جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۲۰:۵۶
سیاست خارجی - کد خبر : 10799
پنجشنبه، ۱۷ تير، ۱۴۰۰ - ۹:۰۰

خطیب زاده: تولید سوخت سیلیساید برای اهداف صلح آمیز است

هیچ کس نباید از ایران انتظار داشته باشد در حالیکه زیر فشار سهمگین تحریم های یکجانبه است، به طور یکجانبه تعهدات برجامی خود را رعایت کند

خطیب زاده: تولید سوخت سیلیساید برای اهداف صلح آمیز است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به بیانیه کشورهای انگلیس ، فرانسه و آلمان علیه ساخت صفحه های اورانیوم جامد از سوی ایران واکنش نشان داد.

سعيد خطيب زاده در این مورد اظهارداشت: تصمیم جمهوری اسلامی ایران برای ساخت صفحه سوخت سیلیساید با استفاده از اورانیوم با خلوص ۲۵ درصد صرفا برای اهداف صلح آمیز و به منظور استفاده در رآکتور تحقیقاتی تهران است و مطابق با رویه ها، این موضوع را به اطلاع آژانس بین المللی انرژی اتمی رسانده ایم.

بر خلاف ادعای این کشورها، این محصول دارای مصارف صلح آمیز، دارویی و بشردوستانه می باشد و تولید آن هیچ مغایرتی با تعهدات عدم اشاعه ای و پادمانی ایران ندارد.

خطيب زاده در ادامه تاکید کرد: در حالی این کشورها اقدامات ایران را ناقض تعهدات برجامی می دانند، که خود در اجرای تعهداتشان ذیل برجام، هیچگاه از مرحله حرف فراتر نرفته اند و در همراهی با فشارهای ظالمانه آمریکا، تحریم های فراسرزمینی و غیرقانونی آمریکا را اجرا می کنند.

 سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان کرد: بارها تاکید کرده ایم که ایران آمادگی دارد به محض لغو تحریم های ظالمانه اقدامات جبرانی خود را متوقف و به طور کامل اجرای تعهدات برجامی خود را از سر بگیرد و هیچ کس نباید از ایران انتظار داشته باشد در حالیکه زیر فشار سهمگین تحریم های یکجانبه است، به طور یکجانبه تعهدات برجامی خود را رعایت کند.

خطیب زاده با اعلام اینکه دسترسی فراپادمانی و اقدامات شفافیت ساز داوطلبانه از سوی ایران از جمله اجرای موقت و داوطلبانه پروتکل الحاقی، در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات وین مطابق با بندهای مندرج در برجام انجام خواهد شد و نگرانی مطرح شده در این خصوص بی مورد است، گفت: مواضع سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص غیرقابل قبول بوده و آمریکا در حالی از اقدامات ایران اظهار نگرانی می کند که وضعیت فعلی حاکم بر برجام ناشی از اقدامات و رویکردهای غیرقانونی و یکجانبه خود این کشور است و این کشور در دوره بایدن نیز به اجرای سیاست شکست خورده فشار حداکثری ترامپ علیه مردم ایران ادامه داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از آمادگی جهت از سرگیری اجرای تعهدات برجامی خود در صورت لغو تحریم های آمریکا سخن گفته و در طول مذاکرات وین هم به روشنی این نکات را به طرف های مقابل منتقل کرده است.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!