جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۹:۱۵
دولت - کد خبر : 11174
شنبه، ۰۲ مرداد، ۱۴۰۰ - ۹:۰۰

جهانگیری : بزرگان خوزستان اجازه سوءاستفاده دشمنان از اعتراضات مردم را ندهند

آن چیزی که مردم را رنج داده تبعيض هست که می بینند یک عده منتفع شده و استانی توسعه پیدا کرده ولی استان آنها توسعه پیدا نکرده است

جهانگیری : بزرگان خوزستان اجازه سوءاستفاده دشمنان از اعتراضات مردم را ندهند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ،  اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور شب گذشته در نشست رسیدگی به مشکلات استان خوزستان با حضور سران عشایر و نخبگان، اظهار داشت : دو برادر شهید من در دشت خوزستان خفته اند، یکی در روزهای نخستین اشغال سوسنگرد زمانی که شهید چمران برای دفاع مبارزه می کرد و برادر دیگرم هم در عملیاتی در جزیره مجنون شهيد شد.

جهانگیری خوزستان را استانی استراتژیک، تعیین کننده و قلب تپنده ایران دانست و گفت: سه بار به خوزستان سفر کردم. در سال ۹۵ در اوج بحران ریزگردها و بی برقی به خوزستان آمدم و مصوبات خوبی داشتیم و سه سفر مهم به خوزستان داشتم که همه دولتها نیز متعهد هستند که مصوبات دولت های قبلی را اجرایی کنند.

سفر دوم من به خوزستان در سیل فروردین ۹۸ بود که از سد کرخه و دز هم بازدید داشتم؛ در زمينه سيلاب ۹۸ نیز تصمیمات خوبی برای خوزستان گرفته شد.

وی با اشاره به ولایتمداری مردم خوزستان، گفت: ما می دانیم که مردم از چه مسائلی رنج می برند ولی باید مراقب باشیم که در خوزستان یا سیستان و بلوچستان اتفاق بدی رخ ندهد که آمریکا خوشحال شود باید برای تأمین نیازهای اولیه مردم تلاش بسیاری داشته باشیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه مشکلات کشور زیاد است، عنوان کرد: ایران کشور ثروتمندی است و حق مردم هست که با بهترین امکانات رفاهی زندگی کنند ولی دشمنان نمی گذارند که آب خوشی از گلوی ملت پایین برود، با کمک همه مردم باید برای حل این مشکلات کنار ما باشند و قطعا نمی توان به تنهایی مشکلات را حل کرد.

اگر دغدغه ای در بین مسئولان استان و مرکز وجود داشته برای این است که اگر در فصل پاییز خشکسالی تداوم داشته باشد با این حجم از رهاسازی فعلی آبه مردم با مشکل مواجه نشوند؛ قطعا این آب موجود در مخازن سدهای خوزستان متعلق به مردم همین استان است ولی پیش بینی احتمال تداوم خشکسالی در فصل پاییز امسال نیز اهمیت دارد.

جهانگیری با اشاره به لازم الاجرا بودن طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری، بیان کرد: قطعا در دولت بعدی اجرای این طرح دنبال می شود؛ منافع ملی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و از وزیر نیرو و جهاد کشاورزی درخواست دارم که به خرده کشت های شلتوک ایراد نگیرند ولی باید به فصل پاییز و کشته های مربوط به این فصل نیز توجه جدی داشته باشیم.

در زمینه خسارت سیل ۹۸ نیز پرداخت ۳۲۰ میلیارد تومان به کشاورزان استان خوزستان بود؛ قبل از پیروزی انقلاب مطالعاتی صورت گرفته بود برای جلوگیری از ورود آب دریا به بهمن شیر ساخت سدهای مارد و چوئبده پیشنهاد شد که مسکوت ماند ولی در دولت فعلی برای اجرای آن ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده ایم.

وی تأکید کرد: با اطمینان به جوانان خوزستانی اعلام می کنم که شما صاحب این کشور هستید، بزرگان خوزستان نیز صاحبنظران بزرگ این استان هستند و نباید بگذارند که دشمنان کشور از این اعتراضات و انتقادات به حق مردم سوءاستفاده کنند.

معاون اول ریاست جمهوری با اشاره به اینکه توسعه وقتی معنا پیدا می کند که مردم از آن بی عدالتی و تبعیض برداشت نکنند، یادآور شد: ماهشهر مهمترین مرکز سرمایه گذاری کشور از نظر صنعتی است ولی در سال ۹۸ در ماهشهر مشکل داشتیم، آن چیزی که مردم را رنج داده تبعيض هست که می بینند یک عده منتفع شده و استانی توسعه پیدا کرده ولی استان آنها توسعه پیدا نکرده است.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!