چهارشنبه، 19 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 8th of May 2024
۰۰:۴۳
حوادث و انتظامی - کد خبر : 10870
يكشنبه، ۲۰ تير، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

دستگیری جاعل نماد اعتماد در پایتخت

یک مجرم اینترنتی که با جعل نماد اعتماد الکترونیک اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، از سوی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت شناسایی و دستگیر شد.

دستگیری جاعل نماد اعتماد در پایتخت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت، ضمن اعلام این خبر افزود: تعدادی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا تهران بزرگ، مدعی شدند که یکی از سایت های خرید و فروش کالا از آنها کلاهبرداری کرده است. 
 
سرهنگ داود معظمی گودرزی در ادامه بیان داشت: مالباختگان این پرونده در ادامه اظهارات خود گفتند به یک سایت فروش آنلاین با قیمت های ارزان که نماد اعتماد الکترونیک نیز داشته است اشاره کردند که پس از انجام فرآیند خرید و واریز وجه کالایی دریافت نکرده و متوجه کلاهبرداری شدند.  
 
این مقام انتظامی با بیان اینکه  پس از اخذ اظهارات شاکیان، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت، عنوان کرد: تحقیقات اولیه پرونده توسط کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ آغاز و در اقدامات نخستین متوجه شدند کلاهبردار با ایجاد یک سایت خرید آنلاین و جعل این نماد اقدام به جلب اعتماد شهروندان و کلاهبرداری از آنها می کند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه افسران سایبری پلیس فتا پایتخت با بکارگیری اقدامات فنی و تحقیقات گسترده در فضای مجازی موفق به شناسایی گرداننده این سایت شدند، افزود: پس از به دست آوردن اطلاعات هویتی مجرم و تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.
 
معظمی گودرزی گفت: متهم پس از حضور در پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار کرد اما پس از مشاهده مستندات موجود در پرونده ضمن پذیرش جرم خود به کلاهبرداری از بیش از ۱۵ نفر از شهروندان به ارزش ریالی حدود یک میلیارد ریال اقرار کرد. 
 
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه مشخصات فروشگاه های معتبر در سایت Enamad.ir قابل مشاهده است اظهار داشت: شهروندان حتما از سایت هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند خریدهای اینترنتی خود را انجام دهند و از واریز هرگونه وجه تحت عنوان بیعانه و ... قبل از تحویل و تایید صحت و سقم کالا جدا خودداری کنند.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار حوادث و انتظامی
پربیننده‌ترین اخبار حوادث و انتظامی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 19 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!