چهارشنبه، 30 خرداد، 1403 | Wednesday 19th of June 2024
۱۲:۳۱
دوشنبه، ۱۶ اسفند، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

حمله به رهبر حزب حاکم کره جنوبی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری

رئیس حزب حاکم کره جنوبی روز دوشنبه بر اثر وارد شدن ضربه به سر توسط یک فرد غریبه در حین برگزاری کمپین انتخابات ریاست جمهوری این هفته، در بیمارستان بستری شد.

حمله به رهبر حزب حاکم کره جنوبی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، رقابت تنگاتنگی بین لی جائه میونگ از حزب حاکم دمکرات و یون سوک یول از حزب قدرت خلق، اپوزیسیون اصلی، برقرار است.

به نقل از رویترز، حمله روز دوشنبه به سونگ یانگ گیل، رهبر دموکرات‌ها و کمپین انتخاباتی لی، یک اتفاق ناگوار دیگر در رقابتی بود که زیر سایه رسوایی‌ها و تاکتیک‌های بدنام کردن رقبا، قرار گرفته است.

ویدیویی که توسط یک هوادار دموکرات در یوتیوب آپلود شده بود نشان داد که یک مرد از پشت به سونگ نزدیک شده و با یک ابزار کوچک چکش مانند، به سر وی ضربه زد.

رویترز به طور مستقل نتوانست این تصاویر را تأیید کند، اما مقامات حزب گفتند که وضعیت سونگ پایدار است و این مرد به پلیس تحویل داده شد.

لی، نامزد ریاست جمهوری این حزب، در تجمع دیگری در شهر بندری بوسان در جنوب شرقی این کشور گفت: «خشونت به دموکراسی آسیب می زند و هرگز نمی توان آن را پذیرفت.» و در ادامه برای سونگ آرزوی بهبودی سریع کرد.

از آنجایی که آمار ابتلای روزانه کووید-19 نزدیک به سطوح بی‌سابقه بالای 200000 است و بیش از 1 میلیون نفر در خانه هایشان قرنطینه هستند، مجلس اصلاحیه‌ای قانونی برای تسهیل رای‌گیری حضوری برای این بیماران تصویب کرد.

اما رای‌گیری زودهنگام ویژه روز شنبه برای رای‌دهندگان مبتلا، در بسیاری از محل‌ها با هرج و مرج همراه بود.

سخنگوی رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور مون جائه-این، ابراز تاسف کرد و از کمیته ملی انتخابات خواست اشتباهات را به طور کامل توضیح دهد و حق رای همه مردم را تضمین کند.

این هرج و مرج ضربه ای برای کره جنوبی بود که تاریخ دموکراتیک 35 ساله آن در مدیریت دقیق و نسبتاً شفاف انتخابات و مبارزه موفق با کرونا را خدشه دار کرد.

برخی از رای دهندگان برگه هایی دریافت کردند که قبلاً استفاده شده بود، در حالی که برخی دیگر مجبور بودند در صف های طولانی در سرما منتظر بمانند و حداقل یکی از آنها غش کرده است.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 30 خرداد، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!