جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۶:۱۸
حوادث و انتظامی - کد خبر : 11011
شنبه، ۲۶ تير، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

حوادث جوی در ۷۲ ساعت گذشته 5 کشته بر جای گذاشت

جزئیاتی از آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل و آبگرفتگی در کشور از سوی سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور تشریح شد که متاسفانه این حوادث منجر به فوت 5 نفر شد.

حوادث جوی در ۷۲ ساعت گذشته 5 کشته بر جای گذاشت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایسنا، علی بختیاری در گفت‌وگو با رسانه ها با اشاره به اینکه پیرو اعلام هشدار سازمان هواشناسی در تاریخ ۲۴ تیرماه در خصوص تشدید بارش های موسمی در ۱۰ استان کشور عنوان کرد: سازمان مدیریت بحران تیم‌ها و دستگاه‌های خدماتی و امدادی کشور در حالت آماده باش قرار گرفتند.
 
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: طبق پیش‌بینی هواشناسی این بارش‌ها احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر، برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی و انسداد موقت جاده ها، خسارت به محصولات کشاورزی، تخریب سازه‌های موقت و ... را درپی داشت که متاسفانه جاری شدن سیلاب خسارات و مشکلاتی را در برخی از نقاط کشور ایجاد کرد.
 
وی درباره میزان خسارات و مشکلات پیش آمده تشریح کرد: در استان آذربایجان غربی بارندگی همراه با تگرگ و توفان، موجب خسارت تا ۸۵ درصدی  به ۵۵۰ هکتار از زمین‌های باغی و ۴۵۰ هکتار از  زمین‌های زراعی در بخش انزل از توابع شهرستان ارومیه شد. همچنین در  سه روستا از توابع  شهرستان ارومیه در بخش صفائیه حدود هفت میلیارد تومان خسارت به زمین‌های کشاورزی و ابنیه وارد شده است. در روستای الند شهرستان خوی نیز حدود ۳۰ رأس گوسفند تلف شد.
 
او به استان‌ سیستان و بلوچستان نیز اشاره کرد و افزود: در این استان و برابر آخرین گزارش‌ها بارندگی‌ها موجب بالا آمدن سطح آب رودخانه های محلی شد اما خسارت چندانی درپی نداشته است.
 
بختیاری با بیان اینکه در بخش‌هایی از استان کرمان نیز شاهد سیل و طوفان را بودیم، گفت: عصر دیروز شاهد وزش باد شدید و گرد خاک در شهر کرمان و بارش شدید در راین و بخش‌هایی از چترود و راور بودیم. این پدیده سبب آب گرفتگی معابر و بعضی از منازل قدیمی در منطقه هرارون و قلعه عسکر بردسیر شد.
 
وی خاطر نشان کرد: همچنین سیل و آبگرفتگی در  شهرستان های زرند، بافت و راور باعث گرفتاری چند دستگاه خودروی سواری در آب شد که یکی از این خودروها تا این لحظه با دست کم دو سرنشین مفقود است. سیل در کرمان به برخی از محصولات کشاورزی و دامی نیز خسارت وارد کرده است.
 
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در مجموع و بنا بر گزارش مرکز EOC سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هشت استان کشور شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، سمنان و کردستان متاثر از این بارش‌ها بوده و امدادرسانی به ۲۱۹ نفر در ۲۱ شهرستان از این استان‌ها انجام شده است.
 
بختیاری با اشاره به انکه در مجموع ۱۹۴ نفر اسکان اضطراری داده شده و شش تن نیز به مناطق امن منتقل شدند، عنوان کرد: متاسفانه پنج نفر نیز جان خود را از دست دادند که چهار نفرشان درپی سیل و یک نفر نیز درپی اصابت صاعقه بوده است. دو نفر هم در رابر کرمان همچنان مفقود هستند. 
 
طبق اظهارات سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور، تلاش‌ها و جستجوها برای یافتن دو فرد مفقودی با استفاده از سگ‌های زنده‌یاب و تیم‌های جستجو در حال انجام است. جبران خسارات حادثه‌دیدگان نیز به زودی و با پایان بررسی میزان خسارات و روند جبران آن با پیگیری سازمان مدیریت بحران کشور و دیگر دستگاه ها انجام خواهد شد.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار حوادث و انتظامی
پربیننده‌ترین اخبار حوادث و انتظامی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!