جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۸:۴۷
بین الملل - کد خبر : 9754
چهارشنبه، ۰۵ خرداد، ۱۴۰۰ - ۸:۰۰

تیر اندازی در مراسم سالگرد «جورج فلوید»

یکسال از مرگ «جورج فلوید» سیاه پوست آمریکایی که توسط پلیس این کشور به قتل رسید، می گذرد. رسانه‌ها از تیراندازی در مراسم سالگرد «جورج فلوید» خبر دادند.

تیر اندازی در مراسم سالگرد «جورج فلوید»

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از فارس، سه شنبه شب در مراسم سالگرد «جورج فلوید» در مکان قتل او صدای ممتد تیراندازی به گوش می رسید. خبرگزاری آمریکایی«آسوشیتدپرس» گزارش داد که صدای شلیک چندین گلوله در میدان  «مینیاپولیس» مکان قتل  جورج فلوید  و همزمان با سالروز کشته‌ شدن او شنیده شد. این منبع خبری اعلام کرد که یکی از خبرنگاران صدای شلیک ۳۰ گلوله را شنیده است. گفته می‌شود در جریان این تیراندازی‌ها شخصی آسیبی ندیده است.

خبرگزارای «آناتولی» نیز گزارش داد که بیش از ۱۲ تیر در حوالی میدان جورج فلوید در مینیاپولیس شلیک شد. این حادثه در حالی اتفاق افتاد که مردم برای بزرگداشت اولین سالگرد قتل پلیس فلوید گردهم آمدند. به گزارش اداره پلیس مینیاپولیس، پلیس صدای شلیک‌ تیر را گزارش داد. به گفته ماموران پلیس، بعد از این حادثه یک خودروی مشکوک با سرعت از منطقه دور شد. گفته شده که یک نفر که از ناحیه گلوله زخمی شده بود به بیمارستان انتقال داده شد.

رییس جمهور آمریکا  نیز تصمیم دارد  به  مناسبت سالگرد کشته شدن جورج فلوید با خانواده اش در کاخ سفید دیدار کند.

جورج فلوید شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست، اوایل خرداد سال گذشته از طریق فشردن زانو بر روی گردنش به مدت حدود ۹ دقیقه، حین بازداشت توسط شاوین،  مامور پلیس آمریکا و چند مامور دیگر جانش را از دست داد. علت بازداشت فلوید از سوی شاوین و همکارانش این بود که برای خرید در یک مغازه، ۲۰ دلاری تقلبی به فروشنده تحویل داده بود.

قتل جورج فلوید موج گسترده‌ای از اعتراضات علیه نژادپرستی و خشونت پلیس را در آمریکا به‌دنبال داشت که به دیگر کشورهای جهان نیز کشیده شد. قتل چند شهروند سیاه‌پوست دیگر توسط پلیس آمریکا نیز در شعله‌ور شدن بیش از پیش این اعتراضات موثر واقع شده است.

دادگاه رسیدگی به اتهام قتل درجه سوم توسط درک شاوین، حدود سه هفته به طول انجامید و در نهایت پس از امتناع او از ارائه دفاعیات در دادگاه، سه‌شنبه هفته گذشته گناهکار شناخته شد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!