جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۹:۱۲
اجتماعی - کد خبر : 2447
چهارشنبه، ۰۷ اسفند، ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰

حفظ کودکان کار از دامان«کرونا»

توزیع بسته های پویش خود مراقبتی از فردا ظهر در بیش از 40 پاتوق کار کودکان، این کمک های مردمی با هدف ارتقای سلامت قشر محروم و حفظ سلامت اجتماعی توزیع میگردد.

حفظ کودکان کار از دامان«کرونا»

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین، بسته هایی تحت عنوان بسته های خود مراقبتی در برابر کرونا ویروس طی اقدامی خودجوش توسط مردم، خیران و مهرورزان حامی جمعیت «طلوع بی نشان ها» تهیه و بسته بندی شده است تا این قشر ضعیف و در معرض خطر هم بتوانند به اقلام بهداشتی به صورت رایگان دسترسی داشته باشند.

«اکبر رجبی» مدیر این جمعیت مردم نهاد از جزئیات بیشتر این طرح گفت: این پویش شب گذشته به همت مردم دلسوز و علاقمند شروع به کار کرده است. و این عمل کاملاً مردمی پیش می رود تا جایی که گروهی از حامیان علاوه بر کمک مالی و بسته بندی، در توزیع این اقلام نیز همراه ما خواهند بود. و هنوز فرصت نکردیم نامی را برای این مهر مردمی زیبا انتخاب کنیم. رجبی در ادامه با تمجید از این مهر مردمی گفت: خوشبختانه توانسته ایم با همت مردم برای حدود 1500 کودک کار در 40 پاتوق کار بسته های آموزشی-بهداشتی تهیه کنیم.

این بسته ها شامل سه سایز اسپری الکل رقیق شده با آب و مواد ضدعفونی کننده وهمچنین ژل شستشو و ضدعفونی کننده جیبی دست و مواد شوینده است که برای کودکان و خانواده های آنها تعبیه شده است. علاوه بر توزیع این بسته ها، قرار است تا آموزش های لازم نیز توسط دانشجویان داوطلب به کودکان ارائه شود.

 رجبی در این باره افزود: کودکان کار معمولاً بنابه شرایط زندگی در خیابان هستند و سطوح آلوده را لمس می کنند. فاصله مناسب با همدیگر را رعایت نمی کنند و اگر یکی از این کودکان یا اعضای خانواده شان ناقل باشد، می توانند به سرعت و ناخواسته عامل انتقال بیماری به دیگران باشند. همچنین از آنجا که این قشر معمولاً تنگناهای مالی دارد  و احتمالاً در صورت بیماری امکان مراجعه به مراکز درمانی ندارند، جان بیماران در این خانواده ها در معرض خطر است. بنابراین بهترین سپر در برابر کرونا برای آن ها،‌ پیشگیری به شمار می رود.

دانشجویان داوطلب فردا با خوش برخوردی و بیانی صمیمانه آموزش هایی مانند نحوه شستشوی مخصوص کرونای دست و صورت، دست نزدن به سطوح، استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله با همدیگر را به کودکان کار آموزش می دهند.

وی درباره پاتوق های شناسایی شده گفت: این 40 پاتوق بنا به برنامه های مختلفی که از قبل برای این قشر برگزار کرده ایم انتخاب شده است و قرار است فردا 1500 بسته به صورت سیار در مکان های مورد نطر توزیع شود. همچنین توصیه و آموزش ها به نحوی است که این اقلام به مصرف این کودکان و خانواده هایشان برسد و مورد سؤاستفاده افراد سودجو قرار نگیرد. این موضوع به شناخت قبلی، آموزش و حرف شنوی صمیمانه قبلی کودکان از ما بر می گردد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!