جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۹:۲۷
بین الملل - کد خبر : 15018
يكشنبه، ۱۹ دي، ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

حدود 200 کشته در جریان حملات در شمال غربی نیجریه

ساکنان گفتند که تخمین زده می شود 200 نفر یا بیشتر در روستاهای ایالت زامفارا در شمال غربی نیجریه در جریان حملات انتقام جویانه مرگبار راهزنان مسلح در پی حملات هوایی ارتش به مخفیگاه های آنها در این هفته، کشته شده اند.

حدود 200 کشته در جریان حملات در شمال غربی نیجریه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، شهروندان به رویترز گفتند که روز شنبه پس از تسخیر روستاها توسط ارتش برای سازماندهی دفن دسته جمعی جنازه ها، به روستاها دسترسی پیدا کردند. دولت ایالتی گفته است که در جریان این حملات 58 نفر کشته شده اند.

به نقل از رویترز، عمرو ماکری، ساکنی که همسر و سه فرزند خود را در جریان این حمله از دست داد، گفت که حدود 154 نفر از جمله چندین ناظر که کشته شدند، دفن شده اند. ساکنان می گویند تعداد کل کشته ها حداقل 200 نفر بوده است.

رویترز روز جمعه گزارش داد که دست کم 30 نفر در منطقه دولتی آنکا در زامفارا کشته شدند، زمانی که بیش از 300 راهزن مسلح موتورسیکلت سوار به هشت روستا یورش بردند.

ارتش اعلام کرد که در ساعات اولیه روز دوشنبه حملات هوایی به اهدافی در جنگل گوسامی و روستای تسامر غربی در ایالت زامفارا انجام داده است که بر اساس گزارش های اطلاعاتی بیش از 100 راهزن از جمله دو تن از رهبران آنها را کشته اند.

یکی از ساکنان که نخواست نامش فاش شود به رویترز گفت که حملات به روستاها ممکن است با حملات نظامی مرتبط باشد.

یک سری حملات در شمال غربی نیجریه وجود داشته است و این کشور از اواخر سال 2020 شاهد افزایش شدید آدم ربایی های دسته جمعی و سایر جنایات خشونت آمیز بوده است؛ در حالی که دولت برای حفظ نظم و قانون تلاش می کند.

سخنگوی فرماندار کبی بدون ارائه جزئیات گفت: «در یک حادثه جداگانه، 30 دانشجوی ربوده شده از کالج خود در ایالت کبی در شمال غربی نیجریه، روز شنبه آزاد شدند.»

محمدو بوهاری، رئیس جمهور، روز شنبه در بیانیه ای گفت که ارتش تجهیزات بیشتری برای ردیابی و از بین بردن باندهای جنایتکار که مردم را در معرض وحشت قرار می دهند، از جمله از طریق جمع آوری باج از جوامع تحت محاصره، به کار گرفته است.

بوهاری گفت: «حمله اخیر به مردم بی گناه توسط راهزنان اقدامی استیصال آمیز توسط قاتلان دسته جمعی است که اکنون تحت فشار بی امان نیروهای نظامی ما قرار دارند.»

بوهاری افزود که دولت در عملیات نظامی خود برای خلاصی از شر راهزنان، تسلیم نخواهد شد.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!