جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۲۱:۱۰
حوادث و انتظامی - کد خبر : 16072
چهارشنبه، ۱۸ خرداد، ۱۴۰۱ - ۹:۰۰

خروج قطار مشهد-یزد از ریل، تاکنون 17 کشته و 35 مصدوم برجای گذاشته است

بامداد امروز قطار مسافربری مشهد به یزد از ریل خارج شد. هم‌اکنون طبق آخرین آمار دریافتی این حادثه 17 فوتی و 35 مصدوم داشته که 5 نفر از مصدومان حالشان وخیم است.

خروج قطار مشهد-یزد از ریل، تاکنون 17 کشته و 35 مصدوم برجای گذاشته است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، محمدرضا رضایی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: متأسفانه در ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد چهارشنبه هجدهم خرداد ماه قطار مسافربری در کیلومتر ۵۰ طبس به یزد از ریل خارج شد.

معاون ویژه استاندار و فرماندار شهرستان طبس گفت: طی حادثه خروج قطار در مسیر طبس تاکنون۱۷ نفر فوتی، ۳۵ نفر زخمی که ۵ نفر مصدوم بدحال و یک نفر مفقود بر جای مانده است.

حجت الاسلام علی نسایی زهان، دادستان خراسان جنوبی گفت: پس از بررسی‌های تکمیلی، این حادثه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و با مقصران احتمالی حادثه، برخورد‌ قضایی خواهد شد.

ذبیح‌الله خداییان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پی حادثه خروج قطار مسافربری مشهد – یزد و فوت و مصدومیت تعدادی از هموطنان، طی دستوری به بازرس کل استان خراسان جنوبی، ماموریت داد تمام ابعاد این موضوع بررسی شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تماس تلفنی با جعفر میعاد فر، رییس اورژانس کشور، سید محمد موسوی میرزایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی و‌ عمیدالدین خطیبی، رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد خواستار پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد و آمادگی کامل مراکز درمانی بیمارستان های خراسان جنوبی و بسیج امکانات برای درمان مصدومان این حادثه شد.

اسامی مصدومانی که تا این لحظه به بیمارستان طبس منتقل شده‌اند، به شرح زیر است:

سیدعلی حسینی ۳۶ ساله

محسن محمد نوری ۴۳ ساله

لیلا جمالی ۴۶ ساله

ربابه عبدالغفوری ۴۷ ساله

محسن کلانتری ۳۹ ساله

نیلوفر میرجلیلی ۲۸ ساله

مصطفی میرجلیلی ۳۰ ساله

نگین میرجلیلی ۲۲ ساله

مجتبی بیوکی ۳۰ ساله

معصومه رامور ۹۰ ساله

دانیال زارع ۳۵ ساله

حمید زارع ۴۳ ساله

ربابه ناصری ۵۱ ساله

زهرا رحیمی ۱۱ ساله

محمدمهدی بهابادی ۳۵ ساله

علیرضا بهابادی ۸ ساله

نوید محتشم نیا ۲۹ ساله

مهرسانا کریمی ۲ ماهه

سحر یزدانی ۳۶ ساله

سیدعلی حسنعلی زاده ۵۷ ساله

ایوب فتاحی ۲۵ ساله

حمید جعفری ۵۰ ساله

فاطمه سادات سپیدنامه ۷۷ ساله

نرجس قاسم خانی ۶۸ ساله

مهدی جمالی ۳۷ ساله

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز  به همراه میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن کشور و فرشید جعفری مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی عازم محل حادثه خروج از ریل قطار مشهد-یزد شدند.

فرماندار ویژه شهرستان طبس با بیان اینکه تاکنون تعداد فوتی‌ها حدود ۱۷ نفر گزارش شده است، گفت: به علت اینکه نیروهای امداد و نجات در حال بررسی قسمت‌های دیگر واگن هستند، ممکن است این تعداد افزایش یابد.

میرحسن موسوی، معاون مسافری راه‌آهن اظهار داشت: اطلاعات اولیه از برخورد بیل مکانیکی به قطار یزد- مشهد حاکی از آن است که این بیل مکانیکی روی خط نبوده بلکه کنار خط بوده و قطار با آن برخورد کرده است البته برای کسب اطلاعات دقیق‌تر کمیسیون عالی سوانح به منطقه حادثه اعزام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی بیان داشت: ۴ تیم امدادی از هلال‌احمر (یک تیم از پایگاه مسجد شکر، یک تیم از پایگاه دیهوک و دو تیم پشتیبان از شعبه طبس) به محل حادثه اعزام شد.

وی با بیان اینکه قطار مسافربری مشهد-یزد ۴۳۰ مسافر داشت،‌گفت: مصدومان بدحال به مراکز درمانی اعزام شدند و بقیه مصدومان به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند. همچنین انتقال مصدومان به ۲ صورت زمینی و هوایی در حال انجام است و دیگر مسافران قطار از طریق اتوبوس به مشهد اعزام می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طبق آخرین آمار دریافتی این حادثه 50 مصدوم برجای گذاشته است، اضافه کرد: احتمال افزایش فوتی‌های این حادثه وجود دارد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار حوادث و انتظامی
پربیننده‌ترین اخبار حوادث و انتظامی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!