چهارشنبه، 19 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 8th of May 2024
۰۰:۴۴
اروپا و آمریکا - کد خبر : 13496
سه شنبه، ۰۴ آبان، ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

دستگیری 150 فروشنده برتر در فضای دارک وب

دارک وب اصطلاحی است که بخش هایی از وب جهانی را توصیف می کند که هویت و مکان شما را پنهان می کند و کاربران از طریق پیام های رمزگذاری شده با هم ارتباط برقرار می کنند.

دستگیری 150 فروشنده برتر در فضای دارک وب

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، این فضا به عنوان غرب وحشی اینترنت توصیف شده است؛ زیرا توسط جنایتکاران، افراط گرایان و گروه های هکر و غیره استفاده می شود.

به نقل از رویتر، یوروپل اعلام کرد 150 نفر در چارچوب یک عملیات بین المللی علیه جنایتکاران فعال در دارک وب دستگیر شده اند. ماموران بیش از 26/7 میلیون دلار پول نقد و همچنین بیش از 230 کیلوگرم مواد مخدر و 45 واحد پخش سلاح را کشف و ضبط کردند.

اکثریت افراد بازداشت شده از ایالات متحده (65) و پس از آن آلمان (47)، انگلیس (24)، هلند (4)، فرانسه (3)، دو نفر از سوئیس و یک نفر از بلغارستان هستند. پایگاه هلندی پوینتر با استناد به اسنادی که به دست آورده گزارش داد، بیشتر دستگیرشدگان فروشنده بودند و به عنوان "هدف های با ارزش بالا" طبقه بندی شدند.

این دستگیری ها پس از آن امکان پذیر شد که یوروپل در اوایل سال جاری، DarkMarket، بزرگترین بازار دارک وب جهان را که نیم میلیون کاربر از آن استفاده می کردند، آفلاین کرد. پس از این، مجریان قانون اطلاعاتی به دست آوردند که به آن ها در انجام آخرین دستگیری کمک کرد.

این عملیات با نام "Dark HunTOR" به طور مشترک توسط "Europol" و "Eurojust"، یک آژانس اتحادیه اروپا که با همکاری قضایی در امور جنایی بین کشورهای عضو سروکار دارد، انجام شد. گفته می شود که افراد بازداشت شده، ده ها هزار کالای غیرقانونی را در دارک وب فروخته اند.

رولف ون وگبرگ، محقق جرایم سایبری در دانشگاه صنعتی دلفت، می گوید که آخرین عملیات نشان می دهد که یوروپل استراتژی جدیدی را علیه مجرمان اتخاذ کرده است.

او اظهار کرد: "در حالی که این نوع عملیات ها قبلاً بر دستگیری مدیران این نوع بازارها و مصادره زیرساخت ها متمرکز بود، می بینیم که نیروهای پلیس اکنون بر دستگیری فروشندگان برتر متمرکز شده اند. اکنون امید است که دستگیری فروشندگان تاثیر بیشتری داشته باشد." 

دارک وب اصطلاحی است که قسمت هایی از اینترنت را توصیف می کند که توسط مرورگرهای وب معمولی یا موتورهای جستجو قابل دسترسی نیستند. با توجه به اینکه کاربران می توانند هویت و موقعیت مکانی خود را مخفی کنند، دارک وب در بین مجرمانی مانند قاچاقچیان انسان، کارتل های مواد مخدر و همچنین فروشندگان عتیقه جات دزدیده شده و غارت شده، محبوب شده است.

 

منبع: www.sputniknews.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 19 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!