلمان اروپا که نماینده ایرلند است ، فکت های تاریخی ای در رابطه با ناتو فاش کرد.

دلیل تاسیس ناتو توسط آمریکا از زبان نماینده پارلمان اروپا

به گزارش پایگاهدخبری تحلیلی ایران زمین ، به نقل از سایت خبری ارث نیوز، مایک والاس، عضو پارلمان اروپا از کشور ایرلند در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: آمریکایی‌ها با هدف توسعه نفوذ خود در اروپا، پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را تاسیس کردند.

این ابتدای توییتی بود که او منتشر کرده بود، این نمایند پارلمانی اروپا در ادامه گفت : سیاستمداران باید حافظ منافع مردم باشند و به دنبال آن باید از نمایندگی در مجتمع نظامی _ صنعتی ناتو دست بکشند.

کار ناتو در واقع حفظ منافع ایالات متحده آمریکا در اروپاست و بنا دارد اروپا را به دنبال مقاصد امپریالیستی خود بکشاند تا همیشه مطیع آمریکا باشد.

این عضو پارلمانی اروپا به صورت غیر مستقیم اشاره ای به جنگ اوکراین و روسیه کرد و گفت : مردم به دنبال صلح هستند و خواهان پایان دادن به جنگ نیابتی آمریکا و ناتو هستند.

گفتنی است که‌ درواقع اواخر دهه 40  میلادی بود که ناتو در دل اروپا شکل گرفت ، در آوریل سال 1949 در واشنگتن پیمانی تحت عنوان پیمان آتلانتیک شمالی به امضا رسید

در ابتدای تشکیل این ائتلاف اروپایی ، 12 کشور وجود داشتند که رفته رفته تا به امروز به  30 کشور رسیده است و احتمالا در آینده نیز به اعضای آن اضافه شود.

مدتی است که مقامات بلند پایه کشور های اروپایی نسبت به تصمیمات آمریکا موضع گرفته اند و اصلا از این وضعیت رازی نیستند ، چرا که اروپا را مانند یک دست آموز برای رسیدن به اهداف آمریکا می دانند که هیچ کاری بر خلاف دستورات ایالات متحده انجام نمی دهد.

در ماه های اخیر درگیری و نقض بعضی از قوانین اروپایی از سوی شرکت های امریکایی بالا رفته و پارلمان اروپا نسبت به آن واکنش نشان داده اند.

بعضی از شبکه های اجتماعی علنا در حال جاسوسی از مردم اروپا و حتی مقامات بلند پایه اروپایی هستند،  حتی در سال های قبل مطالبی در خصوص جاسوسی از صدر اعظم آلمان  منتشر شد که با واکنش های شدیدی روبه رو شد

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!