شنبه، 8 ارديبهشت، 1403 | Saturday 27th of April 2024
۰۱:۴۸
سیاست خارجی - کد خبر : 12944
شنبه، ۱۰ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

جلال زاده در دیدار با سفیر ایتالیا : ایران دوستان خود را بعد از تحریم فراموش نمی کند

کشورهایی که در این شرایط در کنار ما باشند در شرايط گذر از تحریم هم موقعیت برتری در بازار ایران خواهند داشت

جلال زاده در دیدار با سفیر ایتالیا : ایران دوستان خود را بعد از تحریم فراموش نمی کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با سفیر ایتالیا دیدار و درباره روابط پارلمانی دو کشور گفتگو کردند.

وحید جلال زاده در این دیدار با اشاره به اهميت تقویت روابط پارلمانی ایران و ایتالیا اظهار داشت: با توجه به سابقه مثبت و ظرفیت فراوان روابط دو کشوره مجلس شورای اسلامی از همکاری با مجالس ایتالیا برای توسعه همکاری های دوستانه و تسهیل مناسبات فيما بين استقبال می کند.

جلال زاده با اشاره به کاهش حجم روابط اقتصادی ایران و ایتالیا در سال های اخیر، گفت: سطح مناسبات اقتصادی دو کشور با ظرفیت های موجود متناسب نیست. ایتالیا در سال های گذشته شریک اول اقتصادی ایران در اروپا بود ولی در حال حاضر عليرغم علاقمندی دو طرف، سطح تبادلات بسیار ناچیز است لذا امیدواریم در دوره پیش رو شاهد تقویت همکاری های تجاری و اقتصادی في مابین باشیم.

سفارت ایتالیا در تهران با برگزاری وبینار های اقتصادی میان تجار دو کشور و فراهم کردن زمینه گفتگو های بخش های خصوصی ایران و ایتالیا می تواند سهم مهمی در این حوزه داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت همکاری های دو طرف در شرایط تحریمی فعلی افزود: جمهوری اسلامی ایران دوستان خود را در شرايط بعد از تحریم فراموش نخواهد کرد. کشورهایی که در این شرایط در کنار ما باشند در شرايط گذر از تحریم هم موقعیت برتری در بازار ایران خواهند داشت.

جلال زاده با اشاره به تحولات منطقه از جمله گفتگوهای ایران و عربستان بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره از روابط مبتنی بر احترام متقابل با همسایگان استقبال کرده است. گفتگو های فیمابین با مقامات عربستان در جریان است، ما روابط سازنده ایران و عربستان را به نفع تقویت صلح و ثبات در منطقه و منافع طرفین ارزیابی می کنیم.

وی با اشاره به تحولات افغانستان گفت: افغانستان کشوری است که قومیت های مختلفی در آن ساکن هستند از این رو ما از استقرار دولتی ملی و فراگیر که همه اقوام در آن مشارکت داشته باشند حمایت می کنیم.

جوزيه پرونه سفیر ایتالیا در تهران هم در این دیدار با اشاره به استقبال مجالس ایتالیا از تقویت همکاری ها با مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نمایندگان مجالس ايتاليا علاقمند به توسعه روابط دوستانه پارلمانی با ایران در سطوح مختلف هستند و نشست مجازی رییس کمیسیون سیاست خارجی دو پارلمان در ماه های گذشته دلیلی بر این مدعا است.

پرونه ضمن اشاره به روابط طولانی و خوب ایران و ایتالیا به ویژه در حوزه مناسبات تجاری و اقتصادی و با تایید این مطلب که در سال های اخیر حجم روابط دو کشور به دلایل مختلفي افت زیادی کرده است، گفت: در هفته گذشته نشستی را میان تجار دو کشور با هدف شناسایی زمینه های مستعد همکاری برگزار کردیم. امیدواریم زمینه بازگشت شرکت های ایتالیایی به ایران فراهم شود و سریعتر بتوانیم به سطح تبادلات سابق برسیم.

سفیر ایتالیا در تهران همچنین به دیدار وزرای خارجه دو کشور در نیویورک اشاره کرد و گفت: وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا در دیداری که در نیویورک داشتند بر ضرورت تقویت همکاری های دو طرف بویژه در حوزه های تجاری و اقتصادی تاکید کردند.

جوزپه پرونه در خصوص مسائل منطقه به ویژه روابط ایران و عربستان و تحولات افغانستان سوالاتی را مطرح و با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفتگو و رایزنی کرد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 8 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!