جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۹:۳۵
فرهنگ و هنر - کد خبر : 4413
پنجشنبه، ۲۲ خرداد، ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰

درخشیدن عکاس ایرانی در عرصه بین‌المللی

سازمان جهانی عکاسی برندگان جوایز ملی جشنواره Sony World Photography 2020 را معرفی کرد و هاشم شاکری از ایران، مقام دوم این سری مسابقات را از آن خود کرد.

درخشیدن عکاس ایرانی در عرصه بین‌المللی

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، برنامه جوایز ملی برای حمایت و تجلیل از استعدادهای عکاسی محلی از ۶۳ کشور و منطقه در سراسر جهان برگزار شده است. تمام تصاویر شرکت داده شده در این رویداد در یک رقابت ملی به نمایش گذارده می‌شوند. امسال بیش از 190 هزار نفر آثار خود را به این مسابقه ارسال کردند که طبق نظر برگزار کنندگان این رویداد، بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان در تمام این سال‌ها بوده است.

جشنوراه ملی Sony World Photography 2020 ، برای سیزدهمین سال متوالی برگزار شد. این جشنواره آن با هدف به نمایش در آوردن آثار عکاسان در هر سنی و با هر توانایی است تا در سطح بین‌المللی فرصتی برای دیده شدن داشته باشند. 

این رقابت عکاسی شامل بخش‌های معماری، خلاقیت، کشف، مستند،‌ منظره، جهان طبیعت و حیات‌وحش، پرتره، طبیعت بی‌جان، ورزش و بخش جدید سال ۲۰۲۰ یعنی «محیط زیست» نیز می‌شود.

برگزیدگان جایزه جهانی عکاسی سونی ۲۰۲۰ سوژه‌هایی همچون مشکلات محیط زیستی در «آمریکای لاتین»، اعتراضات «هنگ کنگ»‌ و زندگی پناهندگانی که به اروپا مهاجرت کرده‌اند را به ثبت رسانده‌اند.

در این بین نام «‌هاشم شاکری» عکاس ایران در رتبه دوم منتخبان بخش «دیسکاوری» این رقابت عکاسی دیده می‌شود. «شاکری» رتبه دوم این بخش از جوایز جهانی عکاسی سونی را با ثبت مجموعه‌ عکس‌هایی با عنوان «طرد شده از بهشت» و با موضوع پروژه‌های مسکن مهر در اطراف تهران کسب کرد.

سایر برندگان در بخش‌های دیگر این رویداد به شرح زیر است.

«پابلو آلبارنگا» عنوان عکاس سال این رقابت عکاسی را برای مجموعه عکس‌های خود با عنوان «بذرهای مقاومت» که داستان جوامع بومی آمریکای لاتین و تلاش آن‌ها برای حفظت از محیط زیست را به تصویر می‌کشد، به خود اختصاص داد.

«رابرت هینچ» برای مجموعه عکس‌هایی درباره تاثیرات مخرب صنعت نفت بر اکوسیستم و جوامع «دلتای نیجریه»‌ نخستین برنده بخش «محیط زیست» شد.

«سزار دزفولی» با به تصویر کشیدن چهره نجات‌یافتگان یک کشتی در حال غرق شدن نیز برنده بخش «پرتره» شد. 

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ و هنر
پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ و هنر
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!