جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۲۲:۳۲
پنجشنبه، ۲۵ آذر، ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

ثبت پرونده پاسداری از هنر خوشنویسی، در لیست پرونده خوب پاسداری یونسکو

قائم مقام میراث‌فرهنگی ثبت پرونده «برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی در ایران» را تبریک گفت و از ثبت این پرونده برای نخستین‌بار در فهرست برنامه‌های خوب پاسداری یونسکو خبر داد.

ثبت پرونده پاسداری از هنر خوشنویسی، در لیست پرونده خوب پاسداری یونسکو
به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از خبرگزاری مهر، علی دارابی، معاون میراث‌فرهنگی و قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با انتشار پیامی، ثبت جهانی پرونده «برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی در ایران» را تبریک گفتند.
 
وی در این پیام آورده است: تلاش‌های ارزنده برای ثبت یکی از مهم‌ترین پرونده‌های میراث ناملموس ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو با وجود موانع و دشواری‌های بسیار به بار نشست و کمیته بین‌الدول حفاظت از میراث‌فرهنگی ناملموس در شانزدهمین نشست خود به جهانی شدن پرونده "برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی در ایران" رأی مثبت داد.
 
وی ادامه داده است:این اتفاق مبارک از آن‌رو اهمیت مضاعف می‌یابد که ایران برای نخستین‌بار در فهرست برنامه‌های خوب پاسداری یونسکو برای محافظت از میراث ناملموس پرونده‌ای را به ثبت می‌رساند.
 
دارابی در ادامه پیام خود نوشته است: خوشنویسی در ایران برخوردار از اصالتی تاریخی است و ایرانیان از دیرباز در جهت پاسداری از خط و زبان خویش کوشا بوده و هستند، ثبت جهانی خوشنویسی تأییدی بر این دستاورد تاریخی و ملی ایرانیان است.
 
معاون میراث‌فرهنگی و قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پایان این پیام اشاره کرده است: ثبت جهانی پرونده برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی در ایران را به عنوان هفدهمین میراث جهانی ناملموس کشورمان تبریک می‌گویم و از تمام کسانی که برای تحقق این موفقیت ارزشمند همت کردند تشکر و قدردانی می‌کنم.
 
خوشنویسی هم‌چون نگینی درخشان بر تارک هنرهای والا می‌درخشد
 
سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز به همین مناسبت پیام تبریکی صادر کرده است و اشاره دارد: ثبت جهانی پرونده برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی در ایران در شانزدهمین نشست کمیته بین‌الدول حفاظت از میراث‌فرهنگی ناملموس به عنوان هفدهمین میراث جهانی ناملموس کشورمان، کام مردم فرهنگ‌دوست ایران را شیرین کرد.
 
وی در این پیام نوشته است: کهن‌دیار ایران‌زمین، میراث‌دار گنجینه‌ای از هنرهای والا و متعالی است که خوشنویسی هم‌چون نگینی درخشان بر تارک آن می‌درخشد، هنری دیرینه و قدسی که ریشه در معنویت و الوهیت دارد و ناب‌ترین پیام‌ها و اندیشه‌های لطیف و پاک و مقدس به واسطه آن ترویج، تبیین و ماندگار شده است.
 
ضرغامی ادامه داده است: بی‌شک باید مانایی و پایداری این هنر سنتی را بیش از همه وابسته به تعلق خاطر مردم ایران در طول تاریخ به این هنر و علاقه‌مندی آنان به پاسداری از این هنر دانست.
 
وی در پیام خود با اشاره به اینکه برنامه پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی ایران که به ثبت جهانی رسیده است گزارش این علاقه‌مندی‌ها و تلاش‌های وافر است، افزوده است: این رویداد خجسته را به ملت فرهیخته و هنرپرور ایران اسلامی تبریک و تهنیت می‌گویم و از خداوند متعال استمرار توفیقات فرهنگی و سربلندی نظام جمهوری اسلامی را مسئلت دارم.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار موسیقی و هنر های تجسمی
پربیننده‌ترین اخبار موسیقی و هنر های تجسمی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!