جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۰:۴۲
سلامت - کد خبر : 2474
شنبه، ۱۰ اسفند، ۱۳۹۸ - ۲:۰۰

تولید کیت تشخیص ویروس کرونا در داخل کشور

کیت تشخیص قطعی کووید۱۹ با تلاش فناوران وزارت دفاع، پس از تایید نهایی به‌زودی و ظرف هفته آتی، تولید و وارد نظام آزمایشگاهی کشور می‌شود.

تولید کیت تشخیص ویروس کرونا در داخل کشور

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری ایران زمین، کیانوش جهانپور، رئیس کمیته اطلاع رسانی قرارگاه مقابله با کروناویروس وزارت بهداشت اعلام کرد: سه مرحله تست برای تشخیص ویروس کرونا داریم که مرحله آخر تست تشخیصی ویروس کرونا ۲۰۱۹ است و کیت‌های آن با همکاری سازمان جهانی بهداشت به میزان مورد نیاز به ایران ارسال شده است که عمدتا آلمانی هستند.

ازآنجاکه ایران فناوری لازم برای ساخت کیت تشخیص ویروس کرونا را نداشت، کشور چین نیز تعداد ۵ هزار کیت تشخیص کرونا به ایران هدیه داد.

در پی این اقدام انسان‌دوستانه دکتر فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه طی سخنانی در نشست کمیته علمی ویروس کرونا در آنکارا اعلام کرد: ایران از ما درخواست کیت‌ تشخیص کرونا کرده است که در اسرع وقت به این کشور خواهیم فرستاد. این کیت‌ها نیز وارد ایران شد و در اختیار مراکز بهداشتی قرار گرفت.

پس از آنکه نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران چهارمین محموله جدید کیت‌های تشخیصی کرونا را تحویل انستیتو پاستور داد، مسئولان خبر از تولید این کیت در داخل کشور دادند.

تولید کیت تشخیص ویروس کرونا

روز گذشته جمعه 9 اسفند کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صفحه توئیتر خود نوشت: کیت تشخیص قطعی کووید۱۹ با تلاش فناوران وزارت دفاع، پس از تایید نهایی به‌زودی و ظرف هفته آتی، تولید و وارد نظام آزمایشگاهی کشور می‌شود. 

او همچنین دیروز در توئیتی دیگر نوشت: شیب نمودار ابتلا به کرونا در روزهای آینده کماکان صعودی خواهد بود، درخانه ماندن، محدودیت تردد، کاهش مراودات و رفت و آمدها، پرهیز از سفرهای غیرضروری، لغو هرگونه تجمع و اجتماع در سراسر کشور در کنار رعایت نکات بهداشت فردی، تنها راههای کنترل بیماری کووید_۱۹ در هفته‌های آتی خواهد بود. 

به این ترتیب ایران نیز توانست به فناوری تولید کیت تشخیص ویروس کرونا دست یابد. 

ویروس کرونا که تحت عنوان رسمی «کووید-۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت، تاکنون ۸۰ هزار و ۹۹۷ نفر را مبتلا و جان ۲ هزار و ۷۶۴ نفر را گرفته است.

ازآنجاکه هنوز راهی برای درمان این بیماری یافت نشده است، طبق نظر متختصصان بهترین شیوه برای مقابله با این بیماری نوظهور، پیشگیری و رعایت بهداشت فردی است.

برای تست کرونا کجا مراجعه کنیم

طی روزهای گذشته علیرضا وهاب زاده مشاور وزیر بهداشت با بیان اینکه افرادی که علایمی از کرونا دارند با مراجعه به مراکز درمانی در صورت تایید تحت انجام تست‌های اختصاصی قرار می‌گیرند، گفت: افراد با مراجعه به هر کدام یک از مراکز درمانی دولتی می‌توانند آزمایش‌های اولیه را با تایید پزشک انجام دهند.

 او با تاکید بر اینکه اگر در فردی نیاز به تست بیشتر باشند با آمبولانس مخصوص فرد را به بیمارستان ارجاع می‌دهند، تصریح کرد: انجام تست کرونا به این شکل نیست که افراد با مراجعه به هر آزمایشگاهی درخواست آن را بدهند.

وهاب زاده با بیان اینکه پروتکل مقابله و تشخیص کرونا به همه مراکز درمانی دولتی و خصوصی ابلاغ شده است، افزود: حتی مطب‌های خصوصی نیز این پروتکل را دریافت کرده اند از این رو افراد با مراجعه به این نوع مراکز می‌توانند از بیمار بودن یا نبودن خود اطمینان حاصل کنند.

 مشاور وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه موارد مشکوک به کرونا به مراکز مخصوص و بیمارستان‌های معین جهت انجام تست ارجاع می‌شوند، گفت: خوشبختانه هیچ کمبودی نیز در حوزه کیت‌های آزمایشگاهی وجود ندارد.

او همچنین یادآور شد: تشخیص اینکه کسی به کرونا مبتلا شده فقط با انجام تست‌های مخصوص است از این رو برای اینکه کسی بفهمد مبتلا به آنفولانزا، سرماخوردگی و یا حتی کرونا شده باشد به پزشک مراجعه کند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!