شنبه، 8 ارديبهشت، 1403 | Saturday 27th of April 2024
۰۴:۰۴
سلامت - کد خبر : 2775
پنجشنبه، ۲۲ اسفند، ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰

جدیدترین و شفاف ترین آمار از کرونا در ایران

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد که تعداد مبتلایات به ویروس کرونا به 10 هزار 75 نفر رسید.

جدیدترین و شفاف ترین آمار از کرونا در ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز –پنجشنبه- جدید ترین آمار ابتلا به ویروس کرونا در ایران و فوت ناشی از آن گزارشی ارائه داد و افزود: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، یک هزار و ۷۵ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور ۱۰ هزار و ۷۵ نفر افزایش یافت.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون سه هزار و ۲۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده اند.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۴۲۹ مورد رسید.

وی درباره موارد جدید شناسایی بیماران کووید ۱۹ در ایران به تفکیک استان‌ها گفت: تهران: ۳۰۳ نفر، قم ۴۲ نفر، گیلان ۸۴ نفر، اصفهان ۴ نفر، البرز ۷۴ نفر، مازندران ۷۹ نفر، مرکزی ۸۸ نفر، قزوین ۴۲ نفر، سمنان ۴۰ نفر، گلستان ۲۵ نفر، خراسان رضوی ۲۹ نفر، فارس ۲۹ نفر، لرستان ۲۵ نفر، آذربایجان شرقی ۷ نفر، خوزستان ۳۱ نفر، یزد ۲۱ نفر، زنجان ۱۷ نفر، کردستان ۹ نفر، اردبیل ۱۴ نفر، کرمانشاه ۲۰ نفر، کرمان ۷ نفر، همدان ۱۲ نفر، سیستان و بلوچستان ۶ نفر، خراسان جنوبی ۱۲ نفر، چهارمحال و بختیاری ۱۱ نفر، ایلام ۷ نفر، آذربایجان غربی ۱۹ نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۱۵ نفر، بوشهر ۳ نفر و استان‌های هرمزگان و خراسان شمالی بدون مورد جدید ابتلا بوده‌اند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران ادامه داد: تعداد آزمایشگاه‌ها از ۳۰ به ۵۰ آزمایشگاه رسیده و این میزان تا ۷۰ آزمایشگاه قابل افزایش خواهد بود و با کمک بخش خصوصی و مشارکت آن می‌توان این تعداد را در هفته‌های آینده احتمالا به ۱۰۰ آزمایشگاه یا ۱۰ هزار تست روزانه رساند.

در حال حاضر ظرفیت آزمایشگاهی به ۶ هزار تست روزانه رسیده است. این میزان در مقایسه با کشورهای همسایه قابل توجه است و در منطقه ما کشوری دارای ساختار ثبت و شناسایی بیماری واگیر در این سطح نیست.

مسئولان بهداشت و درمان از مردم خواستند که در خانه ها بمانند و از سفر های غیر ضرور پرهیز کنند. طبق اخرین آماری که مسئولان مبارزه با کرونا ارائه دادند تقربا حدود 60 درصد مردم تهران، هنوز کرونا را جدی قلم داد نمی کنند و برای این بیماری اهمیتی قائل نیستند.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 8 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!