چهارشنبه، 30 خرداد، 1403 | Wednesday 19th of June 2024
۱۱:۰۷
نظامی بین الملل - کد خبر : 14159
چهارشنبه، ۱۰ آذر، ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

حضور رهبران نظامی آمریکا در کره جنوبی برای بحث در خصوص کره شمالی

کره جنوبی روز پنجشنبه با دو مخاطب مختلف، بحث کره شمالی را جداگانه بررسی خواهد کرد و با دیپلمات ارشد پکن در چین و با رهبران نظامی ایالات متحده در سئول دیدار خواهد کرد.

حضور رهبران نظامی آمریکا در کره جنوبی برای بحث در خصوص کره شمالی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، انتظار می رود در چین، مذاکرات شامل امیدهای رئیس جمهور کره جنوبی مون جائه این برای اعلام پایان جنگ 1950-1953 کره باشد. درگیری با یک آتش بس و نه یک معاهده صلح متوقف شد.

به نقل از رویترز، انتظار می رود در سئول، مقامات ارشد ایالات متحده و کره جنوبی در مورد راه های تقویت یک اتحاد نظامی که هدف اصلی آن جلوگیری از درگیری با پیونگ یانگ است و آمادگی برای مبارزه با آن، گفتگو کنند.

کیم بو کیوم، نخست وزیر کره جنوبی، روز چهارشنبه در مراسمی به رهبران نظامی آمریکا و کره جنوبی گفت: «متاسفانه ماموریت ما برای تضمین صلح در شبه جزیره کره ناقص است و وظایف انبوهی پیش روی ما قرار دارد.»

کره شمالی از زمانی که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا جانشین دونالد ترامپ شد، که سه نشست با رهبر کیم جونگ اون داشت، تاکنون درخواست های آمریکا برای دیپلماسی را رد کرده است.

سئول "اعلام پایان جنگ" را راهی برای اعتمادسازی با کیم، از سرگیری مذاکرات متوقف شده خلع سلاح هسته ای و در نهایت حرکت به سمت یک توافق صلح پایدار می داند.

اما مون که در تمام دوران ریاست جمهوری خود تلاش کرده با کره شمالی تعامل داشته باشد، تنها تا قبل از پایان دوره ریاست جمهوری خود در ماه می فرصت دارد تا به توافق دست پیدا کند.

کاخ آبی ریاست جمهوری اعلام کرد، سو هون، مشاور امنیت ملی کره جنوبی روز پنجشنبه در شهر تیانجین چین با یانگ جیچی، دیپلمات ارشد چین در مورد کره شمالی گفتگو خواهد کرد.

منتقدان فشار مون همچنین نگران خطر اعلام نمادین "پایان جنگ" به پیونگ یانگ بدون دریافت امتیازی مشخص از کیم هستند.

 

به روز رسانی برنامه ریزی جنگ

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، روز چهارشنبه در سئول با سو دیدار کرد و بعداً در یک سخنرانی کوتاه، تعهد واشنگتن به دفاع از کره جنوبی را تجدید کرد.

روز پنجشنبه، آستین و ژنرال ارتش ایالات متحده، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک، در مذاکرات نظامی سالانه با کره جنوبی شرکت خواهند کرد. انتظار می رود این گفتگوها به روز رسانی برنامه ریزی عملیاتی برای درگیری احتمالی با کره شمالی را پوشش دهد.

یکی از مقامات آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفت: «با توجه به شرایط و قابلیت‌های جدیدی که اتحادها دارند، این امر ضروری است.» 

کره شمالی در ماه های اخیر سامانه های تسلیحاتی جدیدی از جمله موشک بالستیک پرتاب شده از زیردریایی را آزمایش کرده است. رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین در ماه اوت هشدار داد که برنامه هسته‌ای کره‌شمالی با کار بر روی جداسازی پلوتونیوم، غنی‌سازی اورانیوم و سایر فعالیت‌ها "با تمام قوا" پیش می‌رود.

مایلی در دیدار روز چهارشنبه با ژنرال این چول وون، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، بر تعهد ایالات متحده به ارائه "بازدارندگی گسترده" به کره جنوبی تاکید کرد؛ اشاره ای به تعهد واشنگتن برای دفاع از متحد خود با سلاح های هسته ای در صورت لزوم.

موضوع دیگری که انتظار می رود در راس دستور کار سئول قرار گیرد، تلاش های کره جنوبی برای به دست آوردن کنترل عملیاتی نیروهای نظامی ترکیبی در زمان جنگ است.

در حال حاضر، یک ژنرال آمریکایی در طول جنگ فرماندهی آن نیروها را بر عهده خواهد داشت. 

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 30 خرداد، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!