جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۳:۲۶
سیاست - کد خبر : 8600
جمعه، ۲۰ فروردين، ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

جزئیات دومین جلسه کمیسیون مشترک برجام ؛ پیشرفت اولیه حاصل شد

در پایان این جلسه توافق شد جلسه آتی کمیسیون در سطح معاونین روز چهارشنبه آتی در وین برگزار شود

جزئیات دومین جلسه کمیسیون مشترک برجام ؛ پیشرفت اولیه حاصل شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، میخائیل اولیانوف با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد که جلسه بعدی کمیسیون مشترک برجام برای حفظ فضای مثبت هفته آینده تشکیل خواهد شد.

سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین روز جمعه با اشاره به پایان دومین دور جلسه حضوری هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام گفت که شرکت کنندگان پیشرفت های اولیه در گفتگوهای تخصصی را مدنظر قرار دادند.

ارائه گزارش رایزنی های فنی صورت گرفته در جلسات گروه های کارشناسی لغو تحریم و هسته ای مهم ترین دستور کار این نشست بود. نمایندگان اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده های جلسات کارشناسی ، نتیجه رایزنی های کارشناسان ایران و کشورهای 1+4 را به اعضای کمیسیون مشترک گزارش کردند.

ایران برای ادامه تعاملات جدی اراده دارد

سید عباس عراقچی ، رئیس هیئت کشورمان در این نشست ضمن تاکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران جهت ادامه تعاملات جدی ، گفت: این امر منوط به مشاهده اراده سیاسی و جدیت در طرف های مقابل است و در غیر این صورت ، دلیلی برای ادامه مذاکرات وجود نخواهد داشت.

عراقچی تاکید نمود لغو کلیه تحریم های آمریکا که در دوران رئیس جمهور گذشته آن کشور وضع شده اند، گام ضروری برای احیای برجام بوده و تنها پس از راستی آزمایی لغو این تحریم ها ، ایران آمادگی دارد تا اقدامات جبرانی خود را متوقف نموده و به اجرای کامل برجام بازگردد.

جلسه بعدی در چهارشنبه هفته آینده خواهد بود

در پایان این جلسه توافق شد جلسه آتی کمیسیون در سطح معاونین روز چهارشنبه آتی در وین برگزار شود و بلافاصله در چارچوب گروه کارشناسی ، رایزنی های فنی و تخصصی به صورت فشرده جهت تهیه و ارائه فهرست اقداماتی که باید از سوی همه طرف ها در حوزه رفع تحریم و اقدامات هسته ای برای احیای برجام صورت گیرد ، ادامه یابد.

گفتنی است که هیئت کشورمان در نشست وین، ظرف چهار روز گذشته رایزنی های مستمری با کشورهای مشارکت کننده در برجام و نیز با آقای انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک از اتحادیه اروپا ، به صورت دوجانبه و چند جانبه ، انجام داد که در هیچ کدام از آنها آمریکا حضور نداشت.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!