جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۱:۰۸
اروپا و آمریکا - کد خبر : 16995
دوشنبه، ۱۲ دي، ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸

تهدید ترامپ : از حزب جمهوری خواه می روم

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا با انتشار یک مقاله ای اعلام کرد که در صورت عدم حمایت اعضای جمهوری خواه از او در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 ، از این حزب جدا خواهد شد.

تهدید ترامپ : از حزب جمهوری خواه می روم

به گزارش پایگاه خبری تحلیل ایران زمین و به نقل از پایگاه راشاتودی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با انتشار مقاله ای عنوان کرد که احتمال خروج او از حزب جمهوری خواه و عضو شدن در یک حزب ثالث برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا داد و این پایگاه خبر رسانی از این اقدام به عنوان یک فاجعه نام برد و نوشت اگر این اتفاق بیوفتد در آرای محافظه کاران چند دستگی ایجاد می شود و این موضوع می تواند به نفع دموکرات ها تمام شود.

ترامپ در روزهای اخیر با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی خودش به نام تروث سوشال ، اعلام کرد  که در صورت عدم حمایت رهبران حزب جمهوری خواه از او برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا ، به ناچار در یک حزب ثالث عضو شده تا برای پیروزی در این انتخابات پیروز شود.

مجلهدخبری آمریکن گریتنس که اخبار مربوط به جمهوری خواهان را منتشر می کند طی یک گزارشی عنوان کرد رهبران حزب جمهوری خواه با به چالش کشیدن ترامپ سعی دارند در نظر سنجی ها و همینطور به وسیله آرای درون حزبی ، او را از دور خارج کرده تا از شخص دیگری به عنوان کاندید نهایی رونمایی و حمایت کنند.

دن گلرنتر، نویسنده این مقاله در یک اظهار نظر جالب گفت: "رهبران جمهوری خواه ترجیح می‌دهند انتخابات سال 2024 را به دموکرات‌ها، برادران شریک جرمشان، ببازند تا اینکه با دونالد ترامپ این انتخابات را برنده شوند."

گلرنتر که بنظر می رسد از اقدامات اعضای جمهوری خواه به ستوه آمده و از آنها نا امید شده در ادامه این گزارش گفت: "آیا من فکر می‌کنم دونالد ترامپ می‌تواند به عنوان یک کاندیدا در یک حزب ثالث در انتخابات آتی پیروز شود؟ خیر.  آیا من به او به عنوان یک کاندیدای یک حزب ثالث رای خواهم داد؟ بله. چرا که من دیگر علاقه‌ای به حمایت از این منبع فاسد درآمد نامشروع ندارم ، آنها همه مارا نا امید کردند و با سیاستی که در پیش گرفته اند آمریکا را به فساد کشیده اند."

بر اساس گزارش‌های منتشر شده ، ترامپ در سال 2021 پس از شکست به جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020،  به دنبال تشکیل حزب خودش علاقه نشان داد تا اینگونه بتواند مسیر خود را از جمهوری خواهان جدا کند. آن طور که جاناتان کارل، خبرنگار شبکه ای.بی.سی نیوز در کتابی که تحت عنوان "خیانت: پرده نهایی نمایش ترامپ" منتشر کرده بود گفت ، ترامپ به رونا مک‌دنیل، رئیس کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه گفته که کارش دیگر  با حزب جمهوریخواه "تمام" شده است و علاقه ای به ادامه همکاری با این حزب را ندارد.

در ادامه این کتاب منتشر شده ، گفته می‌شود مک دنیل در واکنش به این اظهارات دونالد ترامپ  پاسخ داده است: "شما نمی‌توانید این کار را انجام دهید. اگر این کار را بکنید، ما برای همیشه شکست خواهیم خورد." 

که ترامپ به او پاسخ داده است:" دقیقاً - بدون من برای همیشه شکست خواهید خورد. برایم مهم نیست. این همان چیزی است که جمهوری خواهان به خاطر حمایت نکردن از من سزاوار آن هستند. بله بخاطر اینکه شما از من حمایت نکردید به همین دلیل است که من در این انتخابات شکست خوردم."

 گزارشات منتشر شده گلرنتر نشان می دهد او در این رابطه کاملا درست گفته و نظرسنجی های درون حزبی ،  شکست او را به خوبی مشخص کرده است. و کاملا روشن است رهبران حزب جمهوری خواه می خواهند ترامپ به عنوان کاندید نهایی رای نیاورد.

 طبق یک نظرسنجی که به احتمال زیاد نتایج همین نظرسنجی باعث شده تا ترامپ به این شکل واکنش نشان دهد ، جمهوری‌خواهان از سیاست‌ مشهور ترامپ یعنی "آمریکا را دوباره بزرگ کنیم" حمایت می‌کنند، اما از خود او خیر، طبق این نظر سنجی ترامپ با اختلاف تقریباً دو به یک (61 درصد به 31 درصد)، به شخص دیگری از این حزب عقب است.

  در این نظرسنجی انجام شده از سوی یو.اس.ای تودی/دانشگاه سافولک، رای دهندگان جمهوری خواه، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا را با اختلاف 56 به 33 به ترامپ ترجیح می‌دهند. تا مشخص شود رهبران جمهوری خواه و اعضای آن علاقه مند هستند که ران دیسانتیس به عنوان کاندیدای نهایی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 شرکت کند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!