جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۵:۴۱
سلامت - کد خبر : 2181
يكشنبه، ۲۰ بهمن، ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱

در هنگام تب کودک خود را پاشویه نکنید

والدین باید توجه داشته باشند که دادن داروهایی چون استامینوفن کدئین، بروفن و دیکلوفناک به کودکان اصلا درست نیست و فقط در مواقع ضروری باید از استامینوفن کودکان و دیگر داروهای مخصوص اطفال استفاده کرد

در هنگام تب کودک خود را پاشویه نکنید

وقتی کودک دچار افزایش دمای بدن و تب می شود یکی از رایج ترین راه هایی که والدین برای کاهش دمای بدن او استفاده می کنند پاشویه است، اما این کار به خاطر کاهش دمای محیطی درنهایت به لرز کودک منجر می گردد پس والدین باید از راه های مناسب تری برای کاهش تب کودک خود استفاده نمایند.

زمانی که کودک شما دچار تب می شود باید تا زمان رساندن به پزشک و بررسی عوامل بالا رفتن دمای بدن او از روشهایی به غیر از پاشویه جهت کاهش تب کودک استفاده کرد. تب در کودکان و به ویژه کودکان زیر 5 سال می تواند به تشنج منجر شود، استفاده از روش پاشویه باتوجه به کاهش دمای محیطی باعث ایجاد لرز در کودک می شود و نباید این کار را انجام داد.

بهترین روش برای پائین آوردن دمای بدن کودکان در چنین مواقعی ، کم کردن لباس کودک و خوراندن مایعات فراوان به اوست، هرچند در کودکان زیر 5 سال و فقط در زمانی که تب بالای 39 درجه دارند باید از استامینوفن کودکان استفاده کرد.

البته مصرف داروی کودکان باید با تجویز پزشک صورت پذیرد اما در چنین شرایطی برای جلوگیری از خطرات احتمالی تا زمان رساندن به پزشک معالج می توان از استامینوفن هایی که بدون نسخه پزشک قابل دریافت از داروخانه ها هستند مصرف کرد.

خوراندن شربت یا قطره استامینوفن به کودک باعث کاهش دمای بدن او در زمان تب می شود، ولی اگر کودکی مایل به همکاری نبود می توان از شیاف برای کم کردن حرارت استفاده کرد. میزان استفاده از شربت و قطره استامینوفن هم باید با در نظر گرفتن وزن کودک باشد، برای مثال در کودکانی که زیر 10 کیلوگرم وزن دارند و در سنین 1.5 تا 2 سالگی هستند باید نصف وزن از شربت که به میزان 5 سی سی است و دو برابر وزن از قطره استامینوفن که 20 قطره می شود مصرف کرد.

والدین باید توجه داشته باشند که دادن داروهایی چون استامینوفن کدئین، بروفن و دیکلوفناک به کودکان اصلا درست نیست و فقط در مواقع ضروری باید از استامینوفن کودکان و دیگر داروهای مخصوص اطفال استفاده کرد، از سوی دیگر باید میزان داروی استفاده شده را به اطلاع پزشک معالج برسانند.

استفاده از دارویی مانند استامینوفن کدئین به خاطر مخدر موجود در آن باعث کاهش سطح هوشیاری کودک می شود و مصرف این دارو تنها برای بزرگسالان بالای 18 سال جایز است، همچنین برای شیرخوارگان زیر 3 ماه استفاده از چنین داروهایی به هیچ وجه مجاز نمی باشد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!