جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۹:۰۱
اقتصاد و انرژی - کد خبر : 17030
يكشنبه، ۱۸ دي، ۱۴۰۱ - ۱:۰۰

درآمد عوارض خروج از کشور از تصور دولت هم بیشتر شد

سال قبل دولت درآمد حاصل از عوارض خروج از کشور را 1500 میلیارد تومان پیش بینی کرده بود ، اما حالا آمار و ارقام منتشر شده نشان می دهد که دولت در همین 9 ماهه ابتدای سال توانسته بیش از 1500 میلیارد تومان درآمد کسب کند.

درآمد عوارض خروج از کشور از تصور دولت هم بیشتر شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، اطلاعات منتشر شده نشان میدهد که دولت توانسته در 9 ماهه ابتدای سال بیش از 1500 میلیارد تومان درآمد از طریق عوارض خروج از کشور کسب کند که ، دولت پیش بینی کرده بود در کل سال 1401 چیزی معادل 1500 میلیارد دلار درآمد خواهد داشت ، این در حالی است که هنوز 3 ماه از سال جاری باقی مانده است.

دولت در سال 1400 توانسته بود 1204 میلیارد تومان از این طریق بدست آورد و به همین دلیل بود که در بودجه سال گذشته دولت پیش بینی کرد که این رقم در سال آینده یعنی 1401 شکسته خواهد شد ، پس به همین خاطر برای توجیه هزینه ها پیش بینی کرده بود از این بخش اقتصادی کشور ، مالیاتی حدود 1500 میلیارد تومان بدست خواهد آورد.

این درحالی است که دولت در سال 1401 رکورد ها را در این زمینه شکست ،

در شش ماهه نخست سال  بیش از  ۱۰۸۵ میلیارد تومان عوارض خروج از کشور دریافت کرد

در هفت ماهه  نخست سال  بیش از  ۱۲۶۱ میلیارد تومان عوارض خروج از کشور دریافت کرد

در هشت ماه نخست سال  بیش از  ۱۴۱۳ میلیارد تومان عوارض خروج از کشور دریافت کرد

بررسی سطحی این آمار و ارقام نشان می دهد که دولت توانسته در 8 ماهه نخست سال جاری از طریق عوارض خروج از کشور ، بیش از مجموع کل سال 1400 درآمد کسب کند.

طبق آمار و ارقام منتشر شده برای 9 ماهه نخست سال جاری ، دولت توانسته 1563 میلیارد تومان مالیات خروج از کشور از مسافران کسب کند.

درواقع عوارض خروج از کشور یک منبع درآمدی برای دولت محسوب می شود و دولت برای آن برنامه های ویژه ای دارد که بتواند در طرح های نختلف از این درآمد مالیاتی استفاده کند ،در سال گذشته و درست زمانی که قرار بود لایحه بودجه تعیین شود ، دوللت پیش بینی کرده بود که در سال 1401 درآمد مالیاتی از این بخش بیشتر از سال 1400 خواهد بود.

نکته جالب توجه تر این است که در سال گذشته این مالیات به ازای هر نفر تعیین نشد و  فقط به طور کلی در بخش درآمد های دولت در بخش مالیات بر کالاها و خدمات، عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور 1500 میلیارد تومان پیش بینی شده بود.

هنوز 3 ماه از سال جاری باقی مانده که مهم ترین رویداد آن عید نوروز است و به همین دلیل دولت می تواند خوش بین باشد که در ماه های باقی مانده سال این میزان درآمد مالیاتی به نرخ های بالاتر نیز برسد و رکوردی دشوار تر برای سال آینده باقی بگذارد ، البته تصمیمی که دولت در سال قبل گرفت بی تاثیر نبود و نقش مهمی در افزایش درامد مالیاتی از طریق عوارض خروج از کشور داشت.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد و انرژی
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد و انرژی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!