چهارشنبه، 30 خرداد، 1403 | Wednesday 19th of June 2024
۱۸:۲۶
زنان و جوانان - کد خبر : 10708
شنبه، ۱۲ تير، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

تکذیب ادعای دستکاری نمرات امتحانات نهایی

مسئولان وزارت آموزش و پرورش ماجرای درخواست از مصححان امتحانات نهایی برای دادن نمرات بهتر به دانش آموزان را رد کردند.

تکذیب ادعای دستکاری نمرات امتحانات نهایی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از خبرآنلاین، سیدجلال موسوی خطیر مدیرکل دفتر تدوین و راهبری اسناد و سیاست‌های آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری، شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصاحبه‌ای مدعی شده است « حتی من شنیده‌ام که رئیس آموزش و پرورش در برخی استان‌ها، از مصححان خواسته نمرات بهتری بدهند تا دانش‌آموزان استان در کنکور رتبه بهتری بیاورند.»
 
پیرو این موضوع محمد حسین کفراشی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه آیا نمرات امتحانات نهایی با دستور مدیران استان‌ها دستکاری می‌شوند؟ اظهار کرد: اصلاً چنین موضوعی صحت ندارد و تا به حال این موضوع را نشنیده‌ام. تصحیح سوالات امتحانات نهایی کلید دارد و اینگونه نیست هر فردی هر طور که خواست برگه‌ها را تصحیح کند؛ دو مصحح برگه‌های امتحانی را تصحیح می‌کنند و اگر اختلاف نمره داشتند نفر سوم آن را تصحیح می‌کند و اینگونه نیست که یک استان بسیار آسان بتواند در نمرات دخل و تصرف کند. 
 
کفراشی افزود: امسال امتحانات نهایی به صورت حضوری برگزار شد و با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا به منظور همراهی با دانش آموزان ۳۰ درصد از محتوای کتاب‌های درسی حذف شده است.
 
خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش نیز با تکذیب موضوع دستکاری نمرات امتحانات نهایی با دستور مدیران آموزش و پرورش استان ها، متذکر شد: امتحانات نهایی استانداردهای لازم را دارد و نتایج آن قابل اتکاست، هر فردی تمایل دارد حاضریم فرآیند کار را تشریح کنیم.
 
وی درباره اینکه آیا این وزارتحانه توان توسعه امتحانات نهایی را دارد؟ متذکر شد: اگر منابع کافی در اختیارمان قرار بگیرد توان آن را  داریم. یک میلیون معلم در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند که تعداد زیادی مدرک دکترا، فوق لیسانس و لیسانس داشته و افراد توانمندی هستند بنابراین منابع انسانی و دانش فنی را به اندازه کافی در اختیار داریم و منابع مالی باید در اختیار قرار بگیرد تا تجهیزات و امکانات را تامین کنیم همچنین حق الزحمه طراحان سوال ، مجریان و مصححان برگه‌های امتحانی پرداخت شود.
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار زنان و جوانان
پربیننده‌ترین اخبار زنان و جوانان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 30 خرداد، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!